آخرین اخبار

گندوز جای پای ایلیچ، نیلسون و رادو می‌گذارد؛/ گلرهای خارجی و خاطرات تلخ‌وشیرین در دربی!


به گزارش “ورزش سه”، پرسپولیس درحالی آماده مصاف با استقلال در یکصد و چهارمین دربی پایتخت می‌شود که بعد از چهار سال قرار است بار دیگر با دروازه‌بان خارجی در این دیدار حساس حاضر شود.

آخرین دربی که پرسپولیس با یک دروازه‌بان خارجی در آن به میدان رفت، شهرآورد نیمه نهایی جام حذفی ۱۳۹۹ بود که بوژیدار رادوشوویچ گلر کروات سرخ‌ها وظیفه نگهبانی از چارچوب تیمش را عهده‌دار بود.

دیداری که در پایان با نتیجه پرگل ۲-۲ در وقت‌های قانونی به پایان رسید و در ضربات پنالتی استقلال با نتیجه ۴-۱ از سد سرخپوشان گذشت. رادوشوویچ عملکرد ضعیفی در آن بازی داشت و هواداران پرسپولیس معتقد بودند می‌توانست در ضربات پنالتی عملکرد بهتری داشته باشد.

گندوز جای پای ایلیچ، نیلسون و رادو می‌گذارد؛/ گلرهای خارجی و خاطرات تلخ‌وشیرین در دربی!

اما علاوه بر رادو، ساشا ایلیچ و نیلسون جونیور دو دروازه‌بان خارجی دیگری هستند که تجربه حضور در دروازه پرسپولیس در این بازی حساس را داشتند.

ساشا ایلیچ، گلر مقدونیه‌ای پرسپولیس، در دربی‌های شماره ۵۵ و ۵۶ مقابل استقلال به میدان رفت که بازی نخست همان دیدار معروفی بود که علی سامره در ثانیه ۴۷ برای استقلال گل زد و محمود فکری با شوتی استثنایی گل دوم آبی‌ها را به ثمر رساند و در پایان با نتیجه ۲-۱ استقلال به پایان رسید. بازی برگشت دو تیم نیز با تساوی ۱-۱ به پایان رسید. داوود سیدعباسی زننده گل استقلال در بازی برگشت مقابل ساشا ایلیچ بود.

نیلسون جونیور برزیلی اما آمار خیلی بهتری نسبت به ایلیچ در دربی‌ها به ثبت رساند. او که در تابستان ۱۳۹۱ همراه با مانوئل ژوزه پرتغالی به ایران آمد، خیلی زود شهاب گردان را نیمکت نشین کرد و در دربی رفت لیگ دوازدهم در ترکیب اصلی پرسپولیس به میدان رفت. دیداری که با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید. نتیجه‌ای که در سه دربی بعدی که نیلسون در چارچوب دروازه پرسپولیس حضور داشت نیز رقم خورد تا گلر برزیلی محبوب هواداران پرسپولیس همراه با مهدی رحمتی به رکورد کلین شیت در چهار دربی متوالی دست یابد.

2085750

پنجمین و آخرین دربی نیلسون در ایران نیز همان دیدار رفت دو تیم در لیگ چهاردهم بود که پرسپولیس با کامبکی رویایی و با گل‌های محمد نوری و امید عالیشاه در مقابل تک گل سجاد شهباززاده برابر استقلال به برد رسید.

در مجموع عملکرد پرسپولیس با دروازه‌بانان خارجی مقابل استقلال به شرح زیر است:

پرسپولیس: ۱ برد
مساوی: ۶ مرتبه
استقلال: ۱ برد

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ورزش سه

نوشته های مشابه