آخرین اخبار

بررسی پرونده پرحاشیه ای که ورزش را لرزاند / علیرضا بیرانوند؛ ترند فوتبال ایران


بررسی پرونده پرحاشیه ای که ورزش را لرزاند / علیرضا بیرانوند؛ ترند فوتبال ایران

تخلفات و ابهامات در رأی محرومیت تعلیقی علیرضا بیرانوند

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، صدور رأی محرومیت تعلیقی علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان باشگاه پرسپولیس، با جنجال‌های بسیاری همراه بوده است. این رأی به دلایل مختلف و با نقض قوانین و مقررات فوتبال ایران صادر شده است.

نقض روند قانونی

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که فدراسیون فوتبال در صدور این رأی، روند قانونی را رعایت نکرده و این امر منجر به بروز ابهاماتی در این پرونده شده است. طبق گزارش‌ها، کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال باید قبل از صدور رأی، نظر کمیته حقوقی و تدوین مقررات را دریافت و همچنین تأییدیه هیئت رئیسه را کسب می‌کرد. اما این مراحل به درستی انجام نشده است.

ابهامات در تصمیم‌گیری

بر اساس بند ۲۶ رأی شکایت باشگاه پرسپولیس از بیرانوند، کمیته وضعیت باید نظر کمیته تدوین و تطبیق مقررات را در مورد امکان تعلیق مجازات بازیکن جویا می‌شد. این کمیته اعلام کرده که در صورت تشخیص قضات، امکان تعلیق مجازات بلامانع است، اما به نظر می‌رسد این تصمیم بدون مشورت و تأیید لازم اتخاذ شده است.

عدم رعایت قوانین

نقض قوانین به‌ویژه در یک پرونده حساس مانند این، باعث ایجاد سؤالات جدی درباره توانایی و شفافیت فدراسیون فوتبال شده است. به نظر می‌رسد که کمیته‌های قضایی و انضباطی حتی به قوانین خود پایبند نیستند و این موضوع موجب کاهش اعتماد عمومی به این نهاد‌ها خواهد شد.

پیامد‌های احتمالی رای بیرانوند برای فدراسیون فوتبال

با توجه به این تخلفات، می‌توان گفت که رأی صادره نه‌تن‌ها از نظر قانونی معتبر نیست بلکه ممکن است پیامد‌های منفی برای فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های مرتبط داشته باشد. عدم رعایت اصول و رویه‌های قانونی در این پرونده، ضرورت بازنگری و اصلاحات در ساختار مدیریتی و قانونی فدراسیون فوتبال را نمایان می‌سازد.

واکنش باشگاه پرسپولیس به اظهار نظر جنجالی بیرانوند

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت:کسی که دو گل از زاویه بسته می‌خورد تمرکز کافی در بیاناتش ندارد؛ اظهارات بیرانوند کذب محض است حتما فیلمی که گفته است را منتشر کنند.

علیرضا بیرانوند: هیئت مدیره پرسپولیس ۵ میلیارد تومان از من رشوه گرفته است! نه تنها ۲۰ میلیارد نمی‌دهم بلکه فیلم لحظه رشوه گیری آنها را هم پخش می‌کنم

انتهای پیام/

ساعتی پس از برگزاری دیدار تراکتور تبریز – فولاد خوزستان و به دنبال انتشار اظهارات علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش تیم تبریزی در رسانه‌های مختلف کمیته انضباطی اعلام کرد، علیرضا بیرانوند جهت ادای توضیحاتی به این کمیته دعوت شده است.

در خبر انتشار یافته در سایت فدراسیون فوتبال اشاره‌ای به زمان برگزار جلسه نشده است.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع دانشجو

نوشته های مشابه