سایر ورزش ها

کمانداران در هر دو بخش تیمی و انفرادی سهمیه المپیک می‌گیرند



غلامرضا شعبانی بهار در گفت و گو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه کمانداران ریکرو ایران خرداد سال آینده در رقابت های انتخابی المپیک به میزبانی ترکیه شرکت می کنند، گفت: تیم اعزامی به ترکیه متشکل از سه کماندار در هر یک از بخش های مردان و بانوان خواهد بود. این رقابت ها آخرین فرصتی است که برای حضور در المپیک می توانیم از آن استفاده کنیم.

وی در مورد پیش بینی عملکرد کماندارن اعزامی به مسابقات کسب سهمیه خاطرنشان کرد: پیش بینی ما بر اساس تحلیل فنی و پیش بینی سرمربی کره ای تیم ملی است. وی در نشست اخیری که به صورت مشترک با مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش داشتیم، وعده کسب دو سهمیه تیمی و انفرادی را دادند.

رییس فدراسیون تیروکمان تصریح کرد: پیش بینی «هونگ سونگ هو» این است که در بخش مردان به احتمال بیشتر از ۶۰ درصد برای المپیک سهمیه تیمی می گیرم. در بخش بانوان هم پیش بینی کسب سهمیه شده است اما به صورت انفرادی و توسط یک کماندار.

شعبانی بهار با اشاره به اینکه اردوی آماده سازی تیم ملی ریکرو در هر دو بخش مردان و بانوان زیرنظر سرمربی کره ای برای حضور در رقابت های انتخابی در حال پیگیری است، گفت: تا پیش از این مسابقات، کمانداران ریکرو به مسابقات هم اعزام می شوند تا آمادگی بهتر و بالاتری برای کسب سهمیه کنند. البته مرحله نخست کاپ آسیا در بغداد اولین رویداد پیش رو است که با نظر سرمربی تیم ملی در آن شرکت نمی کنیم.

وی با بیان اینکه حضور در مراحل دوم و سوم کاپ آسیا در برنامه تیم ملی است، خاطرنشان کرد: مرحله دوم کاپ آسیا اواخر فروردین در شانگهای برگزار می شود و ملی پوشان در آن شرکت می کنند. آنها بعد از این رقابت ها و از همان شانگهای راهی کره جنوبی می شوند و در یک اردوی مشترک ۱۶ – ۱۵ روزه شرکت می کنند. بلافاصله هم در مرحله سوم کاپ آسیا که در کره جنوبی برگزار می شود، شرکت می کنند.

شبعانی بهار همچنین درمورد برنامه های آماده سازی پیش بینی شده برای کمانداران کامپوند گفت: رقابت های ارتش های جهان اسفند به میزبانی بنگلادش برگزار می شود و کمانداران ریکرو و کامپوند در آن شرکت می کنند. البته مسئولیت اعزام به این رقابت ها با فدراسیون نیست اما یکی از میادینی است که کمانداران در آن حاضر خواهند بود. در مورد سایر رویدادهایی که برای تیم ریکرو مصوب شده است تا حد امکان و تا آنجا که شرایط مالی اجازه بدهد، شرایط اعزام را برای تیم کامپوند هم اعزام می کنیم.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه