توپ و تور

محمدرضا اسلامی: «مهگل» می‌تواند تیمی گردن کلفت در لیگ بسکتبال شود



محمدرضا اسلامی: «مهگل» می‌تواند تیمی گردن کلفت در لیگ بسکتبال شود

محمدرضا اسلامی مربی پیشین تیم ملی بسکتبال که برای فصل جدید رقابت های لیگ برتر هدایت تیم تازه لیگ برتری شده مهگل را بر عهده گرفته است، در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد شرایط این تیم برای شرکت در مسابقات و دلیل پذیرش هدایت آن توضیح داد.

این مربی گفت: بعد از مطرح شدن پیشنهاد همکاری و در اولین نشستی که با مدیران مهگل داشتم، آنها را برنامه ریز و آینده محور شناختم. افرادی که می خواهند مرحله به مرحله به سمت ایجاد ساختار محکم و پایدار پیش بروند.

سرمربی تیم بسکتبال مهگل تاکید کرد: در عمل هم مدیران مهگل اینگونه نشان دادند. طی یک ماهی که از همکاری من با این مجموعه می گذرد، تمام موارد نیاز و مورد توافق در چارچوب بودجه مشخص، تامین و در اختیار تیم قرار داده شده است. در مذاکرات، توافقاتی برای تعیین چارچوب های مشخص شده بود که همگی رعایت شده است.

وی از جابه جایی اجباری محل دیدارهای خانگی مهگل از استان البرز به تهران به عنوان تنها معضل این تیم یاد کرد و گفت: سالن پنج هزار نفری البرز آماده نیست و به همین دلیل به ناچار باید دیدارهای مان در در تهران برگزار کنیم. البته رییس هیات استان و مدیرعامل مجموعه مهگل به شدت پیگیر آماده شدن سالن هستند تا برای فصل بعد و یا حتی از اواسط لیگ امسال بتوانیم دیدارهای‌مان را در همین استان البرز برگزار کنیم.

اسلامی در مورد ترکیب بازیکنان مهگل نیز گفت: نگاه مدیران این بود که ترکیبی از بازیکنان جوان و با انگیزه را در اختیار داشته باشیم و حتی الامکان نفراتی که در رده های پایین تر کنار مهگل بودند و می توانند این تیم را در لیگ برتر هم همراهی کنند، حفظ شوند. در عین حال حضور بازیکنانی با تجربه تر هم لازم بود. بر این مبنا ترکیب تیم را تا حدی نهایی کردیم.

سرمربی تیم بسکتبال مهگل با یادآوری اینکه پیش از قرعه کشی لیگ برتر دو تیم جدید به نام پایش پارت شاهرود و آسمان ولایت مشهد به لیگ برتر اضافه شدند، خاطرنشان کرد: از شرایط بازیکنان این دو تیم اطلاعی ندارم اما تا قبل از اضافه شدن این دو تیم، مهگل با میانگین سنی ۲۲ سال، جوانترین تیم در لیگ برتر بود. در مجموع بازیکنان جوانی در اختیار داریم که همگی جسور، بی باک و مستعد هستند.

وی شرایط آمادگی تیمش را متوسطِ رو به خوب عنوان کرد و افزود: هر روز پیگیر تمرینات مان هستیم و از نظر آمادگی هم به مرحله قابل قبولی رسیده ایم. فکر می کنیم با شرایطی نسبتا خوب وارد لیگ برتر می شویم.

اسلامی با اشاره به برخی حواشی پیرامون بسکتبال گفتک در فضای مجازی کسانی هستند که تمایل به ایجاد حاشیه دارند ما اما بدون توجه به همه این مسائل و صرفا با هدف کمک به ایجاد ساختار پایدار و برنامه محور در تیم خود، تمام تلاش مان را صرفا معطوف به این می کنیم که بالاتر از پتانسیل خود نتیجه بگیریم تا حامیان مالی هم انگیزه لازم را برای ادامه همکاری داشته باشند.

سرمربی تیم مهگل تاکید کرد: مستمر و پایدار بودن برنامه اهمیت زیادی دارد. این اطمینان را می دهم اگر مهگل حضور مستمر در چند دوره لیگ برتر داشته باشد، می تواند یک تیم گردن کلفت در مسابقات شود.

وی که سال گذشته نیز هدایت تیم تازه لیگ برتری شده لیموندیس را بر عهده داشت و با آن تیم تا پلی آف هشت تیمی هم پیش رفت، گفت: خیلی ها تصور نمی کردند که لیموندیس به پلی آف برسد اما با صبر و شکیبایی در پیشبرد برنامه های‌مان، به هدف مان رسیدیم. امسال هم مصمم هستیم بهترین نتیجه را بگیریم.

این مربی که تجربه سال ها مربیگری در لیگ برتر بسکتبال را دارد در مورد فصل جدید مسابقات و دوازده تیمی شدن دوباره آن نیز گفت: من جزو اولین مربیان بودم که برای لیگ امسال قرارداد همکای ام را منعقد کردم اما راستش را بخواهید تا قبل از قرعه کشی شرایط تا حدی نگران کننده بود. مربیان و بازیکنانی بلاتکلیف بودند اما اضافه شدن دو سه تیم، تا حدی از این نگرانی کم کرد. درست است که لحظه آخر به لیگ برتر اضافه شدند اما همین اتفاق خوبی است. باید از اسپانسرها که همراهی کردند و فدراسیون که تلاش لازم را داشت، تشکر کرد.

محمدرضا اسلامی در پایان گفت: باید به تیم های شرکت کننده در لیگ برتر حداقل یک ماه – یک ماه و نیم زمان داد، باید تا نیم فصل دوم صبوری کرد تا آنها به شرایط پایدار و خوب برسند. تا آن زمان هماهنگی لازم میان بازیکنان تیم ها تقویت می شود و شاهد دیدارهای با کیفیت خواهیم بود.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه