آخرین اخباراخبار ورزشی > فوتبال ايران

بی‌توجهی به انتقاد هواداران استقلال | بازی زیبا نه ؛ فقط جام!



همشهری‌آنلاین – بهروز رسایلی: در فاصله ۹هفته به پایان مسابقات لیگ برتر، استقلال در صدر جدول قرار گرفته و طبیعتا شانس اول کسب عنوان قهرمانی به شمار می‌رود. با وجود این از مدت‌ها قبل عملکرد آبی‌ها با یک نقد مشترک از سوی ناظران و حتی برخی هواداران خود این تیم همراه بوده؛ اینکه استقلال به اندازه کافی زیبا بازی نمی‌کند و فوتبال دفاعی این تیم طراوت و شادابی مورد نظر مخاطبان را ندارد. این بحث در فضای رسانه‌ای و مجازی بسیار پرتکرار بوده، اما موضوع اینجاست که چنین نقد و نظرهایی اساسا روی کار جواد نکونام و شاگردانش تأثیر ندارد. آنها فقط «جام» را می‌خواهند؛ همین.

جنجال ۳بازی آخر

روی کاغذ استقلال در ۳‌بازی پایانی سال‌۱۴۰۲ عملکرد خوب و ثمربخشی داشته است. آبی‌ها ۲‌بازی بیرون از خانه برابر استقلال خوزستان و هوادار را با پیروزی پشت سر گذاشتند و یک مساوی هم از پرسپولیس گرفتند که باعث شد فاصله تیم‌های اول و دوم در صدر جدول حفظ شود. استقلال در هیچ‌کدام از این ۳‌بازی هم گل نخورد، بنابراین همه‌چیز عالی است، اما به شکل تامل‌برانگیزی انتقاد از کیفیت فوتبال تیم نکونام در همین مقطع بیش از هر زمان دیگری بوده است. اگر در فضای مجازی و ازجمله توییتر فعال هستید، لابد بعد از برتری یک بر صفر استقلال برابر هوادار از گلایه‌های پرشمار برخی از هواداران استقلال شگفت‌زده شده‌اید. دلیلش این است که تیم جواد در آن بازی به یک گل زودهنگام دست پیدا کرد و پس از آن ۹۰‌دقیقه کامل دفاع کرد. نوع بازی استقلال در دربی و حتی در اهواز برابر همنام خوزستانی هم همینطور بود. استقلال در این ۳‌بازی مجموعا ۷‌شوت داخل چارچوب داشته است. مثلا آنها برابر هوادار ۲‌شوت داخل چارچوب زدند، درحالی‌که این عدد برای تیم مقابل ۶‌ضربه بود. استقلال در دربی تهران تنها ۳۱‌درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت و فقط ۲۴۴‌پاس بین بازیکنان این تیم رد و بدل شد. همین‌هاست که برخی هواداران را کلافه کرده، اما صداهای مخالف چندان باعث تغییر روند استقلال نشده است. همزمان مدافعان کادرفنی هم به تفاوت بضاعت انسانی استقلال با مدعیانی مثل پرسپولیس و سپاهان اشاره می‌کنند و این مدل بازی را توجیه‌پذیر می‌دانند.

نشنو و جلو برو!

آیا «فوتبال زیبا» مهم است؟ بله حتما. آیا برای استقلال مقدور نیست با همین بضاعتی که دارد حداقل در برخی مسابقات نمایش جذاب‌تری داشته باشد؟ باز هم پاسخ مثبت است. با این حال حقیقت آن است که استقلالی‌ها از خیلی وقت پیش تصمیم‌شان را گرفته‌اند؛ اینکه با همین رویه به سمت فتح جام حرکت کنند. الان هم در یک‌سوم پایانی فصل برای تغییر مسیر و استراتژی خیلی دیر است و شاید بهترین کار برای آبی‌ها این باشد که بدون اعتنا به انتقادات به راه‌شان ادامه بدهند. اینطوری حداقل روی هدف اصلی‌شان یعنی قهرمانی متمرکز هستند، چرا که اگر با این مدل از بازی کسب جام هم منتفی شود، جواد نکونام متحمل انتقادات بسیار شدیدتری خواهد شد. در ضمن دست‌کم بسیاری از استقلالی‌هایی که امروز شاکی هستند، بعد از قهرمانی احتمالی راضی خواهند شد؛ همانطور که اتفاق مشابه در لیگ بیست‌ویکم برای تیم فرهاد مجیدی هم رخ داد.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه