فوتبال و فوتسال

سرمربی نبایددغدغه بازیکن داشته باشد/تیم ملی فوتسال باید حمایت شود



به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات فوتسال جام ملت های آسیا که حکم انتخابی برای حضور در جام جهانی سال ۲۰۲۴ را خواهد داشت، فروردین سال آینده به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد و تیم ملی ایران نیز به عنوان مدعی اصلی قهرمانی در این مسابقات حضور خواهد داشت.

رضا ناصر دروازه بان سابق فوتسال ایران که بیش از ۱۵ سال پیراهن این تیم را برتن کرده است، در گفت و گو با خبرنگار مهر به اهمیت آماده سازی این تیم برای حضور در جام ملت ها اشاره کرد و گفت: مهمترین دغدغه ای که کادر فنی تیم ملی دارد، در اختیار داشتن لژیونرها برای حضور در تایلند است که فدراسیون فوتبال باید این مشکل را برطرف کند.

وی ادامه داد: حضور لژیونرها در تیم ملی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که هم خیال کادر فنی را از بابت در اختیار داشتن بهترین های فوتسال ایران راحت می کند و هم به سایر بازیکنان قوت قلب می دهد که بازیکنان باتجربه و تاثیرگذار را کنار خود دارند.

این کارشناس فوتسال ادامه داد: تیم ملی کادر فنی و بازیکنان خوبی در اختیار دارد اما سرمربی این تیم نباید دغدغه بازیکن داشته باشد. سرمربی باید تمرکزش را روی تفکرات تاکتیکی و مسایل فنی بگذارد و برای دیدارهایی که در پیش دارد برنامه ریزی کند. این که عنوان شده ممکن است لژیونرها تیم ملی را همراهی نکنند آرامش را از این تیم و سرمربی آن خواهد گرفت.

رضا ناصری با تاکید بر این که فدراسیون باید زمینه حضور همه بازیکنان در تیم ملی را فراهم کند گفت: اگر می خواهیم تیم ملی موفق باشد باید دغدغه و مشکلات کادر فنی و بازیکنان را حل کنیم تا همه آنها با تمرکز بالا انرژی و توان خود را روی تمرین و آماده سازی بگذارند.

دروازه بان سابق تیم ملی فوتسال ایران ادامه داد: حضور به موقع بازیکنان به ویژه لژیونرها در اردوهای تیم ملی می تواند عصای دست سرمربی باشد. در هیچ کجای دنیا چنین شرایطی وجود ندارد که تکلیف حضور بازیکنان در اردوی تیم ملی مشخص نباشد.

وی از برگزاری دیدارهای تدارکاتی مناسب به عنوان بازوی قدرتمند کادر فنی برای آماده سازی تیم ملی نام برد و گفت: دیدار با تیم هایی مثل برزیل که از بهترین تیم های فوتسال جهان هستند می تواند تیم ملی ایران را با آمادگی کامل راهی جام ملت ها کند. امیدوارم دیدارهایی اینچنینی بیشتری برای تیم ملی در نظر گرفته شود.

رضا ناصری با تاکید بر این که تیم ملی بازیکنان جوان و آینده داری در ترکیب خود دارد گفت: فدراسیون فوتبال باید برای آماده کردن این تیم سنگ تمام بگذارد تا تیم ملی با موفقیتی در جام ملت ها دل مردم را شاد کند.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه