آخرین اخبار

AFC به برتری ایران مقابل قطر واکنش نشان داد


AFC به برتری ایران مقابل قطر واکنش نشان داد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، تیم‌ ملی فوتبال ایران و قطر در هفته چهارم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ شامگاه سه شنبه ۲۴ مهر به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با برتری ۴ بر یک ایران به پایان رسید تا امیر قلعه نویی و شاگردانش به سومین پیروزی خود در این مرحله از مسابقات دست یابند.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC در رابطه با این بازی نوشت: سردار آزمون دو گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد تا تیم ملی جمهوری اسلامی ایران با کامبکی دیدنی از شکست مقابل قطر بازگردد و با نتیجه ۴ بر یک پیروز شود. این پیروزی در چارچوب مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ (AFC Asian Qualifiers) به دست آمد و ایران را هم‌امتیاز با ازبکستان در صدر جدول گروه A نگه داشت.

در ابتدای بازی، معز علی با یک ضربه تماشایی در دقیقه ۱۷ برای قطری‌ها گلزنی کرد، اما آزمون با گل‌هایی در دقایق ۴۲ و ۴۸، بازی را به نفع ایران برگرداند و سپس با یک پاس گل، زمینه‌ساز سومین گل ایران توسط محمد محبی در دقیقه ۶۵ شد. محبی با یک ضربه سر که تغییر جهت داد، در دقیقه ۹۸ گل چهارم ایران را به ثمر رساند تا پیروزی تیم قطعی شود.

این پیروزی تیم امیر قلعه‌نویی را به ۱۰ امتیاز رساند و آنها را هم‌رده با ازبکستان، که توانسته بود با نتیجه یک بر صفر امارات را شکست دهد، در صدر جدول نگه داشت. قطر، اما با ۴ امتیاز از چهار بازی ابتدایی خود در همان جایگاه قبلی باقی ماند.

تیم ملی ایران بازی را با انرژی آغاز کرد و اگرچه تلاش مهدی طارمی در همان دقیقه اول به دلیل آفساید مردود شد، محمد محبی می‌توانست در دقیقه دوم نتیجه بهتری بگیرد، اما ضربه‌اش به بیرون رفت. قطر، قهرمان جام ملت‌های آسیا، با ضربه تماشایی لوکاس مندز که معز علی را پشت سر دفاع ایران آزاد کرد، به گل رسید. علی با ضربه‌ای فوق‌العاده توپ را به سقف دروازه علیرضا بیرانوند کوبید.

امید نورافکن در دقیقه ۳۰ با شوتی از فاصله ۲۰ متری دروازه قطر را تهدید کرد، اما این تلاش ضعیف‌تر از آن بود که دروازه‌بان قطر را دچار مشکل کند. دقایقی بعد، سردار آزمون با شوتی از راه دور تیر دروازه را لرزاند. اما آزمون خیلی منتظر نماند و در دقیقه ۴۲ با ضربه سری دقیق از روی ارسال نورافکن بازی را به تساوی کشاند.

در اواخر نیمه اول قطری‌ها نزدیک بودند دوباره پیش بیفتند، اما ضربه سر بوعلام خوخی از روی ارسال اکرم عفیف به تیرک برخورد کرد. مهدی قایدی نیز با شوتی محکم در آخرین دقایق نیمه اول تیرک دروازه قطر را هدف قرار داد تا نیمه اول با هیجان زیادی به پایان برسد.

ایران در دقایق ابتدایی نیمه دوم گل دوم خود را به ثمر رساند. ارسال قایدی به هوا بلند شد و درحالی‌که «برشام» به دنبال توپ رفت، با هم‌تیمی خود برخورد کرد و آزمون توپ را به درون دروازه خالی فرستاد.

سردار آزمون سپس نقش گل‌ساز را ایفا کرد و با عبور از دفاع قطر توپ را برای محبی ارسال کرد تا او به راحتی سومین گل را وارد دروازه کند. در نهایت، محبی گل چهارم را نیز در دقایق پایانی وقت‌های اضافه با یک ضربه سر به ثمر رساند و پیروزی قاطعانه ایران را تثبیت کرد.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع دانشجو

نوشته های مشابه