سایر ورزش ها

وضعیت انتخابات شطرنج ۲۴ ساعت قبل از مجمع/ خبری از صلاحیت‌ها نیست



وضعیت انتخابات شطرنج ۲۴ ساعت قبل از مجمع/ خبری از صلاحیت‌ها نیست

به گزارش خبرنگار مهر، طبق آنچه کاظم دستگری سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج ۸ خرداد اعلام کرد، روز سه شنبه (۱۹ تیر) و از ساعت ۱۰ مجمع انتخاباتی این فدراسیون تشکیل خواهد شد.

این در حالی است که تا به امروز هیچ خبری در مورد تایید صلاحیت کاندیداها نشده است و مشخص نیست که کدام یک از کاندیداها برای ورود به مجمع و شرکت در رای گیری برای تعیین رییس چهار سال آینده شطرنج، مجوز گرفته اند.

نام نویسی از متقاضیان ریاست در فدراسیون شطرنج در حالی طی روزهای ۱۵ تا ۲۹ فروردین انجام شد که در مجموع ۱۵ نفر نسبت آمادگی خود را برای تصدی این پست اعلام کردند اما در نهایت پرونده ۱۳ کاندیدا برای بررسی صلاحیت مدیریتی در اختیار وزارت ورزش قرار گرفت.

فاطمه ابوالقاسمی، مجتبی ارشدی، احمد علی بابایی، مهرداد پهلوان زاده، کمال جوانمرد، علیرضا خسروی، شهریار رحمانی اصل، وحیده صوابیه، حمزه علی پور، حمید گودرزی، محمدرضا محمدی بهابادی، مسعود ناموری آذر و امیرعرفان هاشمی ۱۳ نفری هستند که در پروسه انتخابات فدراسیون شطرنج برای تصدی این فدراسیون قرار گرفتند اما در فاصله ۲۴ ساعت مانده تا زمان برگزاری انتخابات، وضعیت هیچ یک از این کاندیداها مشخص نشده است.

این در حالی است که طبق قانون، نتیجه تایید صلاحیت کاندیداها باید ۱۰ روز پیش از برگزاری مجمع به اعضای آن اعلام شوند. حتی دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج، پیش از این ارسال دعوتنامه برای اعضای مجمع را منوط به مشخص شدن تایید صلاحیت کاندیداها عنوان کرده بود.

همین مسئله هم برگزاری انتخابات شطرنج و اینکه اصلا اعضای مجمع به حضور در نشست روز سه شنبه دعوت شده اند یا نه را مبهم کرده است.

خبرنگار مهر برای پیگیری این موضوع و اطلاع از تایید صلاحیت کاندیداهای شطرنج طی چند مرحله با کاظم دستگردی تماس گرفت اما وی از پاسخگویی و شفاف کردن وضعیت امتناع کرد.

فدراسیون شطرنج از ۱۲ خرداد سال گذشته به دلیل استعفای حسن تامینی از ریاست وارد دوره سرپرستی شد. ابتدا شهرام عظیمی سرپرست این فدراسیون بود و از آذر سال گذشته هم فدراسیون به شادی پریدر سپرده شد.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه