سایر ورزش ها

موفقیت سوارکار جوان ایرانی در مسابقات کاپ آسیا



موفقیت سوارکار جوان ایرانی در مسابقات کاپ آسیا

به گزارش خبرگزاری مهر در خبری که از سوی فدراسیون سوارکاری منتشر شده آمده است: مسابقات پرش با اسب AEF CUP CSI Y-B هندوستان که از ۱۹ مهرماه با حضور ۱۲ سوارکار از ۱۱ کشور آغاز شده بود، با درخشش یزدان ملأ افضل سوارکار ایران به پایان رسید.

ملأ افضل که با مربیگری آرش رحمتی به عنوان نماینده ایران در این رقابت‌ها حضور یافته بود در نخستین روز مسابقات که به صورت یک راند با احتساب زمان برگزار شد، توانست راند اول را بدون خطا با موفقیت به پایان برساند و در پایان روز نخست رقابت‌ها در جایگاه نخست قرار گرفت.

در رقابت‌های روز دوم و پایانی که به صورت یک راند با باراژ انجام شد، یزدان ملأ افضل سوارکار جوان ایرانی با موفقیت در این راند، صدرنشینی خود را حفظ کرد تا کاپ آسیا را از آن خود کند. وی همچنین موفق شد کاپ سوارکار شایسته مسابقات را نیز از آن خود نماید تا همه عناوین مسابقات به ایران تعلق بگیرد.

از آنجا که سیاست‌های فدراسیون سوارکاری توجه ویژه به گروه‌های سنی پایه (نونهال، نوجوان، جوان) است و رده‌های سنی اهمیت خاصی دارند، فدراسیون سوارکاران جوان و بااستعداد خود را در جهت کسب تجربه حمایت می‌کند تا در آینده‌ای نه چندان دور در میادین بزرگی همچون بازی‌های آسیایی و المپیک و دیگر مسابقات مطرح سوارکاری جهان بدرخشند.

در همین راستا فدراسیون سوارکاری پرامتیازترین سوارکار خود را برای مسابقات پرش کاپ آسیا رده جوانان AEF CUP CSI Y-B هندوستان و مسابقات پرش کاپ آسیا رده نوجوانان AEF CUP CSI J-B کره اعزام کرد.

همچنین در بهمن ماه ۱۴۰۳ ایران میزبان مسابقات AEF CUP با اسب قرضی خواهد بود.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه