استان ها > خوزستان

اختصاص اعتبار برای ورزشگاه غدیر اهواز توسط وزیر ورزش/تجلیل از ۳۱۵ ورزشکار خوزستانی در سه دوره



اختصاص اعتبار برای ورزشگاه غدیر اهواز توسط وزیر ورزش/تجلیل از ۳۱۵ ورزشکار خوزستانی در سه دوره

حمید بنی تمیم امروز در مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی خوزستان، با تسلیت حادثه معدن طبس، اظهارکرد: ورزشکاران و مدال آوران ما در طول سال از جان و دل برای ورزش مایه گذاشتند و در میادین مختلف افتخارآفرینی کردند. در طول تاریخ بازی های المپیک فقط ۱۴ استان توانسته‌اند مدال کسب کنند و از این تعداد تنها ۹ استان توانسته‌اند، مدال طلا داشته باشند که در تاریخ ورزش خوزستان دو مدال نواب نصیرشلال و سعید عبدولی را در المپیک داشتیم ولی امسال در المپیک توانستیم یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز کسب کنیم و این یعنی بیش از تمام تاریخ ورزش خوزستان در المپیک موفق به کسب مدال شدیم که این مهم به فضل خدا و همت خود ورزشکاران و سایر دوستان رقم خورد. البته معتقدم هیچ کسی حق ندارد این مدال‌ها را به نام خود مصادره کند.

تحقق دو وعده

به گزارش ایسنا، او ادامه داد: از همت استاندار خوزستان نیز تشکر می‌کنم. به صورت مرتب شورای ورزش استان برگزار شده است و در آخرین جلسه شورای ورزش مصوب شد، مبلغ ۶۰۰، ۴۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومان به ترتیب به مدال آوران طلا، نقره و برنز بازی‌های المپیک و پارالمپیک اهدا شود. همچنین مقرر شد ۲۰۰ متر زمین مسکونی و ۵ هکتار زمین از محل طرح کاشت چوب به مدال آوران تقدیم کنیم که پاداش و حواله زمین های مسکونی اهدا شد و امیدوارم وعده ۵ هکتار زمین از محل طرح کاشت چوب نیز هرچه سریع تر محقق شود.

تجلیل از ۳۱۵ ورزشکار خوزستانی در سه دوره متوالی

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: در سه دوره‌ای که مراسم تجلیل برگزار کرده‌ایم، بیش از ۱۲ میلیارد تومان در مجموع هدایای نقدی به ۳۱۵ نفر اهدا کرده‌ایم و این نشان از ظرفیت سرمایه‌های ورزش استان خوزستان هستند. هر سال بیش از ۱۰۰ ورزشکار توانسته اند مدال آسیایی، جهانی، المپیک و پارالمپیک کسب کنند که نشان از ریشه بسیار تنومند ورزش در استان خوزستان است.

میزبانی ۱۰۲ رویداد ملی در خوزستان

او گفت: میزبان ۱۰۲ رویداد ملی در  چند سال اخیر بوده‌ایم؛ در کشتی میزبانی های‌مان بسیار اثرگزار بوده‌اند و توانستیم از شش سهمیه کشتی فرنگی در المپیک، پنج سهمیه را کسب کنیم. از چهار مدال ایران در کشتی فرنگی المپیک، سه مدال توسط خوزستانی‌ها به دست آمد.

تزریق ۲۰۰ میلیارد تومان به هیات‌های ورزشی و شهرستانی

بنی تمیم ادامه داد: بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار ورزشی به هیات‌های ورزشی استان و شهرستانی تزریق کردیم. یکی از پرچالش‌ترین وظایف‌مان برگزاری مجامع انتخاباتی بود که مجامع ۱۵ هیات برگزار شد و فقط چهار هیات با سرپرست اداره می‌شوند.

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به ورزشگاه غدیر

او با اشاره به اقدامات انجام شده برای ورزشگاه غدیر، خاطر نشان کرد: ۱۰ میلیارد تومان توسط استانداری برای رفع برخی نواقص این ورزشگاه در نظر گرفته شد که بحث روشنایی و زمین چمن انجام شد و نصب گیت‌های ورودی در حال انجام است. خوشبختانه این ورزشگاه مورد تایید فدراسیون قرار گرفت اما با ایده‌ال‌ها فاصله داریم. ۱۰ میلیارد تومان هم توسط مقام عالی وزارت ورزش برای ورزشگاه غدیر در نظر گرفته شد. امیدوارم روز به روز شاهد باشیم که تمام اماکن ورزشی در خور شان مردم استان خدمات رسانی کنند.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه