آخرین اخباراخبار ورزشی > فوتبال ايران

موسیمانه حاضر به هدایت استقلال نشد؛ این کار اصلا حرفه‌ای نیست



موسیمانه حاضر به هدایت استقلال نشد؛ این کار اصلا حرفه‌ای نیست

به گزارش همشهری آنلاین تیم‌های استقلال ایران و النصر عربستان از هفته سوم لیگ نخبگان آسیا سه‌شنبه در ورزشگاه راشد دبی در کشور امارات و به میزبانی استقلال به مصاف هم رفتند. این دیدار در حالی برگزار شد که استقلالی‌ها از دو دیدار قبلی خود 3 امتیاز دیدار با الغرافه را اندوخته داشته و در هفته‌های اخیر نیز با ناکامی‌های پیاپی و به منظور اعاده حیثیت مقابل رونالدو و یارانش قرار گرفتند.

در این مسابقه، استقلال با یک ترکیب دفاعی و برای گرفتن یک امتیاز این دیدار به مصاف حریف خود رفته و تا دقیقه 80 نیز در رسیدن به این هدف موفق بود، با این حال در دقایق پایانی فشار همه‌جانبه تیم عربستانی با تک گل این تیم همراه شد تا تغییر سبک و سیستم بازی تیم بختیاری‌زاده که با حضور 3 بازیکن در فاز هجومی در دقایق بعد از گل همراه شد هم نتواند برای تغییر نتیجه به داد استقلالی‌ها برسد.

در این دیدار که با سرمربیگری سهراب بختیاری‌زاده برگزار شد، پیتسو موسیمانه و دستیارانش نیز در ورزشگاه حاضر شده و این دیدار را از نزدیک تماشا کردند. در این خصوص اما برخی مدعی شدند که موسیمانه به این دلیل حاضر به همراهی استقلال در این بازی نشد تا تبعات نتیجه این دیدار دامنگیر او و کادرجدید خارجی آبی‌ها نشود. براساس قرارداد منعقدشده با این چهره، از آنجایی که قرارداد موسیمانه تازه به صورت رسمی از امروز سوم آبان آغاز می شود، بر اساس بندهای مورد توافق و تفاهمی که صورت گرفت، سرمربی آفریقایی الزامی برای نشستن روی نیمکت استقلال و هدایت این تیم در بازی با النصر نداشته و در همان زمان انعقاد قرارداد نیز اعلام می‌کند تنها به منظور بررسی شرایط بازیکنان و تیم جدیدش راهی امارات خواهد شد.

موسیمانه حاضر به راهنمایی نشد: این کار حرفه‌ای نیست!

نکته قابل توجه اینکه قرارداد سرمربی خارجی جدید استقلال برای یک فصل منعقد شده و این بدان معناست که این سرمربی تا پایان فصل جاری هدایت این تیم را عهده‌دار شده و برای فصل بعدی، در صورت رضایتمندی طرفین این قرارداد تمدید خواهد شد.

نکته جالب دیگر اینکه این سرمربی حتی با توصیه مدیرعامل باشگاه حاضر نمی‌شود قبل از بازی با کادر استقلال به صحبت پرداخته و به آنها راهنمایی و مشاوره بدهد. او اعلام می‌کند این کار حرفه‌ای نیست و باید به افکار کادر فعلی و بختیاری‌زاده احترام گذاشت. وی همچنین به دور از چشم اهالی رسانه راهی ورزشگاه شده و در حین و بعد از بازی نیز در رختکن حاضر نمی‌شود.

سرمربی آفریقایی استقلال را پسندید!

موسیمانه به همراه دستیارانش بعد از دیدار با النصر در جمع شاگردان جدید خود در رستوران هتل حاضر شده و دقایقی بعد از شام با آنها به صحبت می‌پردازد. بر اساس شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» این چهره به صورت کلی رضایت خود از عملکرد استقلالی‌ها در دیدار با النصر را اعلام کرده و در جمع استقلالی‌ها از بازیکنانش و عملکرد آنها در این بازی تعریف و تمجید می‌کند. این چهره همچنین در جمع بازیکنانش به صورت چندباره تأکید می‌کند ‌:

«برای رسیدن به اهداف بزرگ باید ذهنیت بزرگ و برنده داشته باشید. اعتماد به نفس داشته باشید و خودتان باشید. طبیعتا یک‌سری ضعف‌ها وجود دارد که باید برای برطرف کردن آنها دست به دست هم بدهیم.»

تأکید موسیمانه در جمع استقلالی‌ها: ذهنیت خود را تغییر بدهید

موسیمانه که به تغییر ذهنیت بازیکنان برای موفقیت استقلال تأکید دارد، در جمع استقلالی‌ها گفت: «برای پایان پیدا کردن این وضعیت باید هرچه زودتر خودتان را پیدا کنید. برای اینکه یک فوتبالیست بزرگ باشید فقط توانایی فنی کافی نیست. باید به قدری روح بزرگی داشته باشید که بتوانید خیلی سریع خودتان را با شرایط وفق بدهید. باید ارزش پیراهنی که تن‌تان است را بدانید. باید بدانید که این چالش‌ها در مسیرتان همیشه وجود داشته و دارد اما از شما می‌خواهم در کار خودتان را هرچه سریع‌تر به اهدافی که در نظر دارم برسانید. من از لحاظ ذهنی و توان بدنی، صدِ شما را می‌خواهم. چیزی که برایم بسیار ارزش دارد همین ریکاوری است؛ چراکه یک بازیکن حرفه‌ای بعد از باخت می‌تواند به خوبی خودش را برای ادامه مسیر آماده کند. اگر کسی نتواند همپای من و تیم من بیاید قطعا بازیکن حرفه‌ای به شمار نرفته و در این تیم جا ندارد.»

قرارداد موسیمانه امروز رسمی می‌شود

شنیده می‌شود این سرمربی کلاٌ از کاراکتر و شخصیت خاصی برخوردار است که کاریزمای منحصر به خودش را دارد. در واقع این چهره در عین جدیت بسیار خوش‌مشرب نشان داده است. سرمربی جدید استقلال که فوق‌العاده با دیسیپلین نشان داده هنوز نیامده کلمات و جملات متداول در فارسی را یاد گرفته تا جایی که در سفر به دبی به صورت مدام در اردوی استقلال با بازیکنان و سایر نفرات کاروان برخی کلمات را به فارسی بیان کرده تا هرچه سریع‌تر با بازیکنان جدیدش خو بگیرد.

شنیده می‌شود این چهره قرار است امروز صبح با حضور در باشگاه استقلال به همراه سایر دستیارانش قراردادشان را نهایی و پیش‌پرداخت خود را نیز دریافت کنند. همچنین مراسم معارفه موسیمانه قرار است صبح فردا در محل هتل آکادمی فوتبال برگزار شود.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه