ورزشی > توپ و تور

هنگام‌پور: «پخش زنده» از ضعف‌های بزرگ لیگ بسکتبال است/ از کارشناسان استفاده کنید



هنگام‌پور: «پخش زنده» از ضعف‌های بزرگ لیگ بسکتبال است/ از کارشناسان استفاده کنید

رضا هنگام‌پوردر گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط خوب تیم بسکتبال فولاد هرمزگان نسبت به فصول قبل، توضیح داد: در فصل‌های گذشته تیم ما از نظر بودجه و فنی به دلیل شرایط بد مدیریتی از بین رفته بود و در واقع از چرخه فولاد کنار گذاشته شدیم. امسال اما مسئولان استانی و خصوصا نماینده استان کمک کرد و معتقد بود که این تیم پتانسیل زیادی دارد. مسئولان فولاد هم در چند روزی که وقت داشتیم نهایت همکاری را کردند و تیم به خوبی بسته شد. تعداد بازیکنان ما خیلی کم است و بودجه نداریم که بازیکن دیگری بگیریم و تنها بازیکن خارجی خود را نهایی کردیم که سال گذشته هم کنار ما بود.

او ادامه داد: سعی کردیم بازیکنانی مثل احسان و وحید دلیرزهان، محمد یوسف‌وند و ترابی را جذب کنیم که بنده در سال‌های قبل با آن‌ها کار کرده و شناخت کافی داشتم. همچنین بازیکنانی را گرفتیم که به آب و هوای جنوب نیز عادت داشته و شرایط باشگاه را درک کرده و همراهی کنند. با یک بازی هم نمی‌شود قضاوت کنیم و در نهایت هم باخت باخت است. به بازی قشنگ هم امتیاز نمی‌دهند و به نظرم باید مقابل طبیعت نهایت تلاش را می‌کردیم تا برنده باشیم و آن روز شرایط برای پیروزی ما فراهم بود.

هنگام‌پور درباره اعتراضش نسبت به داوری بازی طبیعت و فولاد نیز گفت: بی‌احترامی نمی‌کنم ولی داوری در حد آن بازی نبود. خیلی‌ها تصور می‌کردند بازی یکطرفه است و گروه داوری خوب نبود. در اواخر بازی آقای شاهین‌طبع هم صدایش درآمد. البته علت باخت را نمی‌توان داوری دانست و فکر می‌کنم تحلیل رفتن بدن بازیکنان ما و آماده نبودن برای ۴۰ دقیقه بازی سخت بود که باعث شکست تیم ما شد. یک جاهایی به سنتر و گارد تیم استراحت بیشتری می‌دادیم تا بهتر استفاده کنیم و حقیقتا بازیکن نداشتیم. علت اصلی اینکه ما در دقایق آخر کوارتر سوم و چهارم مثل کوارترهای اول و دوم نبودیم تحلیل رفتن بدن‌ها بود و امیدوارم برای ادامه فصل کیفیت بدنی بهتری در زمین ارائه کنیم.

کارشناس بسکتبال ایران درباره دلایل وضعیت بد لیگ برتر امسال نیز توضیح داد: به نظرم مشکل اصلی مشخص نبودن برنامه‌ها از سال قبل است. اینکه فقط یک تاریخ برای شروع لیگ اعلام شود درست نیست. ما خیلی دیر برای ارتباط گرفتن با تیم‌ها آماده می‌شویم. البته با توجه به اینکه سال خاصی بود و با فوت رئیس جمهور شرایط کشور بسیار متفاوت شد، نمی‌شود فقط فدراسیون را زیر سوال برد. با این حال می‌شد صبوری بیشتری کنیم و لیگ را با دو سه هفته یا یک ماه تاخیر بیشتر برگزار کنیم تا همه چیز سر جایش باشد. به نظرم بهتر بود که امسال برای تیم‌هایی مثل ذوب‌آهن که تازه به لیگ آمدند و اتفاق خوبی است زمان بیشتری می‌دادیم. الان اکثر تیم‌ها آماده نیستند و برخی بازی‌ها در حد لیگ نیست.

سرمربی تیم بسکتبال فولاد هرمزگان اظهار کرد: امیدوارم سال آینده این اتفاقات نیفتد و زودتر به فکر این موضوع باشیم. از وقتی به یاد دارم همیشه دو سه سال لیگ خوبی داشتیم و یکباره شرایط تیم‌ها خیلی بد می‌شد. به نظرم آقای جواد داوری باید از کارشناسانی که در بخش مالی، سرمایه گذاری و اسپانسرینگ تجربه خوبی دارند در سیستم استفاده کند تا یک برنامه‌ریزی خوبی صورت بگیرد. یکی از ضعف‌های بزرگ ما پخش زنده است. ما باید در شبکه ورزش حداقل یک یا دو بازی در هفته پخش زنده داشته باشیم تا بیننده با بسکتبال آشتی کند. اینکه پخش زنده فقط در شبکه‌های مجازی باشد به نظرم برد آنچنانی ندارد.

او در پایان صحبت های خود راجع به هدفگذاری تیم فولاد برای فصل پیش رو نیز گفت: هنوز خیلی زود است که در این رابطه صحبت کنم اما با باشگاه و بازیکنان قرار گذاشتیم تا کار بزرگی انجام دهیم. باید تیم ما کامل جمع شود و طی سه چهار بازی دیگر خیلی مطمئن‌تر می‌توانم صحبت کنم. سال قبل نتایج خوبی نگرفتیم اما با این تیم، به نظرم امسال می‌توانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم. 

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه