توپ و تور

انتقاد ملی‌پوش والیبال نشسته از نصف شدن پاداش وزارت ورزش



انتقاد ملی‌پوش والیبال نشسته از نصف شدن پاداش وزارت ورزش

داود علیپوریان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به مدال طلا تیم ملی والیبال نشسته در بازی های پارالمپیک که برای هشتمین بار در ادوار این بازی ها به دست آمد، گفت: این مدال با دیگر مدال های طلای کاروان ایران فرقی ندارد فقط اینکه این مدال در بخش تیمی به دست آمد بقیه در بخش انفرادی، با این حال نمی دانم چرا و بر چه اساس وزارت ورزش پاداش مدال آوری ما را نصف می کند.

وی تصریح کرد: والیبال نشسته تنها رشته تیمی است که در طول بازی های المپیک و پارالمپیک صاحب مدال طلا شده است. ما ۲ مدال نقره گرفته ایم و در پاریس هم برای هشتمین بار قهرمان شدیم. دلیل اینکه چرا پاداش چنین تیمی باید نصف شود را نمی دانم.

این ملی پوش والیبال نشسته تاکید کرد: از بازی های ۲۰۱۰ گوانگژو این قانون نصف شدن پاداش مدال آوران تیمی در بازی های آسیایی، پاراآسیایی، المپیک و پارالمپیک را گذاشتند. در بازی های آسیایی و پاراآسیایی رشته های تیمی دیگر هم حضور دارند اما در پارالمپیک جز والیبال نشسته، رشته تیمی دیگر حضور ندارد. بنابراین این قانون را فقط برای والیبال نشسته گذاشته اند و دلیلش را نمی دانیم.

علیپوریان به دیدار اخیر جامعه ورزش با مقام معظم رهبری هم اشاره کرد و گفت: در این دیدار هم ایشان بر حمایت از رشته های مدال آور تاکید داشتند و گفتند اگر رشته ای مدال تاریخی به دست می آورد باید مورد حمایت قرار بگیرد. اما کدا م حمایت؟! ما برای هشتمین بار قهرمان پارالمپیک شدیم و باید پاداش مان نصف شود.

وی گفت: ۹ تا ۱۶ شهریور که درگیر بازی ها بودیم. ۱۰ روز قبل از آن هم در پاریس پیگیر تمرینات مان بودیم. طی یک سال و نیم گذشته هم مانند همه رشته های المپیکی و پارالمپیکی در اردو و تمرین به سر بردیم. فرق ما با بقیه مدال آوران چیست که باید پاداش مان نصف شود.

این ملی پوش والیبال نشسته به بالا بودن سطح بازی های پارالمپیک اشاره داشت و افزود: دیدارهای خود را در گروه سختی آغاز کردیم و با از پیش رو برداشتن اوکراین، برزیل و آلمان از مرحله مقدماتی بالا آمدیم. در دیدار ماقبل فینال با مصر بازی کردیم که یک گیم هم از ما گرفت. در مرحله فینال هم رقابت سختی با بوسنی داشتیم. این تیم در گیم اول را از ما گرفت و در گیم دوم تا آخرین ثانیه ها مساوی بالا آمد. واقعا همت کردیم و تلاش زیادی داشتیم که این بازی را بردیم.

علیپوریان تصریح کرد: واقعا اینگونه نیست که راحت برنده شده باشیم. برای این قهرمانی و مدال طلای آن زحمت زیادی کشیدیم و فشارهای بالایی را تحمل کردیم همانطور که برای قهرمانی های گذشته اینچنین کار کرده بودیم. برای پارالمپیک های لندن، ریو و توکیو که پاداش ها نصف شد اما امیدوارم برای پارالمپیک پاریس بازنگری در اهدای پاداش ها انجام شود.

کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته در پایان گفت: تاکنون دوبار در این مورد با وزیر ورزش صحبت کرده ام. در جریان دیدار اخیر جامعه ورزش با مقام معظم رهبری هم با وزیر صحبت داشتم. وزیر ورزش قولی در این زمینه نداد اما گفت که موضوع را پیگیری می کند.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه