اقتصادی > تولید و تجارت

شریک تجاری تایوان کام اقتصادش را تلخ کرد



شریک تجاری تایوان کام اقتصادش را تلخ کرد

به گزارش ایسنا، سفارشات صادراتی تایوان کمتر از انتظارات برای ماه سپتامبر بود و در آستانه پایان سال کاهش یافت زیرا تحت تأثیر موج هوش مصنوعی قرار داشت اما با تقاضای متزلزل از طرف شریک تجاری اصلی، یعنی چین مواجه شد.

وزارت اقتصاد این کشور اعلام کرد که سفارشات صادراتی در ماه گذشته با ۴.۶ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۵۳.۷۹ میلیارد دلار رسیده است. این رقم پیش‌بینی رشد ۶.۸ درصدی در نظرسنجی رویترز و رشد ۹.۱ درصدی ماه اگوست را از دست داد، اما هفتمین ماه متوالی رشد را نشان داد.

سفارشات کالاها از تایوان و با وجود غول‌های فناوری، نقطه عطف تقاضای جهانی فناوری است. در این بیانیه آمده است که این وزارتخانه انتظار دارد که با گسترش برنامه‌های جدید و افزایش تقاضا برای نیمه هادی‌ها و سرورها، سفارشات صادراتی تداوم یابد.

این وزارتخانه اعلام کرد که انتظار دارد سفارشات صادراتی در ماه اکتبر بین ۱.۲ تا ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یابد.  سفارشات از چین ۳.۶ درصد در مقابل افزایش ۲.۶ درصدی در ماه قبل کاهش یافت. سفارشات از ایالات‌متحده ۸.۳ درصد افزایش یافت که در مقابل افزایش ۱۱.۲ درصدی در ماه اگوست بود.

طبق گزارش رویترز، سفارشات از اروپا در ماه سپتامبر پس از افزایش ۸.۳ درصدی در ماه اگوست، ۴.۲ درصد کاهش یافت. سفارشات از ژاپن، در ماه گذشته ۹.۸ درصد در مقابل افزایش ۲.۱ درصدی در ماه اگوست افزایش یافت.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه