آخرین اخبار

کاتانچ با 3 امتیاز برگشت؛/ ازبکستان بالاتر از ایران و قطر، صدرنشین!


به گزارش “ورزش سه”، یکی از دیدارهای هفته چهارم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2026 بین دو تیم ازبکستان و امارات برگزار شد. دیداری که به میزبانی تاشکند انجام و در نهایت با برتری میزبان به پایان رسید.

ترکیب ازبکستان: یوسوپوف، خوسائف، عبدالایف، علیکولوف، شکوروف، خامروبکوف، عزیزبک تورگونبائف، ماشاریپوف، شومورودوف، فیض الایف، نصرالله‌اف
ترکیب امارات: خلید عیسی، الدهنانی، الانس، خلیفه مبارک الحمدی، ایدریس، الحمد، ملونی، یحیی القسانی، الذبی، سهیل، کندو.

نیمه اول هر دو تیم کار را با احتیاط زیاد دنبال کردند و بیشتر سعی در حفظ توپ در میانه زمین داشتند و چشم به اشتباهات فردی حریف و ضد حملات دوخته بودند. مهمترین اتفاق این نیمه در دقیقه 21 رخ داد که جلال الدین ماشاریپوف بعد از حرکت عرضی پشت محوطه جریمه امارات اقدام به شوت‌زنی کرد اما توپ او با اختلاف نه چندان زیاد از کنار دروازه به بیرون رفت. هر چه از زمان بازی گذشت ازبکستان بیشتر مالک بازی شد اما ساختار دفاعی امارات اجازه نداد برنامه های میزبان آنطور که مدنظرشان است عملیاتی شود تا در نهایت دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

کاتانچ با 3 امتیاز برگشت؛/ ازبکستان بالاتر از ایران و قطر، صدرنشین!

نیمه دوم اما متفاوت بود. از همان سوت شروع نیمه این ازبک‌ها بودند که با توپ پر ظاهر شدند. با این حال اولین موقعیت این نیمه که خطرناک ترین صحنه بازی تا آن لحظه هم بود در دقیقه 49 روی دروازه ازبکستان رقم خورد. جایی که سهیل در موقعیت تک به تک با یوسوپوف قرار گرفت و در حالی که قصد داشت با ضربه فنی گلزنی کند اما توپ او بعد از عبور از بالای سر دروازه بان روی تور دروازه فرود آمد.
بعد از این صحنه میزبان بیشتر به خودش آمد و دامنه حملات خود را افزایش داد. دقیقه ۵۸ پاس به عقب ماشاریپوف درون محوطه حریف عزیزبک را صاحب موقعیت کرد اما ضربه نهایی او با اختلاف اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
در دقیقه 65 بازی بود که اتفاق کلیدی بازی رخ داد. الحمد در نزدیکی محوطه جریمه خودی اقدام به خطا کرد و با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد تا امارات مجبور شود بیش از 30 دقیقه از بازی (با احتساب وقت‌های تلف شده) را با یک بازیکن کمتر ادامه دهد.

2095275

فشار ازبکستان که به بالاترین سطح ممکن رسیده بود در دقیقه 74 منجر به اعلام پنالتی شد و در حالی که ابتدا ماشاریپوف قصد داشت ضربه پنالتی را بزند اما توپ را به اتابک شکوروف سپرد و او هم به راحتی دروازه امارات را باز کرد.
حتی این گل هم باعث نشد شاگردان کاتانچ پا پس بکشند. شومورودوف در وقت‌های تلف شده با پاس به عقب ماشاریپوف را صاحب توپ کرد اما ضربه جلال الدین دقت لازم را نداشت و توپ با اختلاف از کنار دروازه راهی اوت شد تا آخرین فرصت جدی بازی هم اینگونه از دست برود.

2095276

سوت پایان بازی برتری ازبکستان و 10 امتیازی شدن این تیم را اعلام کرد و حالا آنها در پایان هفته چهارم موقعیت خود در صدر جدول را حفظ کرده‌اند و منتظر بازی‌های بعدی هستند.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ورزش سه

نوشته های مشابه