آخرین اخباراخبار ورزشی > فوتبال ايران

۱۵۰ قربانی؛ «رونالدو» تعداد حریفان زخم‌خورده را افزایش می‌دهد



۱۵۰ قربانی؛ «رونالدو» تعداد حریفان زخم‌خورده را افزایش می‌دهد

به گزارش همشهری‌آنلاین، گل زیبای کریستیانو رونالدو در پیروزی ۲ بر یک النصر مقابل الریان قطر، نهمین گل این فصل او در ۱۰مسابقه‌ای است که در آنها حضور داشته. او ۲پاس‌گل هم در این ۱۰بازی ثبت کرده؛ آن هم در ۳۹سالگی. خودش که در شب تولد پدرش گل زد، دلیل خوشحالی‌اش را به همین موضوع ربط داده و گفته: «گل امروز حس متفاوتی برای من داشت. امروز تولد پدرم بود. آرزو داشتم الان اینجا حضور داشت و همه‌چیز را می‌دید.» او که مثل کودکان از گل هیجان داشت، دلیل این هیجان را هم اینچنین توصیف کرد: «این روزها از فوتبال لذت می‌برم چون می‌دانم روزهای کمی از آن باقی ‌مانده است. دیگر گلزنی برایم مهم نیست، فقط می‌خواهم پیروز باشیم و لذت ببرم.»

این گل یک‌ اهمیت دیگر هم داشت؛ الریان صدوپنجاهمین تیم باشگاهی مختلفی بود که از کریستیانو رونالدو گل می‌خورد. ستاره پرتغالی در فیفادی اخیر به اسکاتلند هم گل زد تا دروازه ۴۸تیم ملی مختلف را باز کرده باشد. حالا روی ‌هم ۱۹۸تیم مختلف ملی و باشگاهی از او گل خورده‌اند. استقلال یا پرسپولیس در این فصل لیگ قهرمانان می‌توانند افتخار دویستمین تیم را به‌خود اختصاص دهند!

این گل شماره۹۰۴رونالدو بود و او حالا تنها ۹۶گل دیگر تا یک رکورد چهار رقمی فاصله دارد. کریستیانو تعداد گل‌هایش با پای چپ غیرتخصصی را به عدد۱۷۴رساند؛ ۵۷۷گل با پای راست شامل پنالتی‌ها و ضربات آزاد، ۱۵۱گل با سر و ۲گل با دیگر قسمت‌های بدن.

رونالدو حالا تعداد گل‌هایش بعد از ۳۰‌سالگی از تعداد گل‌هایش قبل از ۳۰‌سالگی بیشتر شده است. دهه۲۰تا ۳۰سالگی(۴۴۰گل در ۵۹۶بازی) و دهه۳۰تا ۴۰سالگی (۴۴۱گل در ۵۲۳بازی).

پاتریس اورا، مدافع چپ فرانسوی سابق منچستریونایتد یک راز را فاش کرد و گفت الکس فرگوسن می‌خواست ۱۰سال دیگر هم مربیگری کند اما مجبور به بازنشستگی شد: «۲هفته قبل از بازنشستگی‌اش سر الکس به من گفت که مردم فکر می‌کنند خودش می‌خواهد بازنشسته شود اما اگر به‌خودش باشد، دوست دارد ۱۰سال دیگر هم بماند اما برای ماندن باید جام‌های بیشتری در لیگ قهرمانان کسب کند. برای همین با کریس رونالدو و گرت بیل توافق کرده بود و فقط کافی بود باشگاه ۲۰۰میلیون پوند برای این منظور به او بدهد اما از این کار امتناع شد.» چه زیبا می‌شد اگر این اتفاق می‌افتاد و فرگوسن سال‌های بیشتری ادامه می‌داد!

دیروز سالگرد نخستین بازی رونالدو در لیگ قهرمانان بود؛ دقیقا ۲۱‌سال پیش و در سال ۲۰۰۳.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه