سایر ورزش ها

چرخش فدراسیون تیروکمان به سمت مربی خارجی/ تمایل به تمدید قرارداد


به گزارش خبرنگار مهر، تصمیم گیری در مورد «هونگ سونگ هو» یکی از مشغله های ابتدای ِ سال فدراسیون تیروکمان بود که در نهایت منجر به عقد قراردادی جدید با این مربی کره ای برای ادامه حضور در راس تیم های ملی کامپوند و ریکرو شد اما با اعمال برخی تغییرات نسبت به توافقات اولیه.

«هونگ سونگ هو» از مهرماه سال گذشته به صورت رسمی به عنوان سرمربی تیم ملی تیروکمان در ایران آغاز به کار کرد. جذب این مربی به نوعی مهمترین اقدامی بود که فدراسیون تیروکمان در آغاز دومین دوره ریاست غلامرضا شعبانی بهار در رابطه با تیم های ملی کامپوند و ریکرو و بهبود شرایط و تسریع روند برای دست یابی به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت این تیم ها انجام داد.

بر همین اساس میان این مربی کره ای و فدراسیون تیروکمان، توافقاتی مبنی بر همکاری تا پایان بازی های المپیک ۲۰۲۴ حاصل شد اما در عین حال قرارداد کوتاه مدتی هم میان طرفین منعقد شد که اعتبار آن تا پایان اسفندماه سال ۱۴۰۱ بود. قرار بود در همین ماه (اسفند ۱۴۰۱) ملی پوشان کامپوند و ریکرو در رقابت های کاپ آسیا شرکت کنند. در واقع این مسابقات اولین برنامه مرزی از زمان حضور سرمربی کره ای در ایران به حساب می آمد تا اینگونه همزمان وضعیت کماندارن بعد از چندماه تمرین زیر نظر «هونگ سونگ هو» و وضعیت کارنامه کاری این مربی در مرحله نخست همکاری مورد ارزیابی قرار بگیرد.

چرخش فدراسیون تیروکمان به سمت مربی خارجی/ تمایل به تمدید قرارداد

«هونگ سونگ هو» از مهر ۱۴۰۱ به صورت رسمی همکاری با تیروکمان ایران را آغاز کرد. مرحله دوم قرارداد این مربی کره ای آبان به پایان می رسد

با وجود همه پیگیری ها و رایزنی ها اما این اعزام در نهایت به خاطر مسائل مالی منتفی شد و اینگونه قرارداد کوتاه مدت فی مابین «هونگ سونگ هو» و فدراسیون تیروکمان بدون حضور درهیچ رویدادی به پایان رسید. بعد از آن ادامه همکاری سرمربی کره ای تیم ملی و فدراسیون هم به اما و اگرها کشیده شد تا آنجا که فدراسیون بازی های آسیایی را به جای بازی های المپیک به عنوان زمان پایان همکاری پیشنهاد کرد و هونگ سونگ هو هم بدون نتیجه گیری مشخص از مذاکراتش با مسئولان فدراسیون و ارائه پاسخ دقیق به آنها اقدام به ترک ایران کرد.

با وجود کش و قوس های ایجاد شده در رابطه با همکاری میان سرمربی کره ای تیم های ملی تیروکمان و فدراسیون، این همکاری دوباره از سر گرفته شد اما با تغییراتی در مدت زمان قرارداد و حتی مباحث مالی؛ در واقع رایزنی های تکمیلی میان طرفین به اینجا منجر شد که قراداد جدید تا پایان مسابقات قهرمانی آسیا منعقد شود و رقم قرارداد هم از یورو به ریال تغییر کرد. اینگونه هونگ سونگ هو که با ماهیانه ۷ هزار یورو همکاری با تیروکمان ایران را آغاز کرد این همکاری را در مرحله دوم با ماهیانه ۲۲۵ میلیون تومان ادامه داد.

این مرحله از همکاری آبان و در پایان مسابقات قهرمانی (تایلند) به اتمام می رسد. این رقابت ها مانند بازی های آسیایی(چین) فرصتی برای کسب سهمیه المپیک کمانداران به حساب می آید. با توجه به غیبت در مسابقات قهرمانی جهانی (آلمان) که اولین مرحله رقابت های انتخابی المپیک بود، نتیجه گیری در چین و تایلند برای فدراسیون تیروکمان اهمیت دارد حتی از حیث مدال آوری در بخش کامپوند، با این وجود ریاست فدراسیون برخلاف گذشته اینبار نسبت به تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی شک و ابهام ندارد و با اطمینان بیشتری نسبت به آن صحبت می کند.

چرخش فدراسیون تیروکمان به سمت مربی خارجی/ تمایل به تمدید قرارداد

غلامرضا شعبانی بهار در گفتگو با خبرنگار مهر با ابراز رضایت از عملکرد «هونگ سونگ هو» در مورد شرایط تمدید قرارداد این مربی کره ای تا زمان بازی های المپیک توضیح داد.

وی گفت: موفقیت کماندارن کامپوند و ریکرو در رویدادهای پیش رو و رضایت آنها از عوامل مهم و تاثیرگذار در تمدید قرارداد است. البته تا به امروز شرایط به گونه ای بود که موجب رضایت همه ملی پوشان را فراهم کرده است و اگر همین روند ادامه داشته باشد قاعدتا مشکلی برای تمدید قرارداد نیست.

رئیس فدراسیون تیروکمان تاکید کرد: ما هم تا به امروز عملکرد سرمربی کره ای تیم ملی راضی هستیم. به خصوص در بخش ریکرو جای امیدواری ایجاد کرده است و می توانیم خبرهای خوبی از این بخش بشنویم.

شعبانی بهار خاطرنشان کرد: امروز نظر ما بر ادامه پیدا کردن همکاری است. البته اینکه در بازی های آسیایی و مسابقات قهرمانی آسیا هم چه اتفاقاتی بیفتد، برای‌مان مهم است به خصوص که ما در دوره پیشین مسابقات قهرمانی آسیا مدال آور بودیم و برای المپیک هم کسب سهمیه کرده بودیم و به طبع می خواهیم این اتفاقات تکرار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تاکنون تیم های ملی تیروکمان در هر دو بخش کامپوند و ریکرو مردان و بانوان زیر نظر «هونگ سونگ هو» در کاپ جهانی چین و کاپ آسیا به میزبانی سنگاپور شرکت کرده اند. در کاپ آسیا محمد پالیزبان در بخش کامپوند به عنوان قهرمانی دست یافت.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه