آخرین اخبار

رقابت با تیم‌های آسیایی که بازیکن تبعه دارند سخت شده و باید فکر جدی کنیم


رقابت با تیم‌های آسیایی که بازیکن تبعه دارند سخت شده و باید فکر جدی کنیم

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، جواد داوری در نشست خبری فدراسیون بسکتبال اظهار داشت: یکی از مطالباتی که همیشه از رییس فدراسیون وجود داشت ساخت کمپ بود و خوشبختانه سال قبل زمینی را در آزادی فراهم کردیم و امسال اقداماتی را روی آن انجام می‌دهیم و نقشه و معماری آن تکمیل شده است. دو سالن مجزا هستند برای خانم ها و آقایان. امیدوارم خیلی سریع تر کار را تمام کنیم و مشکل کمبود سالن برطرف شود. البته در کنار سالن فعلی مرحوم مشحون، سالن شهر قدس را هم در اختیار گرفتیم.
وی در مورد انتخاب سرمربی یونانی گفت: صحبت‌های زیادی در کمیته فنی صورت گرفت و اگر مسابقات غرب آسیا نبود خیلی زودتر سرمربی را انتخاب می‌کردیم. گزینه‌های زیادی وجود داشتند که برخی شرایط شان برای حضور فراهم نشد. البته ما در مورد بسکتبال صحبت می‌کنیم‌ که به فوتبال نزدیک است و جذب مربیان سخت است. در بسکتبال مربی آوردن کار مشکلی است و برخی جزو تاپ های دنیا هستند که جذب شان سخت است و هزینه زیادی باید برای آنها صرف کرد. ما در حد توان مان دنبال مربی صاحب نام بودیم و در نهایت به این مربی یونانی رسیدیم. باید از هاکان دمیر ترکیه‌ای هم تشکر کنیم که پوست اندازی خوبی را ایجاد کرد و جوانگرایی به وجود آورد و باید همین روند با مربی جدید هم ادامه پیدا کند.
رئیس فدراسیون بسکتبال عنوان کرد: مربی یونانی با سبک و فلسفه است و در تیم ملی یونانی حضور داشته است. البته فعلا همه چیز روی کاغذ است و باید ببینیم در کار چه اتفاقاتی می‌افتد و زمان نیاز است. دستیاران او هم کوهیان و کسایی پور هستند و کار را از امروز شروع کردند.
وی ادامه داد. انتخاب سرمربی زمان زیادی را از ما گرفت و بچه های کمیته بین الملل تلاش زیادی را کردند. البته قبل از مجمع قرارداد او را بسته بودیم و پس از چند روز که اعلام کردیم، وارد ایران شد.
داوری با اشاره به استعدادیابی گفت: استعدادهای خوبی در کل ایران داریم. بچه های ما از استان‌های دیگر می آیند و خوش می درخشند. نمونه آن را در المپیک دیدیدم. اینکه استعداد بعد از شناسایی پرورش داده شود، بسیار اهمیت دارد. خوشبختانه شال قبل ۲۲۰۰ بازی را برگزار کردیم و اگر بیشتر از فوتبال نباشد، کمتر نیست. الان هم ۲۷۰ تیم اعلام آمادگی کردند. یک اکیپ زیادی کار استعدادیابی را انجام می دهد و اگر سیستم به درستی انجام شود، سالیان سال از آن نفرات در تیم های ملی استفاده خواهد شد و دیگر نگران جایگزین برای حدادی و صمد نیکخواه نخواهیم بود. بحث دیگر ارتقا دانش مربیان بود و کلاس های زیادی را برگزار کردیم. یک زمانی صحبت بر این بود که کلاس ها برای درآمدزایی فدراسیون است، اما ۲۰۰، ۳۰۰ میلیون دردی از ما دوا نمی‌کند و اصلا اینطور نیست. یک مربی مونته نگرویی را هم برای آموزش در رده های پایه می آوریم و به استان‌ها اعزام خواهیم کرد تا براساس علم روز دنیا استعدادیابی کنند. قطعا یک مربی کم‌ است و باید بیشتر کنیم.
رئیس فدراسیون بسکتبال در خصوص بانوان گفت: حضور النی کاپوچیانی سرمربی یونانی اعتباری برای بسکتبال ما است. هرچند بازی با حجاب دیر اتفاق افتاد، اما الان شرایط خیلی بهتر شده است و بازیکنان مستعدی داریم. باید کار را باشگاه محور کنیم و نیاز است که مربیان باشگاهی کمک زیادی کنند. سال آینده هم در دیویژن A کار سختی داریم و امیدوارم بچه‌ها به چیزی که حق شان است و لیاقتش را دارند، برسند.
وی در مورد عدم حضور تیم ملی بانوان در مسابقات آذربايجان و اینکه گفته می‌شد فدراسیون دیر اقدام کرده است، تاکید کرد: خیلی تلاش کردیم و به سودمان هم‌ بود که شرکت کنیم اما ویزا ندادند. البته برخی حاشیه سازی کردند که درست نبود. از طریق فیبا هم اقدام کردیم، اما کوتاهی از سوی فدراسیون آذربایجان بود که یک نامه ساده را به وزارت خارجه خود نزده بودند تا ویزا بدهند. مطمئن باشید اگر قصور از سوی ما بود حتما با جریمه سنگینی از سوی فدراسیون جهانی روبرو می‌شدیم، اما اینطور نبود.
وی در مورد حضور دو سرپرست‌ در تیم ملی و انتقادها از حضور آرش بهادرزاده گفت: یکی از نفراتی که خیلی به او حمله شد آرش بهادرزاده بود، اما یکی از نفراتی هم که کار خود رد به نحو احسن انجام می‌دهد، همین فرد بود. دوست دارم از همه کسانی که در اردو بودند نظرشان را در مورد بهادرزاده بپرسید که چقدر تلاش می‌کرد. به هرحال حواشی هم وجود دارد و نمی‌توانیم کاری کنیم.
رئيس فدراسیون بسکتبال در مورد اینگه قراردادمربی یونانی تا پایان دوره مدیریت خودش است، گفت: یکی‌ از کارهایی که می خواستیم انجام شود این بود که تعهدی برای رئیس دوره بعدی ایجاد نشود. متاسفانه این اتفاق در مورد اسپانسر دوره قبلی برای ما افتاد و واقعا به ما ضربه زد، هنوز هم پول مان را نگرفتیم و در مرحله دادگاه هستیم. ما مشکل مالی نداریم، اما باید کار درست انجام شود. البته برای تیم ملی دنبال اسپانسر مدت دار بوده و در حال صحبت هستیم اما در خصوص سازمان لیگ به مزایده خواهیم گذاشت.
ملی‌پوش اسبق بسکتبال ایران در واکنش به درخواست این جامعه از وزیر جدید وزارت ورزش و جوانان گفت: بحث توسعه زیرساخت ها بسیار مهم است و امیدواریم با حضور وزیر جدید به این حوزه توجه شود. در آموزش و پرورش باید اتفاق جدیدی را رقم بزنیم تا استعدادها به صورت گل‌خانه‌ای دنبال نشود. باید شرایط تمامی رشته ها را بر اساس طرح آمایش فراهم کرد که این فقط از طریق آموزش و پرورش محقق خواهد شد تا بتوانیم بهترین ها را انتخاب کرد. ورزشگاهی که در دولت قبل به عقد قراداد منجر شد نیاز ورزش ایران است و همچنین نیازمند یک سالن مجهز بسکتبال در مرکز شهر تهران هستیم. فراموش نکنیم جنگ امروز در حوزه ورزش است و می بینیم کشوری مانند اندونزی که در برابر قدرت نظامی آمریکا حریفی برای گفتن ندارد در ورزش به راحتی قدرتنمایی می کند و در رشته ای مانند بدمینتون پرچم خود را به اهتزار در می آورد.
وی در مورد اینکه مربی یونانی پروازی خواهد بود یا خیر، عنوان کرد: حتما در ایران حضور خواهد داشت و پروازی نیست. او سوپروایزر تیم‌های پایه هم است و لیگ‌های مختلف را رصد خواهد کرد.
در این چند روز ۷ ساعت با وی جلسه داشتیم. او سه هفته قبل قراردادش را بسته بود و تمام بازی‌های ما در جام جهانی و بازی‌های آسیایی را دیده است. حتی آمار لیگ را هم از ما خواست و مطالعه کرد. اینکه اردو گذاشتیم مجبور بودیم که بچه ها بیایند و مربی شناخت اولیه را پیدا کنند. انتخاب این نفرات هم از سوی کمیته فنی بود و تمام موجودیت بسکتبال ما همین بود.
رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد خط خوردن برخی از بازیکنان از تیم ملی در زمان هاکان دمیر گفت: هچ وقت فدراسیون در این خصوص وارد نشده اما در مورد محمد جمشدی و آرمان زنگنه با دمیر صحبت کردیم اما او نظرهایی داشت که بر اساس آن اقدام کرد و حتما فنی بود. بسکتبال نسبت به گذشته خیلی فرق کرده است و اینطور هم نیست که اگر آنها بودند حتما در بازی‌های آسیایی روی سکو می‌رفتیم.
رییس فدراسیون بسکتبال در مورد اینکه در کاپ آسیا عربستان می‌توانیم با این مربی نتیجه بگیریم یا خیر، عنوان کرد: در حال حاضر با قدرتی نابرابر به جنگ حریفان آسیایی می‌رویم چرا که آنها بازیکنان خارجی خوب تبعه می‌کنند و اگر یاران خارجی را از آنها بگیریم قطعا ایران قدرت اول آسیا است. ما باید در این خصوص با وزیر جدیدی که انتخاب می‌شود حتما صحبت کنیم، به هرحال رقابت با این شرایط سخت می‌شود. برخی بازیکنان دو تابعیتی هم وجود دارند و باید بررسی کنیم. البته مشکلاتی هم در خصوص بحث سربازی آنها هم وجود دارد که باید حل شود.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع دانشجو

نوشته های مشابه