دسته‌بندی نشده

ایران مقصد کشورها برای تعمیر و نگهداری هواپیمای بوئینگ و ایرباس



به گزارش ایسنا، محمد محمدی بخش در حاشیه سفر به ترکمنستان به همراه وزیر راه و شهرسازی، در خصوص افزایش تعداد پروازها به این کشور، اظهار کرد: افزایش پروازهای مستقیم ایران و ترکمنستان یکی از برنامه‌های سازمان هواپیمایی است که پیگیری می‌کنیم، البته در حال حاضر دو پرواز هفتگی به صورت مستقیم از تهران به عشق آباد و بالعکس انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این تعداد پرواز برای شروع همکاری خوب است، ادامه داد: توجه به اشتراکات زیادی که با کشور ترکمنستان داریم، امیدواریم در سفر وزیر راه و شهرسازی به این کشور، مقدمات افزایش پروازهای دو کشور در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان فراهم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بین کشورهای منطقه، ترکمنستان یکی از کم پروازترین مقاصد ما است؛ بنابراین رایزنی‌های لازم برای افزایش تعداد پروازهای بین دو کشور در حال انجام و به زودی توافقنامه آن امضا خواهد شد.

محمدی بخش در خصوص تعمیرات هواپیماهای سایر کشورها در ایران، بیان کرد: امکانات و دانش در ایران برای تعمیر و نگهداری هواپیما و سیستم‌های فرودگاهی وجود دارد و در حال حاضر کشورهایی از آمریکای لاتین و آسیا هواپیماهای خود یا موتور آن را برای تعمیر به ایران می‌آورند و در کشورمان این کار انجام می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: این هواپیماها از نوع بوئینگ و ایرباس است و در ایران چک‌های سنگین آنها را انجام می‌دهیم.

بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی، وی تاکید کرد: در واقع مدت‌هاست دیگر هیچ هواپیمای ایرانی برای تعمیر و نگهداری به خارج ارسال نمی‌شود و امروز ایران به مقصد کشورهای بسیاری برای تعمیر هواپیما تبدیل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این دستاورد مهم در شرایطی به دست آمده که صنعت هوایی تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا قرار دارد.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه