آخرین اخبار

قدرتی که همه آرزویش را دارند/ درس رئال به بارسلونا، سیتی و همه غول‌های اروپا


به گزارش “ورزش سه”، به نقل از آاس، در 10 سال گذشته، رئال مادرید پنج قهرمانی لیگ قهرمانان به دست آورده است، در حالی که یازدهمین تیم از نظر هزینه و بیست و ششمین در تراز خالص است. تیم‌هایی مانند چلسی، منچستریونایتد، منچسترسیتی، پی اس جی، بارسلونا و اتلتیکو مادرید در صدر هزینه ها قرار دارند.

رئال مادرید به بازار نگاه می‌کند و آن را به دقت ارزیابی می کند. رئال همیشه این کار را انجام می‌دهد، حتی اگر برنامه‌هایش فوری نباشد. بررسی دائمی است و در جست‌وجوی پروفایل بازیکنانی که مناسب باشند. اگر آن بازیکن به نتیجه نرسد، از نو شروع می‌کند. به عنوان مثال، مورد لنی یورو.

قدرتی که همه آرزویش را دارند/ درس رئال به بارسلونا، سیتی و همه غول‌های اروپا

این بازیکن فرانسوی به منچستر پرواز کرد و تلاش فلورنتینو پرز، خوزه آنخل سانچز و جونی کلافات کمکی نکرد. باشگاه مادریدی به دنبال یک مدافع مرکزی جوان و با پتانسیل متمایز است، بله، اما قبل از اینکه شلیک کند باید ۱۰۰ درصد مطمئن شود که چه کسی را انتخاب کرده است. ویتور ریس یا یارک گاسیوروسکی مورد توجه هستند، اما گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد. هنوز راهی برای طی کردن وجود دارد و این یک تاکتیک شناخته شده است.

به علاوه، متغیر فروش‌ها را نیز باید به معادله اضافه کرد. سرمایه‌ای برای تنظیم حساب‌ها و بهبود وضعیت مالی. اینگونه در رئال  کار می‌کنند و سال‌هاست که این کار را انجام می‌دهند. دهه گذشته به عنوان نمونه‌ای از این موضوع قابل ذکر است. تا ۲۵ باشگاه تراز مالی بالاتری نسبت به رئال مادرید داشته‌اند، رئالی که هزینه خالص ۲۴۱.۹۵ میلیون یورو در رتبه بیست و ششم قرار دارد. در عوض، ۲۴ عنوان قهرمانی از جمله ۵ قهرمانی لیگ قهرمانان به دست آورده اند (هر دو سال یک قهرمانی، شگفت انگیز)

2095148

منچستریونایتد (۱۳۵۲ میلیون یورو)، PSG (۱۰۵۷ میلیون یورو)، چلسی (۱۰۴۴ میلیون یورو)، آرسنال (۹۴۲ میلیون یورو) و منچسترسیتی (۹۰۵ میلیون یورو) پنج تیم اول هستند و آنها تراز منفی بیش از ۹۰۰ میلیون یورو دارند.

بعد از آنها، تیم‌هایی مانند تاتنهام، میلان، نیوکسل یا بارسلونا را می بینیم که در رتبه دوازدهم قرار دارد، درست بعد از تیم اول در بین تیم‌های غیر اروپایی، الهلال (یازدهم). این تنها باشگاه سعودی در بین ۲۵ تیم برتر نیست: همچنین النصر (پانزدهم)، الاتحاد (هجدهم) و الاهلی (بیست و یکم) حضور دارند. و باشگاه‌های انگلیسی با اهمیت کمتر مانند بورنموث (هفدهم)، کریستال پالاس (بیستم)، فولام (بیست و دوم)، برایتون (بیست و سوم) یا ولورهمپتون (بیست و چهارم). همه آنها از رئال مادرید در این رده‌بندی خاص جلوتر هستند.

در زمینه سرمایه‌گذاری خالص، رئال مادرید یازدهم است با ۱۱۲۰ میلیون یورو هزینه شده برای نقل و انتقالات، شامل پرداخت‌های اولیه ثابت و متغیرها که به آنها اضافه شده است. در اینجا نیز، لیگ برتر حاکم است، با مظنونین همیشگی در رده‌های بالا (چلسی، منچستریونایتد، منچسترسیتی، PSG و یوونتوس در پنج تیم اول هستند) و بارسلونا (ششم) و اتلتیکو مادرید (نهم) که از سفیدپوشان جلوترند.

2095147

از سال ۲۰۱۴ بازیکنانی مانند بلینگام (۱۰۳ میلیون یورو)، هازارد (۱۰۰ میلیون یورو)، شوآمنی (۸۰ میلیون یورو)، خامس (۷۵ میلیون یورو)، یوویچ (۶۳ میلیون یورو)، میلیتائو (۵۰ میلیون یورو)، مندی (۴۸ میلیون یورو)، وینیسیوس (۴۵ میلیون یورو)، رودریگو (۴۰ میلیون یورو)، کواچیچ (۳۸ میلیون یورو) و اندریک (۳۵ میلیون یورو) به برنابئو آمده‌اند، که مجموعاً ۱۰+۱ بازیکن گران‌قیمت یک دهه تخیر این باشگاه هستند. همه این موارد به هدف نرسیده‌اند، با هازارد و یوویچ به عنوان بدترین‌ها و خامس که درخشش واقعی‌اش تنها یک فصل طول کشید. اما برخی دیگر، مانند خرید کروس به قیمت ۲۵ میلیون یورو یا آلابا که بعدها رودیگر از آن عبور کرد، نشان داد که رئال فرصت‌های بازار را به درستی می شناسد. بقیه بخش زیادی از ستون رئال را تشکیل می‌دهند، در حال حاضر و آینده.

بیشتر این سرمایه‌گذاری‌ها هر چند قوی بوده‌اند، ارزش‌افزوده داشته‌اند. تا جایی که پس از آخرین بروزرسانی‌ها، رئال مادرید را به عنوان باارزش‌ترین تیم فوتبال جهان تبدیل کرده است.

2095150

هزینه برای ساخت ترکیب فعلی ۷۲۰ میلیون یورو بوده و ارزش کنونی آن ۱۳۶۰ میلیون یورو است.  ارزش مازاد ۶۴۰ میلیون یورویی، ناشی از رشد ارزش‌ جوانانی که ارزان خریده شده اند و به ستاره تبدیل شده‌اند یا جذب ستاره‌هایی با هزینه صفر.

در مورد اول، والورده (با ۵ میلیون یورو خریداری شده و اکنون ۱۳۰ میلیون یورو ارزش دارد)، رودریگو (از ۴۰ میلیون یورو به ۱۱۰) یا وینیسیوس که اخیراً به ۲۰۰ میلیون یورو رسیده و در سطح جهانی همراه با هالند در صدر قرار دارد. در مورد دوم، خرید امباپه بدون هزینه که الان ۱۸۰ میلیون یورو ارزش دارد.

2095145

در رئال نیاز به اصلاحات وجود دارد. عمدتاً یک مدافع راست و یک مدافع مرکزی، پرونده‌هایی که در حال حاضر باز هستند. اما بنیادهای تیم کاملا محکم به نظر می رسند.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ورزش سه

نوشته های مشابه