فوتبال و فوتسال

حسین عبدی: بازی اول همیشه سخت است/ تمام بازیکنانم در یک سطح هستند



به گزارش خبرنگار مهر، حسین عبدی سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران گفت: بازی اول در هر تورنمنت بسیار مهم است و باید سخت تلاش کنید تا اولین گل و سپس بقیه گل‌ها را به ثمر برسانید.

وی در ادامه گفت: خوش شانس بودیم که گل اول را زدیم چون حدود ٢٣ دقیقه شانس‌های زیادی را از دست دادیم اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم. بازیکنان ١۶ ساله هستند و بعضا با استرس بازی می‌کنند و برخی مواقع بلندپروازی دارند که این مشکل در این رده سنی است.

سرمربی تیم نوجوانان افزود: خدا را شکر اولین گل را زدیم و پس از آن یک گل دیگر به ثمر رساندیم، اما پس از گل اول افغانستان، دقایق سختی برای ادامه بازی داشتیم. به طور کلی از دقایق اول بسیار جدی برای رسیدن به گل بازی کردیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره استرس بازیکنان در دقایق اولیه نیمه نخست و اینکه تفکراتتان چه بود که گل‌های بیشتری را به ثمر برسانید؟ گفت: در این سن که بازیکنان نیمه حرفه‌ای هستند یکی از بزرگترین چالش‌ها این است که بازیکنان اعتماد به نفس داشته باشند و طبق فلسفه و با صبوری در بازی پیش بروند و بعد از آن به بقیه بازی برسند. ما تلاش کردیم صبور باشیم و در نیمه دوم بازیکنان بهتر این کار را انجام دادیم و در ادامه بازی، شاهد بهتر شدن شرایط و رسیدن به گل‌های بیشتری بودیم.

سرمربی تیم فوتبال زیر ۱۷ سال ایران افزود: البته هدف ما تنها گل زدن بیشتر نبود بلکه در ادامه، حفظ و سلامت ماندن بازیکنان اولویت داشت. بازیکنان در این سن باید اول صبور باشند و بعد از آن با الهام بخشی، بازی به بازی پیش بروند. در واقع وقتی به اهداف دست پیدا کردید، می‌توانید تعویض‌های بیشتر نیز انجام بدهید.

عبدی درباره عملکرد بازیکنان خود تاکید کرد: همه بازیکنان از نظر توانایی یکسان هستند و وقتی آنها را تعویض می‌کنیم به خاطر ریکاوری است و هر بازیکنی که به میدان بیاید با استعداد مختلفی از بازیکن دیگر است. من حدود ١۴ هزار بازیکن را در سراسر کشور رصد و انتخاب کردم. همه بازیکنان در یک سطح و تنها با استعداد متفاوت هستند.

عبدی در پایان گفت: خوشحالم که بازی نخست را با پیروزی پشت سر گذاشتیم، وقتی بازی اول را می‌برید ریکاوری و تمرکز بهتری برای بازی بعدی خواهید داشت و این برخلاف زمانی است که بازنده می‌شوید. پس، از خیلی از ابعاد به طور ویژه مباحث ذهنی در شرایط بهتری برای ریکاوری هستید و برای بازی بعدی سعی می‌کنیم از بازیکنان دیگری استفاده کنیم.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه