آخرین اخباراخبار ورزشی > فوتبال ايران

قدرت غافلگیری مورایس در سپاهان؛‌ در دنیای تو ساعت چند است؟



قدرت غافلگیری مورایس در سپاهان؛‌ در دنیای تو ساعت چند است؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، سپاهان در بازی پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا با نتیجه ۴بر یک مقابل شباب‌الاهلی امارات شکست خورد و به سطح دوم مسابقات باشگاهی در قاره سقوط کرد. اگر قصد دارید بهتر در جریان سنگینی این شکست قرار بگیرید، باید یادآوری کنیم همان شباب‌الاهلی در پلی‌آف دوم مغلوب الغرافه قطر شد و خودش هم به سطح دوم رسید. حالا الغرافه کیست؟ تیمی که در هفته اول لیگ نخبگان مقابل استقلال آنطور در هم کوبیده شد و مطلقا هیچ حرفی برای گفتن نداشت. همه اینها را گفتیم تا روشن شود همین نفس حضور سپاهان در لیگ قهرمانان به جای لیگ نخبگان، خودش کم از فاجعه ندارد. ۲۴تیم برتر در کل آسیا و ازجمله ۱۲تیم صاحب قدرت از غرب قاره کنار رفته‌اند و لیگ قهرمانان با نسخه فعلی، بین بقیه برگزار می‌شود. بنابراین بدون تعارف حداقل انتظاری که از سپاهان یا حتی تراکتور، دیگر نماینده ایران می‌رود این است که در این بازی‌ها تا نیمه‌نهایی بالا بروند اما فعلا شروع سپاهان کاملا شوکه‌کننده بوده است.

طلایی‌پوشان در نخستین بازی خود در این تورنمنت، در اردن به مصاف الوحدات رفتند؛ تیمی که همه بازیکنان اصلی و ذخیره‌اش از سوی ترانسفرمارکت، روی هم کمی بیش از ۲میلیون یورو ارزشگذاری شده‌اند! آشکار است که شما مقابل چنین تیمی باید به آسانی به پیروزی برسید، مخصوصا وقتی یک گل زودهنگام می‌زنید. با این حال تیم ژوزه مورایس در زمینی که اصلا هم بد نبود کام‌بک خورد و تازه خوش‌شانس بود که گل‌های بیشتری هم دریافت نکرد. این پنجمین شکست پیاپی سپاهان در مسابقات آسیایی است؛ بعد از باخت ۲بر یک از الاتحاد در آخرین بازی گروهی فصل قبل، ۲شکست مشابه ۳بر یک مقابل الهلال در یک‌هشتم نهایی و آن باخت کذایی ۴بر یک مقابل شباب‌الاهلی. همه این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که سپاهان باشگاه بسیار پرهزینه‌ای بوده و چه پارسال و چه امسال تیم گران و قدرتمندی بسته است. اگرچه سپاهان فصل جدید لیگ برتر را با ۴پیروزی شروع کرده و فعلا وضعش خوب است اما همین بردها مقابل رقبای نه‌چندان قدرتمند هم چندان مقتدرانه نبوده و بعضا رد پای اشتباهات داوری هم در آنها به چشم می‌خورده است.

جانمایه کلام اینکه سپاهان حتی در سومین فصل حضور مورایس هم قدرت غافلگیر کردن مخاطبان البته از جهات منفی را دارد. اگر شکست ۴گله مقابل پرسپولیس در جام حذفی یا باخت تاکتیکی محض مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی مربوط به گذشته بود، این مدل زانو زدن محض مقابل تیمی در حد الوحدات مربوط به حالاست و حقیقتا هیچ تضمینی وجود ندارد که بعدا هم چنین اتفاقاتی تکرار نشود. در دنیای تو ساعت چند است آقای مربی؟

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه