کشتی

لزوم بهره گیری ازمیزبانی مسابقات کشتی درتقویت ورزش آذربایجان غربی



به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق معتمدیان عصر چهارشنبه در دیدار با دبیر کل فدراسیون کشتی ضمن ابراز خرسندی از حضور بزرگان کشتی دنیا و کشورمان در این رویداد مهم و معتبر ورزشی، خاطرنشان کرد: همواره کشتی به عنوان ورزش اول کشورمان از جایگاه بالایی برخوردار بوده و حمایت از این رشته ورزشی وظیفه‌ای ملی است و از تمامی ظرفیت‌های این میزبانی برای معرفی استان و حمایت از کشتی آذربایجان‌غربی استفاده می‌شود.

وی در ادامه با اعلام اینکه در کنار رسالت حمایت از توسعه ورزش‌های همگانی، نگاه ویژه‌ای به ورزش‌های قهرمانی و میزبانی رخدادهای آسیایی، جهانی و بین المللی داریم، افزود: نشاط اجتماعی مردم و بخصوص نوجوانان و جوانان، از ثمرات و نتایج مهم ورزش می‌باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی با یادآوری اینکه این استان ۹۶۷ کیلومتر مرز زمینی مشترک با کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق دارد، تصریح کرد: توسعه دیپلماسی منطقه‌ای و حمایت از برگزاری مسابقات ورزشی چندجانبه، یکی از اولویت‌های جدی و مهم است که می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد منطقه نیز داشته باشد.

معتمدیان بر عزم جدی دولت سیزدهم در توسعه زیرساخت‌های ورزشی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تعمیم ورزش‌های همگانی اشاره کرده و گفت: امیدواریم از مناطق خوش آب و هوای آذربایجان‌غربی بخصوص منطقه بکر گردشگری سیلوانا، برای احداث دهکده سلامت در آینده‌ای نزدیک بهره ببریم.

در ابتدای این دیدار ابراهیم مهربان دبیرکل فدراسیون کشتی نیز با تقدیر از حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی در میزبانی این دوره از مسابقات گفت: با پیگیری‌های جدی استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیأت کشتی استان، برگزاری این مسابقات مهم که حکم انتخابی تیم ملی برای رقابت‌های جهانی و انتخابی المپیک پاریس دارد را به شهر ارومیه واگذار کردیم.

دبیرکل فدراسیون کشتی، مدیر تیم‌های ملی کشتی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان و جمعی از مدیران و صاحب نظران کشتی کشورمان با استاندار آذربایجان‌غربی دیدار و گفتگو کردند.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه