آخرین اخباراخبار ورزشی > فوتبال ايران

من ۵۲ ساله هم می‌توانم مثل رامین رضاییان بازی کنم | شما چه گلی سر استقلال زدی؟


به گزارش همشهری آنلاین ادموند اختر پیشکسوت تیم استقلال در گفتگو با مشرق، درباره اوضاع به هم ریخته این روزهای استقلال و بحران ایجاد شده پس از ۴ شکست در لیگ داخلی و نخبگان آسیا طی بازی‌های این فصل از مسابقات فوتبالی، موضوعات مربوط به مدیریت، دیدار مقابل النصر عربستان، سرمربی تازه وارد و برخی بازیکنان در خط دفاعی تیم استقلال اظهار داشت: متاسفانه شاهد افتضاح‌ترین تیم استقلال طی ۲۰ سال یا حتی ۳۰ سال اخیر هستیم. همیشه اتفاقات مثبت و منفی متوجه مدیریت است. بزرگتر استقلال هم امروز آقای شهریاری به عنوان رئیس هیئت مدیره است که همه امور را در دست دارد. این آقا برای تیم بازیکن می‌آورد، اخراج می‌کند، مدیر کم و اضافه می‌کند، تیم می‌بندد، خودش جریمه می‌کند و بعد آشتی کنان راه می‌اندازد، سرمربی معرفی می‌کند و… خلاصه هیچ کاری نمانده که در استقلال نکرده باشد.

بازیکن سالهای گذشته استقلال در این خصوص که نقش فرشید سمیعی بعنوان مدیرعامل استقلال چیست گفت: این آقا که الان ۶ ماه از مدیر عاملی‌اش در باشگاه می گذرد ولی حالا فهمیدیم که کاره ای نیست. امروز با مدل کار شهریاری پرده کنار رفته و به شکل واضح همه می‌دانند که این آقا فقط می خواهد باشد، حالا تحت چه شرایطی، ظاهرا برایش اهمیت ندارد. اتفاقاً به نظر می‌رسد که خیلی هم خوشحال است.

اختر درخصوص دیدار استقلال با النصر تأکید کرد: متاسفانه ما دستمان در لیگ نخبگان آسیا به علامت تسلیم بالاست. ما اینقدر وضعیتمان خراب است که حتی نمی‌توانیم با پاختاکور خودمان را مقایسه کنیم. آن وقت می‌خواهیم النصر عربستان را ببریم! ما سه دفاع وسط داریم که هر سه تای آنها کُند هستند. آیا این‌ها در بحث یارگیری کارشناسی شده است؟ یک کودک کم سن و سال را دیدم که گریه می کرد و از عملکرد تیم ناراضی بود! او هم این مسائل را می‌فهمد ولی متاسفانه آن‌هایی که خودشان را همه کاره استقلال می‌دانند نرفتند تا یک دفاع سرعتی هم در کنار مدافعان وسط استقلال به این تیم بیاورند. در همین بازی آخر جلوی ذوب آهن مرادمند در کنار فلاح و سیلوا به قدری کند و ضعیف ظاهر شدند که ما هر سه گل را به یک شکل و از عمق خط دفاعی خوردیم. این یعنی ضعف بزرگ برای تیم استقلال که قطعاً این را سرمربی تیم النصر و در ادامه بقیه حریفان هم می‌بینند. ما اینقدر در بحث دفاعی ضعیف هستیم که تیم هوادار هم ما را اذیت کرد. شاید اگر بازی با هوادار بیشتر طول می‌کشید نتیجه تغییر می‌کرد. من با اطمینان به شما می‌گویم که تیم‌های هفتم به بالای جدول اگر روبروی ما بایستند ما حتماً بازنده‌ایم.

من با ۵۲ سال سن می‌توانم مثل رامین رضاییان بازی کنم | آقای بمب چه گلی سر استقلال زدی؟

وی در این باره که با توجه به شرایط فعلی چه توقعی باید از موسیمانه داشت تصریح کرد: آقای شهریاری اگر به موسیمانه اعتقاد دارید به او بگویید از الان یک تیم خوب برای فصل بعد ببندد چون این فصل که دیگر از دست رفت. بازیکنان تیم مان هم که متاسفانه فقط بزرگان فضای مجازی هستند که با تبلیغات در همان فضا به اسم بمب به استقلال آمدند ولی در عمل اصلاً در حد و اندازه استقلال نیستند. شاید آنها بزرگ باشند ولی برای تیم‌های دیگر، در حالی که استقلال بازیکنی می‌خواهد که بزرگ باشد و بتواند در این تیم بازی کند.

اختر در ادامه این بحث با انتقاد از عملکرد مدافع فصل قبل سپاهان در استقلال توضیح داد: آقای رامین رضاییان که با یک قرارداد سنگین به استقلال آمده چه گلی به سر استقلال زده است؟ من یک سوال فوتبالی دارم. وقتی پشت ۱۸ قدم در سمت راست خطا می‌شود اصولش این است که یک چپ پا برود آن ضربه را بزند و توپ‌های سمت چپ را یک بازیکن راست پا به روی دروازه بفرستد اما می‌دانید چرا رضاییان همه ضربه‌ها را می‌زند؟ چون قرارداد او سه برابر بقیه بازیکنان است و این عدم توازن باعث می‌شود که تیم به هم بریزد. ما باید برای همه دقایق و لحظات بازی برنامه داشته باشیم. رامین رضاییان یکی از بهترین دفاع راست‌های ایران است و شکی در این نیست اما اگر این فوتبالیست بازیکن بزرگی است پس کجا باید آن را نشان بدهد؟ متاسفانه او در دیدار مقابل پرسپولیس، السد قطر و ذوب آهن که مهمترین بازی‌های استقلال تا اینجای فصل بوده ضعیف‌ترین بازیکن تیم استقلال لقب گرفت. پس اگر قرار باشد چنین فوتبالیستی با این رقم قرارداد فقط در بازی‌های آسان تاثیرگذار باشد من هم می‌توانم با ۵۲ سال سن جلوی تیم ضعیف بروم و کار را در بیاورم. او باید با این پولی که از باشگاه گرفته مرد مسابقات سخت باشد نه آسان. اینجاست که می‌گوییم وقتی کمیته فنی وجود نداشته باشد همه سرمایه‌های انسانی و مالی باشگاه هم از بین می‌رود.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه