آخرین اخباراخبار ورزشی > فوتبال جهان

گلزن بدپیله! | بهترین گلزنان انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا



گلزن بدپیله! | بهترین گلزنان انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش همشهری‌آنلاین، هری کین هم بازیکن عجیبی است. این همه گل بزنی ولی هیچ جامی در عمرت نبری! مهاجم ایرلندی- انگلیسی بایرن‌مونیخ در پیروزی ۹بر ۲بایرن مقابل دینامو زاگرب چند رکورد را با هم زد.

کین به نخستین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شد که در یک بازی ۳گل از روی نقطه پنالتی می‌زند.

او به چهارمین بازیکن بایرن تبدیل شد که در یک بازی لیگ قهرمانان ۴گل به ثمر می‌رساند؛ پس از ماریو گومز در سال ۲۰۱۲و سرژ گنبری و رابرت لواندوفسکی هر دو در سال۲۰۱۹.

کین در این بازی‌ بیست‌وچهارمین هت‌تریک دوران حرفه‌ای خود را ثبت کرد.

او برای پنجمین بار در دوران حرفه‌ای‌اش در بازی‌های پشت‌سرهم هت‌تریک کرد.

کین در این شب با ۳۳گل و با پشت سر گذاشتن وین رونی (۳۰گل) به گلزن‌ترین بازیکن انگلیسی تاریخ در لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد.

کین برای اینکه نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان را انجام دهد تا بعد از تولد ۲۳سالگی صبر کرد. او نخستین گلش در این مسابقات را نوامبر۲۰۱۶و وقتی که ۲۳سال و ۱۱۷روز سن داشت، برای تاتنهام و به موناکو زد. وین رونی نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان را در سن ۱۸سال و ۳۴۰روز و در پیروزی منچستریونایتد مقابل فنرباغچه انجام داد و هت‌تریک هم کرد.

کین در دوران حضور در تاتنهام در ۳۲بازی لیگ قهرمانان اروپا ۲۱گل زد اما در فصل گذشته به همراه بایرن ۸بار در ۱۲بازی موفق به گلزنی شد.

هری کین در بایرن مونیخ؛ ۵۰بازی، ۵۳گل، ۱۳پاس گل، هر ۶۳دقیقه تأثیرگذاری مستقیم روی گل و ۱.۰۶گل زده در هر بازی.

بهترین گلزنان انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا:

هری کین با ۳۳گل، وین رونی با ۳۰گل، رحیم استرلینگ با ۲۷گل، پل اسکولز با ۲۴گل، فرانک لمپارد با ۲۳گل، استیون جرارد با ۲۱گل، اندرو کول با ۱۸گل، دیوید بکام با ۱۶گل، فیل فودن با ۱۵گل و تئو والکات با ۱۵گل. فقط استرلینگ و فودن می‌توانند این رکوردها را تهدید کنند.

رکوردهای دیگر

میشل اولیسه از بایرن مونیخ پس از توماس دنیو در سپتامبر ۱۹۹۶ (در بازی اوسر مقابل رنجرز) و تیری آنری در اکتبر ۱۹۹۷(بازی موناکو مقابل بایرلورکوزن) سومین بازیکن فرانسوی بود که در نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا بیش از ۲گل به ثمر رساند. مانوئل نویر در میانه این مسابقه به دلیل مصدومیت از زمین بیرون رفت و جانشین او یعنی سون اولریش در ۵دقیقه ابتدایی نیمه دوم، ۲گل دریافت کرد؛ فقط ۱۰۱ثانیه بین ۲ گل دینامو زاگرب که برونو پتکوویچ و تاکویا اوگیوارا به ثمر رساندند.

در ۹فصل اخیر لیگ قهرمانان فقط ۲بازیکن در یک بازی چمپیونزلیگ بالای ۱۰لمس توپ در محوطه حریف، بیش از ۷خلق موقعیت و بیش از یک پاس گل داشتند؛ نیمار مقابل سلتیک (۲۰۱۶) و جمال موسیالا مقابل دینامو زاگرب (۲۰۲۴).

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه