آخرین اخباراخبار ورزشی > فوتبال ايران

انتصاب یک غریبه در استقلال برای حمله به نکونام | انتخاب عجیب از کجا آمد؟


به گزارش همشهری آنلاین «حاشیه» عبارتی است که مدت‌هاست با باشگاه استقلال عجین شده و این روزها بیشتر از هر زمان دیگری در اردوگاه آبی دیده می‌شود. از زمانی که جواد نکونام هدایت تیم فوتبال استقلال را بر عهده گرفته این تیم مدام دچار حواشی مختلفی بوده و شکی در این نیست که سرمربی آبی‌پوشان نقش قابل توجهی در این حواشی داشته است. فصل گذشته نکونام با علی خطیر سرشاخ شد و سرانجام این خطیر بود که کنار گذاشته شد تا این طور به نظر برسد که لیگ بیست و چهارم برای استقلالی‌ها طوفانی نباشد.

با واگذاری باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس، فرشید سمیعی مدیرعامل استقلال شد. نکونام با مدیریت جدید باشگاه استقلال هم کنار نیامد و کار به جایی رسید که هر کدام از مدیران باشگاه استقلال با یک مربی خارجی وارد مذاکره شد. در نهایت و پس از فشار افکار عمومی، مدیریت این باشگاه تصمیم گرفت که حداقل در ظاهر از نکونام حمایت کند.

انتصاب یک غریبه در استقلال برای حمله به نکونام | انتخاب عجیب از کجا آمد؟

در ادامه احمد شهریاری رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال با نکونام دیدار کرد تا اینطور به نظر برسد که اختلاف‌ها حداقل در کوتاه مدت و تا دربی پایتخت مسکوت بمانند؛ اما یک انتصاب عجیب باعث شد تا حدود زیادی موضع‌گیری مدیرعامل استقلال نسبت به نکونام مشخص شود. داود حقدوست در شرایطی به عنوان مشاور و دستیار مدیرعامل باشگاه استقلال منصوب شد که کمترکسی انتظار چنین انتصابی را داشت.

در خبر منتشر شده باشگاه استقلال در خصوص این انتصاب، از حقدوست به عنوان پیشکسوت باشگاه استقلال یاد شده است. اینکه وی به واسطه حضوری کوتاه مدت در استقلال، پیشکسوت این تیم محسوب شود با هیچ منطقی قابل هضم نیست؛ آن هم در شرایطی که از عنوان پیشکسوت برای بزرگانی همچون ناصر حجازی و منصور پورحیدری هم استفاده می‌شود. قطعا تعداد بازی های حقدوست برای تیم‌ پیشکسوتان استقلال بیشتر از حضورش در ترکیب آبی‌پوشان در لیگ بوده است.

حقدوست روز گذشته اقدام به برگزاری نشست خبری کرد؛ نشستی که قطعا نمی‌تواند بدون هماهنگی با مدیران باشگاه استقلال باشد. او در این نشست خبری به شدت علیه نکونام موضع‌گیری کرد. پرواضح است که صحبت‌های حقدوست در این نشست خبری، موضع گیری‌های سمیعی علیه نکونام محسوب شود و مدیرعامل باشگاه استقلال برای اینکه به طور مستقیم با نکونام وارد دعوا نشود حقدوست را وارد رینگ دعوا با نکونام کرده است.

زمانی که یک فرد حقوقی و دارای سمت در باشگاه اقدام به برگزاری نشست خبری می‌کند در واقع وی نماینده باشگاه است و هر صحبتی که انجام دهد موضع‌ باشگاه را عنوان کرده است. اعلام رقم دستمزد بدنساز استقلال توسط حقدوست از بزرگترین گاف‌های وی در این نشست خبری بود.

انتصاب یک غریبه در استقلال برای حمله به نکونام | انتخاب عجیب از کجا آمد؟

قطعا حقدوست که با کمترین دوره بازی برای استقلال سابقه حمله رسانه‌ای به بزرگان این تیم همچون فرهاد مجیدی را داشته نباید جایگاهی در مدیریت آبی‌پوشان داشته باشد و این انتصاب به نوعی دهان کجی به پیشکسوتان این تیم محسوب می‌شود.

مدیریت باشگاه استقلال به جای هزینه تراشی برای این تیم بهتر است به صورت شفاف موضع خود را در خصوص نکونام اعلام کند. نمی‌شود مخفیانه با مربیان خارجی مذاکره شود اما در ظاهر حمایت خود را از نکونام اعلام کنند. در این برهه برکناری حقدوست می‌تواند بهترین تصمیم مدیران استقلال در این برهه باشد؛ هر چند باعث نخواهد شد کشمکش‌های میان آنها و نکونام به پایان برسد.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه