دسته‌بندی نشده

لزوم پاکسازی تفرجگاه های سمنان از کسیه های نایلونی



محمد حمیدی در جلسه کارگروه پسماند استان که در سالن جلسات معاونت امور عمرانی استانداری برگزار شد، با اشاره به مضرات کیسه های نایلونی که در طبیعت رها می‌شوند ، اظهار کرد: با جایگزین کردن کیسه های غیرپلاستیکی کم هزینه و کم ضرر، طبیعت از گزند کیسه های نایلونی آسیب زا در امان است از این رو باید اداره کل صمت و استاندارد پیگیر طراحی و تولید کیسه هایی سازگار با طبعیت برای جایگزینی محصولی جای کیسه های نایلونی باشند.

وی افزود: اغلب مردم در جریان مضرات پلاستیک برای طبیعت بوده و نسبت به محیط زیست دغدغه مند هستند اما تا زمانی که محصولی جایگزین کیسه های پلاستیکی نباشد، اقداماتی نظیر تفکیک زباله از مبدا و… کم اثر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تاکید بر ضرورت تولید پلاستیک سازگار و متناسب با محیط زیست، تصریح کرد: این طرح باید در سطح ملی پیگیری و محصول کم هزینه و کم ضرر جایگزین پلاستیک شود و تا زمان تولید این محصول ، باید با فرهنگ سازی از محیط زیست در قبال مضرات کیسه های نایلونی صیانت کنیم .

وی افزود: راهبرد تفکیک از مبدا باید مورد توجه شهرداری ها باشد و به ویژه در شهرهای بزرگ مردم باید برای روی آوردن به این طرح تشویق شوند .

حمیدی با اشاره به هفته محیط زیست و ضرورت پاکسازی تفرجگاه های سمنان از کیسه های پلاستیکی آسیب زا، اظهار کرد: در هفته محیط زیست مدیران شهرستانی مکلف هستند فرمانداران را برای پویش جمع آوری کیسه های نایلونی از دل طبیعت سمنان پای کار بیاورند.

وی تصریح کرد: فرمانداران شهرستان ها باید از ظرفیت مردمی و دوستداران محیط زیست برای اجرای این طرح در هفته محیط زیست بهره مند شوند تا نقاط گردشگری هر شهر از کیسه های نایلونی پاکسازی شود.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه