آخرین اخبار

انتظار محرم از تیم بالاست؛/ حسن جعفری: وی ار آر بیاورید تا بازیکنان پرخاش نکنند!


به گزارش ورزش سه، مس رفسنجان روز گذشته در دربی کرمان مقابل گل‌گهر سیرجان قرار گرفت و به تساوی بدون گل رسید. این نتیجه در شرایطی رقم خورد که گل‌گهر یک‌بار موفق به باز کردن دروازه مس شد که این گل توسط کمک داور بازی مردود اعلام شد.

حسن جعفری، کاپیتان مس رفسنجان، امروز در گفتگویی با خبرنگار ما درباره این مسابقه و شرایط مس رفسنجان صحبت کرد و گلایه‌هایی را نیز نسبت به شرایط مالی بازیکنان این تیم به زبان آورد. او همچنین به عدم استفاده از VAR در تمام مسابقات و همچنین قانون ۷+۲ بازیکن نیمکت نشین انتقاد کرد.

او در خصوص تساوی برابر گل‌گهر اظهار داشت: متاسفانه نتوانستیم فوتبالی را که مدنظر خودمان و کادرفنی است، انجام بدهیم. انتظارمان از خودمان خیلی بالاتر بود که می‌خواستیم بهتر بازی کنیم و سه امتياز را در خانه بگیریم اما در هر صورت این اتفاقات در فوتبال طبیعی است و بهترین تیم‌های دنیا هم در مقاطعی از ریتم خود خارج می‌شوند. امیدوارم این آخرین بازی باشد که ما اینطور بازی کردیم و امیدوارم در بازی‌های بعد جبران کنیم.

جعفری در مورد انتقاد محرم نویدکیا از عملکرد تیمش در این مسابقه گفت: انتظار آقا محرم از تیم زیاد است که البته این انتظار کاملا درست است. ایشان همیشه دوست دارند ما بهترین عملکرد را داشته باشیم و فوتبال هجومی مدنظرشان را ارائه بدهیم اما دیروز واقعا نتوانستیم در حد انتظار خودمان ظاهر شدیم. امیدوارم در ادامه بتوانیم به ریتم ایده‌آل مدنظرمان برگردیم.

کاپیتان مس درباره گل مردود گل‌گهر در این مسابقه که با اعتراض اعضای تیم حریف همراه بود، عنوان کرد: اولا به آقای تارتار تبریک می‌گویم یک تیم خوب و گردن کلفت را راهی مسابقات کرده‌اند اما در صحنه‌ای که پاس ارسال شد و بازیکن گل‌گهر توپ را استپ کرد، کمک داور پرچم زد و داور هم در همان حین سوت زد. من درباره آفساید بودن یا نبودن این صحنه اظهارنظر نمی‌کنم و این را بر عهده کارشناسان می‌گذارن اما زمانی که داور سوت را زد بچه‌های ما ایستادند و حتی حامد و دفاع وسط‌مان هم بازی را رها کرده بودند.

انتظار محرم از تیم بالاست؛/ حسن جعفری: وی ار آر بیاورید تا بازیکنان پرخاش نکنند!

وی در خصوص عدم استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی در این مسابقه عنوان کرد: چند سال است که همه اهالی فوتبال درباره VAR صحبت می‌کنند و واقعا نبود این سیستم به فوتبال‌مان لطمه می‌زند و حق تیم‌ها خورده می‌شود. ورزشگاه ما و خیلی از تیم‌ها استادیوم‌های خوبی دارند و از شرایط نصب این سیستم برخوردار هستند و فکر نمی‌کنم در بین این همه هزینه که در فوتبال می‌شود، آوردن VAR هزینه آن‌چنانی داشته باشد. استفاده از این سیستم به جایگاه واقعی تیم‌ها کمک می‌کند و باعث می‌شود حق‌ها ناحق نشود. درست است که امکان دارد با VAR هم اشتباهاتی رخ بدهد اما نکته مهم این است که خیال بازیکن راحت خواهد بود و پرخاشگری‌های بازیکنان هم از بین می‌رود. VAR می‌تواند به سطح فوتبال و همچنین تشنج‌هایی که وجود دارد، خیلی کمک کند.

جعفری در ادامه با اشاره به نقص‌های این سیستم گفت: البته باید کار درست و اصولی انجام شود. VAR نیاز به دوبین‌های خیلی زیاد و امکانات خاص خودش دارد و به این سادگی نیست که با همان دوربین‌ها تصویر را ببینی. این شرایط ممکن این یک جاهایی کمک کند اما گاها هم امکان دارد داور را گول بزند. در لیگ‌های معتبر، یک صحنه را از ۴-۵ نما نشان می‌دهند. اگر قرار است کاری انجام شود، بهتر است درست و اصولی باشد.

بازیکن باتجربه مس همچنین درباره قانون حضور دو بازیکن زیر ۲۱ سال و هفت بزرگسال روی نیمکت تیم‌ها گفت: من از تصمیم‌گیرنده‌ها خواهش می‌کنم که یک تجدید نظر در این قانون داشته باشند. با این قانون خیلی از بازیکنان توانمند مجبور می‌شوند روی سکو بنشینند. ما در تیم‌مان بازیکنان قابلی داریم که سرمربی نمی‌تواند آنها را وارد لیست کند. این قانون بیشتر ضربه می‌زند و کمکی نمی‌کند. اگر بازیکن ۲۱ سال توانایی لازم را داشته باشد، خودش جای بازیکن بزرگسال را می‌گیرد و اگر قرار باشد به اجبار کسی را روی نیمکت بنشانیم یا به زمین بفرستیم، فایده‌ای ندارد. این شرایط بازیکنان را اذیت می‌کند و دست مربیان را می‌بندد و حتی باعث بی انگیزگی بازیکنان می‌شود. امیدوارم مسئولان مثل دفعات قبل، در این مورد هم اصلاحی صورت بدهند تا به فوتبال کمک شود.

او درباره شرایط مس رفسنجان در این فصل توضیح داد: شرایط ما خوب است و انتظاراتی که از خودمان داریم، بالاست و فقط به حضور در جمع تیم‌های بالای جدول و حتی قهرمانی در جام حذفی فکر می‌کنیم، ولی تیم‌ها به هم نزدیک شده‌اند و از طرفی باشگاه ما مشکلاتی دارد که شاید اینجا جای صحبت درباره آن نباشد. مشکلات مالی و دریافتی‌های امسال و سال گذشته هنوز ما را اذیت می‌کند. البته نه بازیکنان و نه سرمربی ما درباره‌ این مسائل صحبت نمی‌کنند اما مشکلات هنوز پابرجاست و ما امیدواریم با قول‌هایی که داده‌اند، مشکلات حل شود. این مشکلات روی تیم‌هایی که می‌خواهند برای رتبه‌های بالای جدول بجنگند، تاثیرگذار خواهد بود و تمرکز بازیکنان را می‌گیرد.

او در پایان گفت: در دنیای حرفه‌ای همه تمرکز سرمربی باید داخل زمین باشد اما آقا محرم خودشان بازیکن بوده‌اند و ما را درک می‌کنند و همین باعث می‌شود بخشی از تمرکز خودشان را روی دریافتی‌های ما بگذارند. این مشکلات به تیم ما ضربه می‌زند. البته قول‌هایی داده‌اند و دکتر پورمحمدی تلاش می‌کند. امیدوارم زودتر این موضوع زودتر حل شود و تیم بتواند با خیال راحت برای هدف‌هایی که دارد، بجنگد و به چیزی که لیاقتش را دارد، برسد.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ورزش سه

نوشته های مشابه