آخرین اخبار

سر استقلال شکست!



سر استقلال شکست!

تقریبا همه کسانی که بازی را دیدند معتقد بودند پرسپولیس تیم مستحق‌تری بود برای بردن. تیمی که هم مالکیت توپ را در اختیار داشت، هم توپ را بهتر در زمین به گردش در آورد و هم فشار گذاشت روی دروازه استقلال. با این حال جدی‌ترین موقعیت تیم گاریدو همان ضربه پنالتی آخر بازی بود. درست مانند استقلال که تنها موقعیت جدی‌اش برای گلزنی شوت ابوالفضل جلالی در دقایق پایانی نیمه‌اول بود که به تیر افقی دروازه پرسپولیس برخورد کرد. دربی۱۰۴استقلال و پرسپولیس، به لحاظ فوتبالی، نه جذاب بود نه باکیفیت، منتها در همین فضا، پرسپولیس یک سر وگردن بهتر ازاستقلال بود و مزد این برتری را در وقت‌های اضافی گرفت و برنده دربی اراک لقب گرفت. 
نکته عجیب این بازی سرهایی بود که شکست. بلانکو در نیمه‌اول و سیلوا درنیمه‌دوم، دو آبی‌پوشی بودند که با سر شکسته زمین مسابقه را ترک کردند.عجیب‌تر از این سرها، لحظه خطای پنالتی بود. همه نگاه‌ها در این بازی بیشتر به رامین رضاییان بود تا ببینند در مقابل تیم سابقش چه خواهد کرد. آن‌طرف وقتی سعید مهری به‌عنوان بازیکن تعویضی گاریدو برای پرسپولیس به زمین آمد قصه جالب‌تر هم شد، چون او هم بازیکن سابق استقلال بود و جالب‌تر از همه این‌که رامین رضائیان روی سعید مهری مرتکب خطای پنالتی شد تا یاغی‌ها نتیجه دربی را رقم بزنند. رامین رضاییان که این پنالتی را به تیم سابقش و بازیکن پیشین استقلال سعید مهری داد، بلافاصله بعد از این اشتباه مهلک از زمین تعویض شد و جای خود را به بازیکن دیگری داد.جالب این‌که انتقال مهری به استقلال به‌شدت مورد انتقاد هواداران پرسپولیس قرار داشت اما حالا او با گرفتن این پنالتی که روی مهارت فردی خودش بود، به‌شدت بین پرسپولیسی‌ها محبوب خواهد شد.پرسپولیس با گل کنعانی‌زادگان یک‌بار دیگر دربی را برد تا طلسم شکست ناپذیری خود در این بازی بزرگ را به ۱۷بازی متوالی برساند. قرمزها با این برد در جدول رده‌بندی لیگ برتر هم با ۱۱ امتیاز به رده دوم صعود کردند.این درحالی است که استقلال با ۵ امتیاز و یک پله سقوط، به رده دهم جدول رفت تا اوضاع برای جواد نکونام، بحرانی‌تر از هر زمان دیگر شود. جواد حالا به معنای واقعی کلمه، خطر اخراج از نیمکت آبی‌ها را حس می‌کند و در بدترین شرایط روحی باید آماده بازی با السد قطر در لیگ نخبگان آسیا بشود. درست برعکس قرمزها که با خوشحالی از بردن رقیب سنتی در دربی، می‌توانند با روحیه بالا به کسب اولین برد خود در لیگ نخبگان آسیا فکر کنند؛ دیدارهایی که روز دوشنبه هفته آینده برگزار می‌شود. 
   
استقلالی‌ها علیه نکونام
بررسی کانال‌های هواداری و فضای مجازی نشان از آن دارد که کمتر هوادار استقلالی تمایل به ادامه مربیگری مرد لالیگایی فوتبال ایران دارد و حتی برخی خواستار خروج وی از نیمکت استقلال شدند. برخی دیگر از کاربران با تشبیه فوتبال استقلال به قفس دفاعی خواستار آزادی استقلال از چنبره تفکر نکونام شدند.در جریان بازی نیز هواداران با نکونام یک تصفیه حساب شخصی انجام داده و برای نجات استقلال از این شرایط بحرانی نام فرهاد مجیدی را صدا می‌زدند. همچنین در پایان بازی هواداران یک‌صدا خواستار اخراج مرد پرحاشیه استقلال شدند. هواداران باور دارند آنچه که استقلال را به تیم بازنده میدان تبدیل کرد حواشی نکونام و تفکر فوتبالی وی است. اخراج نکونام و تغییر تفکر فوتبالی استقلالی یکی از مهم‌ترین خواسته‌های هواداران از سمیعی، مدیرعامل 
باشگاه است.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع جام جم آنلاین

نوشته های مشابه