دسته‌بندی نشده

افزایش اشتغال‌پذیری سربازان پس از پایان خدمت



غلامحسین حسینی‌نیا در گفت و گو با ایسنا، از ارائه آموزش های مهارتی به ۱۶۲ هزار سرباز وظیفه در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: دوران خدمت سربازی بستر مناسبی برای ارائه آموزش‌های مهارتی و بازارمحور به سربازان به عنوان سرمایه‌های انسانی است و بر همین اساس امسال ۱۶۲ هزار سرباز وظیفه از آموزش‌های مهارتی بر مبنای آمایش و نیاز مهارتی و شغلی دوران سربازی بهره‌مند شدند.

وی درباره اهداف ارائه آموزش های مهارتی در دوران خدمت سربازی گفت: یکی از مهمترین اهداف افزایش اشتغال‌پذیری و جذب سربازان به بازار کار پس از پایان خدمت نظام وظیفه است. اصلاح ساختار نظام مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای در پادگان‌ها، تربیت نیروهای جوان خلاق و کارآفرین در جهت بهبود فضای کسب و کار و ارتقای بهره‌وری سربازان در دوران خدمت از دیگر اهداف مدنظر است. همچنین در تلاشیم تا ضمن ارتقای وزن اجتماعی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، جریان ملی مهارت آموزی سربازان را تقویت کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درعین حال ایجاد بستر اشتغال را از مولفه‌های اساسی در ارائه آموزش‌های مهارتی ذکر کرد و گفت: سربازان وظیفه پس از بهره‌مندی از آموزش‌های پایه و پیشرفته‌ای که در پادگان‌ها ارائه می‌شود و همچنین سنجش کتبی و عملی، گواهینامه بین المللی الکترونیکی مهارت دریافت می‌کنند.

حسینی‌نیا با تاکید بر توانمندسازی سربازان، راه‌اندازی مراکز جوار پادگان‌ها، گسترش محیط واقعی کسب و کار و ارتقای کیفی دوره‌های مهارتی و تجهیز کارگاه‌های آموزشی نیروهای مسلح را از مهمترین اقدامات در جهت تحقق این هدف عنوان کرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در پایان برگزاری دوره‌های مهارت افزایی در خصوص کارکنان وظیفه نیروهای مسلح،‌ ارائه گواهینامه معتبر به سربازان مهارت آموزان و فراهم کردن بستر استفاده نیروهای مسلح از ظرفیت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای را از تعهدات سازمان متبوع خود در زمینه ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان وظیفه دانست.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه