توپ و تور

پیروزی سخت تیم ملی بسکتبال مقابل قطر/ فرار از باخت در خانه



به گزارش خبرنگار مهر، در چارحوب رقابت های بسکتبال انتخابی کاپ آسیا و از گروه E پنجره نخست این مسابقات، امروز جمعه تیم ملی بسکتبال در سالن زنده یاد محمود مشحون به مصاف تیم ملی قطر رفت.

این بازی در پایان چهار کوارتر قانونی با نتیجه تساوی ٦٧ بر ٦٧ به پایان رسید و در وقت اضافه هم با نتیجه ٧٦ بر ٧٤ به سود تیم ملی ایران تمام شد. نتیجه کامل این دیدار به این شرح است:

ایران ٧٦ – قطر ٧٤

(٢٠ بر ١٣)، (١٥ به ١٩)، (١٢ به ١٦)، (٢٠ بر ١٩)، (٩ بر ٧)

محمد امینی، میثم میرزایی، رسول مظفری، سجاد پذیرفته و سینا واحدی بازیکنانی بودند که در ترکیب اولیه تیم ملی بسکتبال برای دیدار با قطر قرار گرفتند.

تیم ملی بسکتبال برنده نیمه نخست دیدار برابر قطر بود این برتری اما تنها به واسطه پیروزی در کوارتر نخست به دست آمد. قطری ها که کوارتر اول را بیشتر به ارزیابی بازیکنان ایران گذراندند و مغلوب حملات ملی پوشان کشورمان شدند از کوارتر دوم با دفاع گسترده و ضد حملات جریان بازی را به طور کامل در اختیار گرفتند طوریکه در کوارتر دوم و سوم پیروز شدند و کوارتر چهارم را تنها با یک اختلاف به پایان رساندند.

هاکان دمیر در جریان بازی و به ویژه در کوارتر پایانی سعی داشت با استراتژیک های دفاعی مانع پیشروی قطر شود اما این تلاش تنهامنجر به تساوی در وقت قانونی شد.

اینگونه کار به وقت اضافی کشیده شد، در اولین کوارتر وقت اضافی ملی پوشان ایران با بهره گیری بهتر از موقعیت ها پیروز شدند واینگونه برنده بازی شدند اما به سختی و تنها با دو اختلاف امتیاز.

دوم تیم ملی بسکتبال در پنجره نخست انتخابی کاپ آسیا ٧ اسفند در هند و برابر تیم ملی این کشور برگزار می شود.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه