آخرین اخبار

وقت تاجگذاری هادی چوپان



وقت تاجگذاری هادی چوپان

ایرانی‌ها ازنقاط مختلف آمریکا، خود را به غرب رسانده‌اند تا از هادی چوپان و دیگر ورزشکاران ایرانی حمایت کنند. همه چیز مهیای داغ‌ترین رقابت سال است. مثلث جذاب هادی چوپان، درک لانسفورد و سامسون دائودا. اخبار داغ لحظه به لحظه می‌آید. اظهارنظرهای پی در پی. واکنش به آخرین آپدیت‌های بدنی.طبق برنامه از امشب ساعت ۲۱:۳۰ کنفرانس مطبوعاتی مسترالمپیا برگزار می‌شود. خوراک هادی این کنفرانس‌هاست. او اهل کری‌خوانی نیست ولی معمولا تهدیدآمیز حرف می‌زند. روز شنبه از ساعت ۴:۱۵ بامداد مرحله مقدماتی دسته اوپن آغاز می‌شود. مقدماتی فیزیک کلاسیک هم از ساعت ۱۹:۴۵ استارت می‌خورد. فینال دسته اوپن نیز از ساعت ۴:۴۵ بامداد یکشنبه آغاز خواهد شد و صبح که از خواب بیدار شوید، متوجه خواهید شد هادی موفق شده دوباره قهرمان مسترالمپیا شود یا نه. 
 
هادی قهرمان می‌شود
دنیا در انتظار تاجگذاری قهرمان جدید مسترالمپیاست. بدون شک رقابت بین هادی، درک و سامسون فشرده خواهد بود اما خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کنند رقابت اصلی بین چوپان و لانسفورد باشد. آپدیت‌های بدنی آنها نیز به نوعی با کری‌خوانی همراه بوده است. اما در آستانه این استیج مهم، بزرگان جهان چه گفته‌اند؟ 

جی کاتلر: قرار گرفتن مقابل هادی چوپان واقعا سخت است. دیوانه‌وار تمرین می‌کند. چه کسی به اندازه او زور دارد؟ من تجربه‌اش را مقابل رونی کلمن داشتم. هادی با تمریناتش مغز حریفان را خراب می‌کند. 

شان ری: هادی چوپان دوباره قهرمانی‌اش را از درک لانسفورد پس می‌گیرد. با این‌که عاشق سامسون دائودا هستم ولی بهترین بدن متعلق به هادی چوپان است. در تمام سال تمرین کرده. او فکر می‌کند عنوان قهرمانی‌اش را سال قبل دزدیدند و شک نکنید برمی‌گردد و با قدرت ساندو را می‌گیرد. 

آرنولد: هادی چوپان؟ یک ورزشکار فوق‌العاده است. وقتی روی استیج آرنولد کلاسیک فیگور می‌گرفت می‌خندید انگار اصلا کار سختی نمی‌کند. 

میلوش سارسو: سال گذشته هم هادی می‌توانست قهرمان شود. اگر از نمای پشت کات‌تر شود دیگر غیر قابل شکست است. هادی بدنی فوق‌العاده دارد. 

دلاروزا (رقیب هادی): همیشه طرفدار هادی چوپان هستم. او یک حرفه‌ای تمام عیار است. 

کینگ کمالی: استرس را می‌شود در چهره لانسفورد دید. هادی یک رقیب عجیب و غریب است. فیگور از جلو، پاشنه آشیل درک است، در حالی که هادی در این فیگورها رقیب ندارد. 

هانی رامبد: فشار روی هادی بیشتر از دیگران است. کل ایران از او قهرمانی می‌خواهند و این مسئولیتش را سنگین می‌کند. هادی در این مدت همه کار برای پیشرفت کرده. تمریناتش طوری بوده که هرکسی از پس آن برنمی‌آید. او روحیه یک قهرمان را دارد. 

کریس کورمیر: اگر در نمای جلو بدن تکه پاره نیستید، اصلا کنار هادی نایستید! (کنایه به لانسفورد)

جرمی بوئیندیا: ایرانی‌ها تشنه موفقیت هستند. هادی چوپان فقط قهرمانی المپیا را می‌خواهد. 

رونی کلمن: تمرینات هادی چوپان را دیدم. این تمرینات یک قهرمان است. 

انصراف آقای مدعی!
این دوره از رقابت‌های مسترالمپیا، دوره انصراف‌هاست. برجسته‌ترین چهره‌ای که انصراف داده، نیک واکر است؛ مدعی بزرگ تمام این سال‌ها. او بارها ادعا کرده قهرمان واقعی مسترالمپیاست. واکر سال گذشته به دلیل مصدومیت همسترینگ در لحظه آخر المپیا را از دست داد. امسال هم با انتشار ویدئویی، با گریه گفت: «می‌خواهم در المپیا باشم و قهرمان شوم ولی آن را از دست دادم. گندش بزنند. نمی‌خواهم در شرایطی که بهترین پکیج بدنی را ندارم، به مسابقات بروم. من در ذهن خودم همچنان سومین بدنساز برتر تاریخ هستم. تصمیم سختی گرفتم. بدنم نیاز به استراحت دارد. به همین دلیل در مسترالمپیا غایب هستم.»  بدنساز دیگری که کناره‌گیری کرد دیگو مونته‌نگرو در دسته فیزیک بود. او با اعلام این‌که همسر و فرزندانش با مشکل سلامتی روبه‌رو بودند، استرس زیادی تجربه کرد و نتوانست به لحاظ بدنی به شرایط ایده‌آل برسد. به همین دلیل انصراف داد. نفر آخر هم استفان ماتالا بود. ورزشکاری که ادعا می‌شد در دسته اوپن شگفتی‌ساز می‌شود. او با تغییر دسته از فیزیک به اوپن، قصد داشت بدرخشد اما اصلا نتوانست برای مسابقات آماده شود.

نامردی آمریکا علیه بهروز!
امسال علاوه بر هادی چوپان پنج ایرانی دیگر هم مجوز حضور در مسترالمپیا را به دست آوردند. حسین کریمی آخرین نفر بود. او در مسابقات حرفه‌ای ایالت آریزونا در رشته فیزیک قهرمان شد و مجوز گرفت. جعفر غفارنژاد و مهدی جابری هم در دسته ۲۱۲ پوند(که هادی چوپان قبلا در آن مسابقه می‌داد) مجوز گرفتند ولی ویزای آنها صادر نشد، درست مثل وحید پادپی در دسته فیزیک کلاسیک.بدون شک اما عجیب‌ترین اتفاق صادر نشدن ویزای بهروز تابان بود. بدنسازی که همه او را سورپرایز بزرگ دسته اوپن مسترالمپیا می‌دانستند. آمریکا ویزای او را رد کرد تا اکثر چهره‌های مطرح دنیا نسبت به این موضوع واکنش منفی نشان دهند که بخشی از آنها را می‌خوانید؛ 

هادی چوپان: ویزا بزرگترین مانع ما برای حضور در المپیاست. هم هزینه می‌کنیم و هم زمان می‌گذاریم. امیدوارم یک روز این مشکل حل شود. 

دیو پالومبو(چهره معروف بدنسازی): شرم‌آور است که آمریکا ویزای بهروز را صادر نکرده است. او فیزیک فوق‌العاده‌ای دارد و حیف که نمی‌تواند در مسابقات باشد. 

جی کاتلر: بهروز می‌توانست بین ۵ نفر برتر مسترالمپیا باشد و چرا نباید ویزایش را صادر کنید؟ 

دنیس جیمز: بهروز ورزشکار خطرناکی است. من باور دارم که می‌توانست بین ۴ نفر برتر باشد و افسوس که نمی‌تواند در مسابقات باشد. 

نیک واکر: ویزای بهروز صادر نشد؟ حالم بهم می‌خورد که نگذاشتند به آمریکا بیاید. ۴ سال مجوز مسترالمپیا گرفته. 

شان ری: بدنسازان مطرح کل عمرشان را صرف می‌کنند در مسترالمپیا حاضر شوند. این اتفاق بدی است که اجازه ندادند بهروز به
آمریکا بیاید. می‌دانید چه استرسی به او وارد کردید؟ 

کینگ کمالی: بهروز می‌توانست شگفتی‌ساز المپیا شود و حیف. 

کریس کورمیر: شک ندارم او می‌تواند در آینده قهرمان مسترالمپیا شود. 

سمیر بونوت: ویزای بهروز تابانی را باید صادر می‌کردید. از این اتفاق ناخوشایند ناراحتم. 

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع جام جم آنلاین

نوشته های مشابه