آخرین اخباراخبار ورزشی > فوتبال ايران

بازی امروز ایران؛ سخت نبود سخت شد



بازی امروز ایران؛ سخت نبود سخت شد

به گزارش همشهری‌آنلاین، در فضای کری‌خوانی پیش از مسابقه ایران و ازبکستان، سردار آزمون خطاب به خبرنگاران این کشور گفته: «آخرین‌باری که ازبکستان موفق شد ایران را به چالش بکشد، سال۲۰۱۲ بود.» اشاره سردار به شکست روز ۲۴‌آبان سال‌۱۳۹۱ است؛ زمانی که تیم ملی در ورزشگاه آزادی با یک گل مقابل ازبکستان باخت و کار صعودش به مرحله نهایی جام‌جهانی۲۰۱۴ گره خورد. البته در آن مسابقه گل سالم محمد نوری به اشتباه آفساید اعلام شد؛ هرچند می‌شد آن را به گل سالمی که در بازی رفت، ازبکستانی‌ها به ما زدند و از چشم داور پنهان ماند، بخشید. به هر حال، کلیت حرف آزمون این است که ازبکستان حریف چندان سرسختی برای ایران محسوب نمی‌شود اما شاید خود آزمون هم در فضای خارج از مصاحبه اعتراف کند این رقیب سابقا آسان، حالا در هر بازی تیمی بهتر و مانعی بلندتر به‌نظر می‌رسد.

بعد از آن شکست سال‌۱۳۹۱، تیم ملی ایران در ۷بازی پیاپی مقابل ازبکستان برنده بود اما این روند طی ۲مسابقه اخیر متوقف شده است. ۲‌دیدار آخر ۲تیم به تساوی انجامیده؛ ایران بازی رفت مرحله قبلی انتخابی جام‌جهانی را در حالی با نتیجه ۲- ۲ به پایان برد که ابتدا با ۲ گل جلو افتاده بود. مسابقه برگشت هم که در تهران با سروشکلی کسالت‌بار به تساوی بدون گل انجامید. بنابراین روشن است که ازبکستان را نمی‌شود آن تیم همیشه بازنده سابق دانست. فوتبال در این کشور در حال رشد است و هفته گذشته هم شاهد نمایش سزاوارانه پاختاکور مقابل پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا بودیم.

از یاد نبریم گران‌ترین بازیکنان فعلی پرسپولیس و استقلال، ستاره‌های ازبک‌شان هستند؛ اوستون اورونوف و ماشاریپوف. نمی‌شود فکر کرد همه اینها تصادفی و بی‌اهمیت است. آنها دارند بهتر و بهتر می‌شوند، همانطور که در بحث زیرساخت‌ها هم تقویت شده‌اند و امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی پیش از همین دیدار آرزو کرد روزی تیم‌های ایرانی هم ورزشگاهی شبیه استادیوم پاختاکور داشته باشند!

این داستان اوستون اورونوف هم جالب است. او که بدون تردید یکی از بهترین و مؤثرترین بازیکنان یک سال اخیر پرسپولیس بوده، اخیرا مسابقات زیادی را به‌دلیل مصدومیت از دست می‌دهد. وینگر ازبکستانی در دربی که اهمیت بالایی داشت غایب بود و در مسابقه با پاختاکور هم فقط دقایقی بازی کرد. پس از آن در ترکیب اصلی بازی با چادرملو قرار گرفت اما پیش از آغاز مسابقه احساس درد کرد و رفت بیرون. آن زمان گفته شد حتما مسابقات ملی و چه بسا بازی با السد را هم از دست داده اما همزمان تصاویر و فیلم‌های حضورش در تمرینات تیم ملی به انتشار رسید. اگر اورونوف مقابل ایران به میدان برود، رسما اعلام مصدومیت او زیر سؤال خواهد رفت و باشگاه باید به‌طور جدی به پرونده این بازیکن ورود کند. اقتدار و صلابت، اتفاقا سؤال و جواب کردن از یکی از مهم‌ترین بازیکنان تیم است

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه