آخرین اخباراخبار ورزشی > فوتبال جهان

تاریخ‌سازی اعجوبه ۱۴ ساله | جوان‌ترین گلزن تاریخ مسابقات



تاریخ‌سازی اعجوبه ۱۴ ساله | جوان‌ترین گلزن تاریخ مسابقات

به گزارش همشهری آنلاین،‌ این بازیکن در حالی نام خود را با درخشش در لیگ قهرمانان جوانان اروپا بر سر زبان‌ها انداخته که تنها ۱۴ سال سن دارد و هم‌سن‌هایش در مدرسه مشغول انجام تکالیف درسی هستند. داومن متولد ۳۱ دسامبر ۲۰۰۹ است.

او سال گذشته درحالی که فقط ۱۳ سال سن داشت به تیم جوانان آرسنال دعوت شد و اولین بازی خود را انجام داد. داومن امشب در چارچوب اولین بازی تیمش در رقابت‌های لیگ قهرمانان جوانان مقابل جوانان آتالانتا موفق به گلزنی شد.

داومن که در پست هافبک تهاجمی بازی‌ می‌کند، در بازی مقابل آتالانتا از ابتدا توسط مکس پورتر در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت تا با ۱۴ سال و ۸ ماه و ۱۹ روز، تبدیل به جوان‌ترین گلزن تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان زیر ۱۸ سال شود.

هرچند آرسنال در پایان با نتیجه پرگل ۴-۱ برابر آتالانتا شکست خورد اما این رکورد جالب توجه توسط داومن به ثبت رسید. او همچنین تبدیل به دومین بازیکن جوان تاریخ این مسابقات نیز شد.

گفتنی است از این بازیکن به عنوان یکی از نوظهورترین ستارگان فوتبال دنیا نام برده می‌شود. از جمله ستارگان جوان در رده سنی او، یوسوفا موکوکو با ۱۴ سال و ۱۱ ماه و همچنین رایان چرکی با ۱۵ سال سن به حساب می‌آیند. همانطور که گفته شد، درخشش او در آرسنال منجر به دعوتش به اردوی تیم اصلی آرسنال توسط میکل آرتتا در ماه می نیز شده بود.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه