ورزشی > سایر ورزش‌ها

دنیامالی: باید در گود زورخانه منش پهلوانی را به جوانان آموزش دهیم



دنیامالی: باید در گود زورخانه منش پهلوانی را به جوانان آموزش دهیم

به گزارش ایسنا، برنامه‌های هفته تربیت بدنی در سراسر کشور امروز پنجشنبه ۲۶ مهر با به صدا درآمدن زنگ زورخانه توسط احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان در زورخانه شهید فهمیده آغاز شد.

در این مراسم محمدشروین اسبقیان معاون فرهنگی و توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش، مریم کاظمی پور معاون امور بانوان وزارت ورزش، مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک،‌ سردار باران چشمه رئیس فدراسیون زورخانه‌ای و روسای فدراسیون‌های ورزشی حضور دارند.

نخستین روز از آغاز هفته تربیت بدنی به عنوان ورزش و منش پهلوانی و فرهنگ ایثار نامگذاری شده است.

احمد دنیامالی در این مراسم گفت: این گود، تاریخ و ادبیات ماست، تمام تمدن ما در این گود خلاصه شده و تمام جنگ آوران سرزمین ایران برگرفته از این گود هستند و مشی پهلوانی داشتند. هیچ انسانی بر انسان دیگر برتری ندارد مگر این که این مقیاس بر اساس منش پهلوانی،  اخلاق، ارزش‌های انسانی و فروتنی باشد.

وی از شهدا به عنوان نماد ادب و پهلوانی نام برد و افزود: ۲۴۹ هزار شهید تقدیم ایران شده تا یک وجب از خاک این سرزمین به دست اجنبی نیفتد.

او در بخش دیگری از سخنانش از شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای هسته ای، مدافعان حرم و شهید نیلفروشان و شهدای مقاومت یاد کرد و نام و خاطره آنها را گرامی داشت.

وزیر ورزش همچنین به شهدای غزه در روزهای اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن تا دندان مسلح بیش از ۴۰ هزار نفر را در غزه به شهادت رسانده است. جریان مقاومت نیز در سوریه و لبنان بیش از ۵۰ شهید تقدیم کرده چون می‌خواستند سرزمین خود را حفظ کنند و به دشمن ندهند. ما در این مبارزه با افتخار در کنار آنها هستیم.

دنیامالی در این مراسم اظهار کرد: هفته تربیت بدنی است اما امیدواریم هر روز هفته روز ورزش باشد و شرایطی مهیا شود تا تمام مردم روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه از وقت خود را به ورزش اختصاص دهند. از وقتی که توفیق پیدا کردم که خدمتگزار ورزش باشم به ورزش زورخانه‌ای توجه ویژه‌ای کرده و خواهم کرد. ما تلاش می‌کنیم که جوانان در این گود زورخانه منش پهلوانی را آموزش ببینند. اگر بخواهیم جوانان ما مشی پهلوانی را آموزش ببینید باید خودمان به این اخلاق و تقوا آراسته باشیم.

دنیامالی تاکید کرد: اگر بخواهیم مشی ما جوانمردی باشد باید بتوانیم در این گود پهلوانان بزرگی را تربیت کنیم.

وی با تاکید بر نشر ارزش‌های اخلاقی و پهلوانی در در ورزش تاکید کرد: این موضوع مهم را باید از گود زورخانه‌ها و میادین ورزشی آغاز کنیم.

او با اشاره به روسای فدراسیون‌های ورزشی گقت: شما قهرمان و پهلوان تربیت می‌کنید اما فاصله زیادی بین مرز قهرمانی با پهلوانی وجود دارد.
باید در میادین ورزشی شاهد رفتارهای جوانمردانه باشیم. حتی کمیته بین المللی المپیک ملزم شده در حوزه اخلاق کار و برنامه داشته باشد.

این مراسم با انجام حرکات ورزشی زورخانه‌ای در حال برگزاری است.

ادامه دارد…

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه