استان ها > گیلان

شمار حوادث غرق شدگی در سواحل آستارا به صفر رسید


حسین انزابی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا گفت: در سواحل شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان مناطقی ویژه برای شنای گردشگران تابستانی و همچنین مردم بومی تعیین شده بود.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی آستارا افزود: ناجیان غریق در شهرستان آستارا در طول ایام تابستان در طرح‌های سالم‌سازی دریا در در حال ارائه خدمت به مردم و مسافرین بودند.

شمار حوادث غرق شدگی در سواحل آستارا به صفر رسید

وی با اشاره به شناسایی ۲۸ منطقه خطرآفرین در سواحل آستارا، گفت: در طول فصل شنا خوشبختانه هیچ مورد غرق‌شدگی نداشتیم و به مدت سه سال است که آستارا غریق در دریای خزر ندارد.

به گفته رئیس هیئت نجات غریق آستارا با بیان اینکه فرماندار آستارا، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، فرمانده هنگ مرزی آستارا، هیئت نجات غریق و غواصی استان گیلان، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار شهرستان، هلال احمر و همچنین رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا با سرکشی های مداوم، همکاری بسیار خوب و مستمری با مجموعه ناجیان غریق شهرستان داشتند.

وی افزود: از آغاز طرح دریا و تا پایان طرح، ناجیان مستقر در سواحل شهرستان آستارا، ۳۹ نفر را از غرق‌شدن و مرگ حتمی در دریای خزر نجات دادند. 

شمار حوادث غرق شدگی در سواحل آستارا به صفر رسید

انزابی، ادامه داد: بهره‌مندی از ناجیان غریق دارای درجات رسمی یک، دو و کمک منجی فدراسیون یکی از ویژگی‌های ممتاز هیئت نجات غریق آستارا است و کلیه ناجیان عضو این هیئت با حضور در دوره‌های فشرده، آموزش‌های لازم را تحت نظر مربیان مجرب و مدرسین فدراسیون نجات غریق جمهوری اسلامی ایران گذرانده‌اند.

شمار حوادث غرق شدگی در سواحل آستارا به صفر رسید

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با فاصله ۲۰۰ کیلومتری از مرکز گیلان در شمال غربی این استان واقع شده است و از شمال به رودخانه مرزی آستاراچای در مرز جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، از طرف شرق به دریای خزر، از جنوب به شهرستان تالش و از غرب به استان اردبیل محدود می شود و با داشتن جاذبه‌های ویژه تجارت مرزی و طبیعت زیبای ساحل دریای خزر و گردنه کوهستانی حیران، در تمام فصول سال پذیرای مهمانان و گردشگران است.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه