آخرین اخبار

کابوس‌تان خواهم بود!



کابوس‌تان خواهم بود!

او وقتی به براندون کوری باخت هرگز نتوانست سرپا بایستد و بعد از شکست برابر هادی چوپان، خود را بازنشسته کرد. دوم؛ طوری می‌جنگند تا نشان دهند ناامید نیستند. مثل جی کاتلر در مسترالمپیا ۲۰۰۹. او سال قبل به دکستر جکسون باخت و خیلی‌ها تصور می‌کردند دوره‌اش به پایان رسیده ولی با آغاز کار با هانی رامبد(مربی هادی چوپان) توانست دوباره ساندو را پس بگیرد. گاهی هم این تلاش‌ها نتیجه نمی‌دهد. رونی کلمن بعد از شکست در مسترالمپیا ۲۰۰۶ برابر کاتلر، باز هم برای بازگشت جنگید ولی بدن او تحلیل رفته بودبه شکلی که بعد ازچهارمی در مسترالمپیا ۲۰۰۷ تصمیم گرفت برای همیشه  کناره‌گیری کند.قصه هادی چوپان قرار نیست شبیه بیگ رمی باشد. او می‌خواهد برای مسترالمپیا ۲۰۲۵ با تمام قدرت وارد شود. با پایان مسابقات مسترالمپیا گمانه‌زنی‌های زیادی شد مبنی بر این‌که هادی قصد دارد به دوران حرفه‌ای خود پایان دهد. خیلی‌ها تصور می‌کردند با دو نایب قهرمانی متوالی، پرونده او در مسترالمپیا بسته شده اما گرگ پارسی به صورت رسمی اعلام کرد با قدرت به استیج مسابقات بازمی‌گردد. او نوشت: «برو بریم برای مسترالمپیا ۲۰۲۵.» او همچنین در پیام دیگری نوشت: «کسی من را شکست نداد. من کابوس رویای شما خواهم بود.»
این جملات او یک پیام دیگر هم در دل خود دارد.هادی نمی‌خواهد در یک سال آینده درهیچ مسابقه رسمی دیگری شرکت کند. او سال ۲۰۲۴ به بدن خود فشارزیادی آورد.در دو آرنولد کلاسیک متوالی شرکت کردوتوانست درهردو ماراتن، سامسون دائودا را شکست دهد.البته سامسون همین اواخربه مسابقات فرانسه هم رفت و قهرمان شد.فیزیک هادی و سامسون متفاوت است. شاید برای ورزشکاری مثل دائودا حضور متوالی در مسابقات خوب باشد ولی هادی گویا به این نتیجه رسیده که باید تمام تمرکزش را روی مسترالمپیای بعدی بگذارد. 

انتقاد هادی چوپان

شکل داوری‌ها در مسترالمپیا با انتقاد هادی چوپان مواجه شد. گفت‌وگوی او را در این زمینه بخوانید: 

هادی تو نایب قهرمان شدی…
ما تمام سال زحمت‌مان را کشیدیم. خواستیم بهترین فرم بدنمان را بیاوریم و آوردیم. ما به حساب این هستیم که مستر المپیا یک بدن تفکیک شده و زیبا می‌خواهد، نمی‌دانستم باید بزرگ باشی و وزن زیادی داشته باشی. به هر صورت نظر داوران این بود و حرفی هم نیست که من بزنم.

سال بعد چه خواهی کرد؟
تصمیمات جدی‌تری می‌گیریم.ماهم گیج هستیم و نمی‌دانیم مسترالمپیا چه چیزی از ورزشکاران می‌خواهد که ما همان را بیاوریم. اگر بحث به سایز است ما باید سایز بیاوریم اما ما چیزی که در مورد بدنسازی خواندیم، تفکیک و بدنسازی و کاندیشن بود.

این نایب قهرمانی ناامیدت نمی‌کند؟
من ۵۰ دوره قهرمانی را تجربه کرده‌ام و باور اولم نیست. این رقابت راهرکسی ببرد، اسمش در تاریخ نوشته می‌شود و تعدادش مهم نیست. من از خودم راضی‌ام چون تلاش خودم را کردم. نیازی نیست ناراحت باشم به‌خاطر این‌که داوران نظرشان با من متفاوت بود.

تو خیلی سخت تمرین می‌کنی، فکر نمی‌کنی باید شدت تمریناتت کم شود؟
من دوست دارم همه چیزخوب باشد. مربی من زحمت می‌کشدومن باید خوب کار کنم. من دوست دارم زیباترین بدن را با تفکیک بسازم، اگر بخواهم آن‌قدر سایز داشته باشم و بدون حالت باشم، نیازی نیست این‌طور زحمت بکشم. داوران انگار می‌گویند هادی چوپان برو گنده بیا. دیگر نیازی نیست آن‌قدر زحمت بکشم. چرب‌تر بیایم می‌توانم بهتر مقام بیاورم.

سیاست هادی تغییر می‌کند؟
همه منتظر هستند تا سیاست هادی و هانی رامبد را برای مسترالمپیا ۲۰۲۵ بدانند. هادی فعلا در آف سیزن است و در طول یک سال آینده تصاویری که از او منتشر می‌شود، همه چیز را مشخص خواهدکرد.آنچه همه اعتقاد دارند این است که هادی باید وزن اضافه کند. داوران مسترالمپیا نشان دادند به «کویر سوزان»(اصطلاحی که هادی درباره بدنش به کار برد) ساندو نمی‌دهند بلکه دنبال حجم بیشتر هستند.بنابراین احتمال دارد هادی باتغییر رژیم عذایی در پی اضافه کردن وزنش باشد.درک لانسفورد، قهرمان سال گذشته نیز در مصاحبه خود نشان داد ناامید نیست و می‌خواهد دوباره با قدرت به استیج المپیا بازگردد. بی‌شک جی کاتر می‌تواند الگوی آنها باشد. ورزشکاری که سال‌های متوالی به رونی کلمن باخت اما در نهایت او را شکست داد.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع جام جم آنلاین

نوشته های مشابه