کشتیورزش > کشتی و وزنه برداری

گرایی مقابل ارسلان خونسرد کشتی می‌گیرد/ تغییر وزن سخت خواهد بود



گرایی مقابل ارسلان خونسرد کشتی می‌گیرد/ تغییر وزن سخت خواهد بود

امیر قاسمی منجزی عضو سابق تیم ملی کشتی فرنگی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی به میزبانی آلبانی گفت: به نظرم حساس‌ترین کشتی این مسابقات رقابت محمدرضا گرایی و علی ارسلان است که بیشتر از اینکه بار فنی داشته باشد به لحاظ روانی از اهمیت بالاتری برخوردار است؛ هر دو کشتی‌گیر فنی هستند. هر دو کشتی‌گیر قابل و فنی هستند اما حساسیت این دیدار خیلی بالاست.

وی گفت: با توجه به قراردادی که علی ارسلان با تیم صربستان دارد او برای این کشور باید به میدان برود، او هم کشتی‌گیر ایرانی است و بنا بر مقتضای حرفه‌اش برای آن کشور کشتی می‌گیرد. ما هر دو کشتی‌گیر را دوست داریم اما امیدوارم محمدرضا پیروز این میدان شود. به نظرم این کشتی جذابیت بالایی خواهد داشت.

سرمربی تیم شهرداری مسجد سلیمان در ادامه خاطرنشان کرد: در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز نماینده ایران در مسابقات جهانی است، او چراغ اول تیم است و امیدوارم پربار باشد و بتواند برنز سال گذشته خود را به طلا تبدیل کند. پویا دادمرز تمام فاکتورها را برای قهرمان شدن دارد، او باخت‌ها را تجربه کرده و الان وقت قهرمان شدنش است. امیدوارم او بهترین رنگ مدال را کسب کند.

قاسمی منجزی در پاسخ به این سوال که تغییر وزن این دو کشتی‌گیر کار را برای آن‌ها سخت نمی‌کند، گفت: علی گرایی بهترین کشتی‌گیر فرنگی کار ایران و از نظر من جادوگر کشتی فرنگی است. او نشدن‌ها را به شدن تبدیل می‌کند و امیدوارم قهرمان شود. قطعاً تغییر وزن شرایط را سخت می‌کند، به هر حال محمدعلی کشتی‌گیری بود که همیشه در وزن ۷۷ کیلوگرم روی تشک می‌رفت و تقریباً شاید یک تا نیم کیلو وزن کم می‌کرد اما باید در وزن ۸۲ کیلوگرم به میدان برود که وزن سنگینی است.

وی ادامه داد: البته با توجه به شناختی که من از محمدعلی دارم، او فعل خواستن را در همه دوران ورزش حرفه‌ای خود صرف کرده و من این امیدواری را دارم که در این وزن جدید بتواند با اقتدار حاضر شود و بهترین کشتی‌ها را گرفت. محمدرضا هم به وزن ۷۲ کیلوگرم کوچ کرده و امیدوارم این تغییر وزن این دو کشتی‌گیر را اذیت نکند. محمدرضا قهرمان المپیک است و ما نباید آن را فراموش کنیم. قهرمانی در این مسابقه شایسته و برازنده این دو بردار است.

قاسمی منجزی به جدال سخت محمدرضا گرایی با علی ارسلان اشاره کرد و گفت: قطعاً این مسابقه حساسیت بالایی دارد ولی محمدرضا گرایی به قدری خونسرد است که فکر نمی‌کنم هیجان این مبارزه روی او اثر بگذارد.

کشتی‌گیر با سابق تیم ملی کشتی فرنگی اظهارداشت: در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی نماینده این وزن است، من همیشه کشتی و اخلاق او را قبول دارم. او گشتی‌گیر بسیار ماخوذ به حیاست اما در کشتی بسیار جنگنده است. امیدوارم به حقش برسد. سن و وزن او فوق‌العاده است و شایسته کسب مدال است.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه