آخرین اخباراخبار ورزشی > فوتبال ايران

حمایت اغراق‌آمیز بعد از ناکامی‌های استقلال؛ سلام دانشمند!



حمایت اغراق‌آمیز بعد از ناکامی‌های استقلال؛ سلام دانشمند!

همشهری‌آنلاین – بهروز رسایلی

البته که تعریف و تمجید یک نفر از مافوق خودش در فوتبال ایران هیچ‌چیز عجیب و غریبی نیست و مثلا همین الان هیچ هفته‌ای پشت سر گذاشته نمی‌شود، جز اینکه در آن شجاع خلیل‌زاده یک استوری بلندبالا در حمایت از محمدرضا زنوزی منتشر کند! با این همه، گاهی فرم و نوع ستایش‌ها طوری است که هر مخاطبی را شگفت‌زده می‌کند؛ شبیه همین رویه‌ای که به‌تازگی آقای مصطفی کارخانه در قبال احمد شهریاری در پیش گرفته است. کارخانه عضو هیأت‌مدیره باشگاه استقلال است؛ کسی که فیلم ابراز علاقه او به پرسپولیس هم وجود داشت اما بعد از گرفتن این پست، آن را به نوعی انکار کرد! حالا او به حمایت از شهریاری، نماینده مالک باشگاه استقلال می‌پردازد، آن‌هم درحالی‌که آقای مافوق به‌شدت تحت فشار رسانه‌ها قرار دارد و حتی در جریان بازی با ذوب‌آهن، شعارهای تند زیادی علیه او سر داده شد. در میان همه تمجیدهای کارخانه از شهریاری، شاید جالب‌ترین آنها جایی بود که او به نماینده هلدینگ خلیج‌فارس لقب «دانشمند» داد!

بله، لابد شهریاری دانشمند است که ابتدای فصل بدون نظر کادر فنی ۲بازیکن بوسنیایی برای تیم گرفت. کجای دنیا چنین اتفاقی رخ می‌دهد؟ آن همه حاشیه درست شد و آخرش هم هر دو بازیکن رفتند. عقل سلیم و مختصر آشنایی با فوتبال نشان می‌دهد هر دو نفر احتمالا بابت پذیرفتن فسخ قرارداد، غرامت چشمگیر گرفته‌اند اما حتی اگر روایت عجیب مدیران استقلال را در مورد رایگان‌بودن جدایی آنها بپذیریم، باز چیزی از اصل رفتار آماتور آقایان و نیز مخرب بودن حواشی حضور این دو بوسنیایی کم نمی‌شود.

بله، لابد شهریاری دانشمند است که با وجود فضای بسیار تند و سنگین علیه جواد نکونام در فیفادی قبلی، با حمایت از او باعث تمدید بحران در باشگاه شد، زمان از دست رفت، تیم دربی را باخت و پس از آن هم با شکست مقابل السد قطر، موقعیتش در لیگ نخبگان به خطر افتاد.

بله، لابد شهریاری دانشمند است که پیش از مسابقه با ذوب‌آهن، حسین حسینی را بابت مصاحبه علیه مدیران باشگاه محروم می‌کند، تیم در این بازی آسیب می‌بیند، ۳گل دریافت می‌کند و بعد بدون اینکه حسینی حتی عذرخواهی یا عقب‌نشینی کرده باشد، او را می‌بخشد و به جمع بازیکنان بازمی‌گرداند. خب اصلا چرا محرومش کردید؟ فقط برای اینکه ۳ امتیاز از کف برود؟

بله، لابد شهریاری دانشمند است که صبا باتری به آن حال‌وروز افتاد و از تاریخ فوتبال ایران محو شد، لابد او دانشمند است که بعد از دربی با آن لحن عجیب و سرشار از بی‌اعتنایی در مورد شکست آبی‌ها حرف می‌زند، لابد او دانشمند است که دقیقه۷۰ بازی با ذوب‌آهن استادیوم را ترک می‌کند، بی‌آنکه بداند چنین کاری چقدر برای وجهه و اعتبار باشگاه بد است… این مطلب را حالاحالاها می‌شد با اشاره به مصداق‌های دیگر ادامه داد اما در مجموع کاش کارمان به جایی نرسد که برای حفظ میز و صندلی‌مان، رو به چنین تمجیدهایی از مدیران بالادستی بیاوریم. هرچند ان‌شاءالله نیت آقای کارخانه این نبوده است…!

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه