فوتبال و فوتسالورزش > فوتبال ایران

بازتاب حذف ایران از جام جهانی/ فیفا: مراکش لرزید اما صعود کرد



بازتاب حذف ایران از جام جهانی/ فیفا: مراکش لرزید اما صعود کرد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال با نتیجه ۴ بر ۳ برابر مراکش مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

این شکست در حالی رقم خورد که شاگردان شمسایی پیش از آغاز مسابقات به عنوان یکی از مدعیان شناخته می شدند اما در نهایت نتوانستند حریف آفریقایی خود را شکست دهند تا وداعی زودهنگام با جام جهانی داشته باشند. البته شاگردان شمسایی در آخرین ثانیه بازی صاحب یک ضربه پنالتی از روی نقطه دوم شدند اما توپ یوسف خواه به تیر دروازه برخورد کرد.

این شکست در میان کارشناسان فوتسال و رسانه ها بازتاب گسترده ای داشت و ضربه پنالتی ایران بیشترین توجه را به خود جلب کرد.

فیفا در گزاشی نوشت: مراکش لرزید اما به یک چهارم نهایی صعود کرد. شیرهای اطلس در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف برزیل بروند. مراکش و ایران برای سومین بار در تاریخ خود در جام جهانی فوتسال به مصاف یکدیگر رفتند. ایرانی ها دو بار قبل در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۲ تایلند (۲-۱) و جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا (۵-۳) به پیروزی رسیده بودند.

رسانه DSport در خصوص این دیدار نوشت: تماشای پایان این بازی به افرادی مشکل قلبی دارند توصیه نمی شود. پنالتی ایران در آخرین ثانیه گل نشد تا مراکش در بازی بماند و راهی مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی شود.

رسانه Pasion Futsal نوشت: در حالی که زنگ پایان بازی به صدا در آمده بود اما ایرانی ها درخواست بازبینی کردند و خطای ششم مراکش به پنالتی از روی نقطه دوم تبدیل شد اما تیر دروازه «کراوات» را از ایران سلب کرد تا شیرهای اطلس در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برزیل بروند.

رسانه مراکشی HibaPress نوشت: تیم ملی مراکش یک پیروزی خیره کننده برابر ایران کسب کرد و به یک چهارم نهایی رفت.

رسانه Morocco World News هم نوشت: مراکش در جدالی پرتنش از سد ایران گذشت.

رسانه «لوپاریزین» فرانسه نوشت: پس از حواشی دیدار برابر فرانسه، ایران از جام جهانی به دست مراکش حذف شد.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه