سایر ورزش ها

توضیح فدراسیون دوچرخه سواری در مورد شام خبرساز مازندرانی ها



توضیح فدراسیون دوچرخه سواری در مورد شام خبرساز مازندرانی ها

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات دوچرخه سواری کوهستان قهرمانی کشور طی چهار روز به میزبانی شهرستان نکاء در استان مازندران و با معرفی قهرمانان برگزار شد. فاطمه عباسی در کراس کانتری زنان و فرشید صلاحیان در بخش مردان قهرمان شدند. سینا ربیعی در کراس کانتری رده سنی امید و حسین زنجانیان در دانهیل مردان بر روی سکوی نخست ایستادند.

در پایان این رقابتها برخی ورزشکاران و مربیان به شرایط میزبانی و پذیرایی یکی از وعده های غذایی میزبان انتقاد کردند.

آرش امیدفر نماینده فدراسیون دوچرخه سواری و مربی رشته کوهستان در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص انتقادات وارد شده به میزبانی استان مازندران گفت: انتقادات به هر میزبانی وارد است و خود من هم منتقد میزبانی این رقابت ها بودم. متاسفانه یکی از وعده هایی غذایی میزبان تبدیل به داستان شده است. درسته کم کاری بوده اما شیطنت هم بوده است.

وی در تشریح ماجرا بیان داشت: محل مسابقه با محل اسکان که هتل میعاد شهرستان نکاء و تنها هتل شهر بود بیش از ۲۰ کیلومتر فاصله داشت و اکثر بچه ها رفتند سمت خود پارک جا گرفتند تا بتوانند زودتر خود را به مسیر مسابقه برسانند. برخی هم رفتند به هتل. شام هتل ماکارانی بوده اما برخی ورزشکاران می گویند که کنار این به ما تخم مرغ و سیب زمینی هم بدهید چون کربوهیدرات دارد و برای ما جذاب تر است و آشپز هتل هم این کار را انجام می دهد. بعد از آن به من زنگ زدند و گفتند که به درخواست بعضی از ورزشکاران یکی از تیم ها، چنین شامی داده شد و ما هم متوجه شدیم که قطعاً این مسئله مشکل ساز می شود.

نماینده فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان در این رقابت ها گفت: آن شب ما به خوابگاه و هتل نیامدیم چون بارندگی بود و مسیر سیلابی. فردای آن روز همه تیم ها، تماشاچیان و مهمانان را ناهار دعوت کردند و از همه عذر خواهی شد. البته خود من اگر بودم موافق این شام و تدارکات نبودم و از بد حادثه به دلیل سیلاب و آب و هوا به محل اسکان نرفتم. از بین ۴۸ نفر شاید ۲۰ نفر هم در هتل نبودند و این شام به درخواست این نفرات داده شده است و گفتند بهتر از ماکارانی است اما قطعاً اگر خودم بودم می گفتم کنار این شام، شام دیگری هم تهیه شود!

وی با مثبت ارزیابی کردن شرایط مسابقه کوهستان قهرمانی کشور گفت: مراسم اختتامیه عالی بود. مسیر مسابقه بسیار خوب و زیبا و طراحی بسیار خوبی داشت و مسابقه از هر نظر عالی بود. ما ده فاکتور برای ارزیابی مسابقات داشتیم. اگر میزبانی و غذا خوب نبود بقیه فاکتورهای میزبانی خوب بود و همین که حادثه ای هم نداشتیم مسابقه خوبی برگزار شد. به عنوان مربی تیم ملی که در مسابقات بین المللی هم حاضر بوده ام، مدل طراحی مسیر این مسابقه یکی از زیباترین مدل مسابقات کوهستان و با طراحی خوبی برگزار گردید.

امیدفر در پاسخ به این پرسش که «شما معتقد هستید ورزشکاران در این مسئله شیطنت کرده اند؟»، افزود: من نمی گویم شیطنت بوده اما در شان ورزشکاران ما، شام تخم مرغ و سیب زمینی نبوده است و قطعاً اگر من در هتل بودم می گفتم دو سیخ کباب بدهند. گویا ماکارانی تهیه شده و شاید بضاعت مالی آن ورزشکار و تیم این بوده یا وسیله داشتند و خواستند در هتل اسکان داشته باشند.

وی در تشریح برخی مصائب میزبانی این رویداد در شمال کشور هم بیان داشت: من خودم ۱۰ ایراد به میزبانی گرفتم. من نماینده فدراسیون و مربی تیم ملی هم هستم و شاگردانم در مسابقه بودند و در این شرایط باید از شان ورزشکارم دفاع کنم اما انتقاداتی هم به ورزشکاران وارد است.

وی ادامه داد: این رقابت ها در سه بخش زنان کراس کانتری و مردان دانهیل و کراس کانتری برگزار شد. مشکل از میزبان بوده اما از بچه های ما هم بوده است. طبق قانون ورزشکار روز قبل ساعت ده وارد محل برگزاری شده و پذیرش می شود و روز مسابقه بعد از ناهار باید منطقه را ترک کنند و دلیلی ندارد که ورزشکاری که دهم مسابقه دارد تا سیزدهم در محل اسکان بماند!

نماینده فدراسیون دوچرخه سواری در رقابت های قهرمانی کوهستان کشور، خاطرنشان کرد: متاسفانه وقتی مسابقات در مازندران است شرایط فرق می کند. همه با همراه و خانواده آمده و بیشتر از ظرفیت و روز تعیین شده در هتل می مانند و تا روز آخر در هتل هستند، برخی حتی یواشکی در هتل می مانند، برخی هم می خواهند هزینه ندهند و همین مشکل درست می کند. این هتل تنها هتل محل مسابقات است و ظرفیت محدودی دارد. اگر یک وعده غذایی مشکل پیدا می کند ایراد وارد می کنند اما وعده ای که تا تماشاچی هم تدارک دیدند، دیده نمی شود و اگر اکبرجوجه بدهند استوری نمی کنند یا اینکه با خانواده در مسابقات حاضر هستند و چند روز می مانند! ارزش ورزشکاران بیشتر از این هاست اما این ایراد قابل چشم پوشی بود.

مربی رشته دوچرخه سواری کوهستان تصریح کرد: متاسفانه استان مازندران به خاطر جذابیتی که دارد وقتی ورزشکاران می آیند با خانواده آمده و چند روز مانده و می خواهند تا روز آخر در مسابقات بمانند و تماشا کنند و در نهایت هم چنین حواشی بوجود می آید.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه