آخرین اخباراخبار ورزشی > فوتبال ايران

می‌خواستم به استقلال برگردم اما پنجره بسته بود | برای بازی فردا استقلال به اندازه پرسپولیس آرامش ندارد



می‌خواستم به استقلال برگردم اما پنجره بسته بود | برای بازی فردا استقلال به اندازه پرسپولیس آرامش ندارد

به گزارش همشهری آنلاین، در سال‌های اخیر، علی کریمی کمتر مصاحبه کرده و بیشتر تمرکز خود را روی حضوری موفق در زمین گذاشته. بازیکنی که از مکتب سپاهان به فوتبال ایران معرفی شد، خیلی زود پیراهن تیم ملی را پوشید و سپس به فوتبال اروپا رفت تا برای باشگاه دیناموزاگرب بازی کند. کریمی در بازگشت برای سپاهان و استقلال بازی کرد و بعد از یکی دو فصل حضور در لیگ ستارگان قطر، به ترکیه رفت تا در ترکیب کایسری‌اسپور به میدان برود.

حالا کریمی چهارمین فصل بازی در سوپرلیگ ترکیه و باشگاه کایسری‌اسپور را پشت سر می‌گذارد و البته در این مدت همیشه بحث بازگشت او به استقلال نیز مطرح شده است. مثل همین تابستان که او در سبد خرید استقلال قرار داشت اما پنجره بسته کایسری و تغییرات مدیریتی باعث شد تا در ترکیه بماند و به لیگ ایران برنگردد. کریمی برای اولین بار از ماجرای پیشنهاد استقلال صحبت می‌کند و همچنین شرایط تیم سابق خود در آستانه دربی. مصاحبه‌ای که پیش روی‌تان است.

بعد از مدت‌ها که سکوت کرده بودی، می‌خواهیم نظرت را در مورد مباحث مختلف بدانیم. به عنوان اولین سوال، از شرایط این روزهای کایسری‌اسپور در سوپرلیگ ترکیه صحبت کن. به ما توضیح بده که در پایان هفته پنجم چرا فقط سه امتیاز کسب کرده‌اید؟

شرایط تیم ما بد نیست اما چون پنجره نقل و انتقالاتی بسته بود، نتوانستیم بازیکن جدیدی به ترکیب اضافه کنیم و تیم به معنای واقعی تقویت نشد. الان با کمبود بازیکن هم مواجه هستیم اما در کل ابتدای لیگ است و این نتایج حتی برای بهترین باشگاه‌ها هم رخ می‌دهد. نکته مثبت تیم ما این است که بازیکنان چند سال کنار هم بازی کرده‌اند و شک نکنید که یکی دو هفته دیگر به روند قبلی خود برمی‌گردیم. ضمن اینکه اگر بدشانس نبودیم، الان امتیازهای بیشتری داشتیم و در رتبه‌های بالاتر قرار می‌گرفتیم.

تصور عامه جامعه از فوتبال ترکیه این است که یک لیگ معمولی دارد و بازیکنان به راحتی می‌توانند آنجا بازی کنند. در صورتی که اینطور نیست. مثلاً آنجا ژوزه مورینیو هدایت فنرباغچه را بر عهده می‌گیرد، ادین ژکو و مائورو ایکاردی به عنوان ستاره به استانبول می‌آیند و همچنین تادیچ از آژاکس راهی سوپرلیگ می‌شود. یا ویکتور اوسیمن که رئال مادرید او را می‌خواست اما به گالاتسرای رفت. در این مورد خاص بیشتر صحبت می‌کنی؟

درباره سطح سوپرلیگ ترکیه، خودتان توضیحات کامل را دادید. انواع و اقسام ستاره‌ها اینجا حضور دارند و این اتفاق به دو دلیل ویژه رخ داده است. اول اینکه باشگاه‌ها گردش مالی بالایی دارند و می‌توانند دستمزدهای نجومی به ستاره‌ها بپردازند. نکته دوم هم برمی‌گردد به بحث گردشگری در ترکیه. خیلی از ستاره‌ها تمایل دارند در استانبول یا سایر شهرهای ترکیه بازی کنند تا هم پول بگیرند و هم از نظر سیاحتی، خود و خانواده‌شان شرایط مطلوبی را تجربه کنند. برای‌تان مثال هم می‌زنم.

مصدومیت تو کی تمام شد، چطور مراحل درمان را سپری کردی و حالا مشکلی از این بابت نداری؟

من جراحی کردم اما مراحل درمان را زود پشت سر گذاشتم و به تمرینات اضافه شدم. دو هفته بعد از آغاز تمرینات گروهی، برای کایسری بازی کردم که شاید بهتر بود این اتفاق نیفتد.

چرا زودتر برگشتی؟ به خاطر همان کمبود بازیکن؟

کمبود بازیکن نه اما ریسک کردم و زودتر در لیست قرار گرفتم. بالاخره بعد از جراحی، باید یک زمان معین بگذرد و بعد بازیکن بازی کند. من زودتر وارد زمین شدم و فکر می‌کنم باید بیشتر صبر می‌کردم تا عضلاتم قویتر شوند. با این حال کم کم آماده حضور کامل در زمین می‌شوم و فکر می‌کنم فیفا دی مهرماه بهترین زمان است تا در تمرینات کایسری خودم را از نظر بدنی به بهترین شرایط برسانم.

تابستان پر خبری را پشت سر گذاشتی. استقلال تو را می‌خواست اما در نهایت ترکیه ماندی تا برای کایسری بازی کنی. از آن به بعد سکوت کردی و حرفی در این رابطه نزدی. ماجرا را برای ما توضیح می‌دهی که چرا حضور تو در استقلال منتفی شد؟

خب از باشگاه استقلال با من مذاکره کردند. من هم چون قرارداد داشتم، باید با باشگاه حرف می‌زدم. واقعیتش به دلیل اینکه پنجره نقل و انتقالات کایسری بسته بود، باشگاه جواب نامه استقلال را نداد و همین باعث شد تا انتقال رسمی نشود.

البته فکر می‌کنم در همان مقطع، تغییرات مدیریتی نیز در باشگاه کایسری انجام شده بود.

دقیقاً. هم مدیر ورزشی و هم سرپرست باشگاه اخراج شده بودند و کسی نبود که پاسخگوی پیشنهاد استقلال باشد. مدیرعامل تیم هم درگیر مسافرت و حضور در یورو بود و به همین دلیل حضور من در استقلال منتفی شد.

دوست داشتی این اتفاق می‌افتاد و به استقلال برمی‌گشتی؟ خواسته قلبی‌ات چه بود؟

خودم که علاقه داشتم و همیشه استقلال و بازی در این تیم را دوست دارم. اگر پنجره نقل و انتقالات کایسری باز بود، امکان داشت که انتقال صورت بگیرد و من هم پیراهن استقلال را بپوشم که متأسفانه این اتفاق رخ نداد.

خیلی‌ها از فرشید سمیعی و مدیران باشگاه استقلال انتقاد می‌کردند که برای این انتقال تلاش نکردند. آیا این انتقادها درست بود؟

باشگاه استقلال و شخص سمیعی تمام تلاش خود را انجام داد تا انتقال رسمی شود اما کایسری به دلایلی که گفتم، پاسخ نامه استقلال را نداد.

هواداران استقلال علاقه خاصی به تو دارند و به این نکته زمانی پی بردیم که بحث بازگشت تو مطرح شد. امکان دارد یک روز به استقلال برگردی و پیراهن این تیم را بپوشی؟

فعلاً که تا سال ۲۰۲۷ با کایسری قرارداد دارم و از الان نمی‌شود در مورد آینده حرف زد.

دربی تهران چهارشنبه برگزار می‌شود و خودت هم سابقه حضور در این دیدار را داری. پیش‌بینی‌ات از نتیجه چیست؟

این یک صحبت کلیشه‌ای است اما معتقدم نتیجه دربی ربطی به جدول ندارد. بازی خاصی است و آمادگی تیم‌ها مهم است. من فکر می‌کنم هر دو تیم آماده‌اند؛ هم استقلال و هم پرسپولیس شرایط مناسبی به لحاظ مهره و بحث فنی دارند. فقط استقلال به اندازه پرسپولیس آرامش ندارد و همین مسأله باعث می‌شود تا بازی غیر قابل پیش‌بینی از آب در بیاید.

از گمشده‌ای به نام آرامش در استقلال صحبت کردی. فکر می‌کنی چرا این اتفاقات همیشه برای استقلال رخ می‌دهد؟ آن هم در آستانه دربی حساس مقابل پرسپولیس.

نمی‌دانم چه بگویم. به نکته درستی اشاره کردید. همیشه برای استقلال چنین مسائلی به وجود می‌آید اما بحث من این است که در آستانه دربی و بازی حساسی که پیش رو است، طرفین باید خویشتن‌داری کنند. اختلاف در تمام تیم‌ها وجود دارد اما تفاوت این است که آنها موضوع را داخل خودشان حل می‌کنند اما بحث استقلال به بیرون درز پیدا می‌کند و آرامش را از تیم می‌گیرد. امیدوارم با خویشتن‌داری طرفین، استقلال در بهترین شرایط به مصاف پرسپولیس برود.

سوال آخر در مورد تیم ملی است. دوست داری در مورد عدم دعوت به اردو صحبت کنی؟

من هر زمانی که به تیم ملی دعوت شوم، با تمام قوا بازی می‌کنم و اگر هم در لیست حضور نداشته باشم، دعا می‌کنم. فقط همین را می‌توانم بگویم.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه