رزمی

پیروزی دانشگاه آزاد به لطف کاتاروها/ شکست قهرمان آسیا



به گزارش خبرنگار مهر، هجدهمین دوره رقابت‌های سوپر لیگ کاراته باشگاههای کشور امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه با برگزاری شش دیدار از هفته نخست در سال شهید افراسیابی به صورت رسمی کلید خورد. در این دوره از مسابقات هفت تیم بیمه تعاون، دانشگاه آزاد اسلامی، پاس فراجا، رعد پدافند هوایی ارتش، آوای رزم، توسعه نیشکر خوزستان و هشتمین خورشید خراسان رضوی به رقابت خواهند پرداخت.

در هفته نخست غیر از بیمه تعاون، مدافع عنوان قهرمانی، سایر تیم‌های بازی‌های دور اول و دوم خود را برگزار کردند که در نهایت دو تیم دانشگاه آزاد و پاس فراجا با ثبت دو پیروزی و کسب شش امتیاز به دلیل تفاضل متفاوت مکان‌های اول و دوم جدول را از آن خود کردند و بیمه تعاون هم در تنها دیدار خود برابر آوای رزم به برتری رسید و با سه امتیاز در مکان سوم جدول قرار گرفت.

دیدار نخست فصل جدید را دو تیم پاس و هشتمین خورشید برگزار کردند که این شاگردان علی کتیرایی بودند که در هر دو بخش کاتا و کومیته و با نتیجه ۲۸ بر صفر حریف خود را شکست دادند. در کاتای انفرادی مهدی رضایی، در کاتای تیمی، امیر یاری، محمدرضا محمد زاده و اشکان گرامی و در کومیته انفرادی علی اکبر بختیاری، محمد مهدی مهاجری، مجتبی اسماعیلی، علی رحیمی، سهراب یار احمدی، ابوالفضل صفری و میلاد بهمنی مردان پیروز پاس در این دیدار بودند.

دانشگاه آزاد هم با همین نتیجه آوای رزم را از پیش رو برداشت. جاوید بهمنی خواه در کاتای انفرادی، ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد فرازمهر در کاتای تیمی، علی مسکینی، عبدالله ولدی، رضا بشارتی کیا، سامان عدالتی، رضا کرمی، اسماعیل معتمدی و امیررضا پورمحمد هم در کومیته انفرادی برای دانشگاه آزاد صاحب پیروزی شدند.

بیمه تعاون مدافع عنوان قهرمانی که در مرحله نخست استراحت داشت در تنها دیدار خود آوای رزم را ۲۵ بر ۳ شکست داد. تنها کاراته کای پیروز آوای رزم کسی نبود جز بهنام دهقان زاده، کاراته کایی که تابستان گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال طلا شده بود. ایوب ایوبی نژاد، کاراته کای تیم آوای رزم در پیکار برابر دهقان زاده، با نمایشی در خور تحسین ۹ بر ۳ قهرمان آسیا را مجبور به قبول شکست کرد. صدرا شیدزی در کاتای انفرادی، یحیی پیشه زاری، صدرا شیدزی و مهدی حق نظری در کاتای تیمی، علیرضا حیدری، سینا جلیلیان، علی اصغر آسیابری، محسن صفرنژاد، علیرضا علی اکبری و صالح اباذری هم مردان پیروز بیمه تعاون بودند.

دیگر دیدار مهم این هفته را دانشگاه آزاد و رعد پدافند هوایی برگزار کردند. این دیدار که در نهایت ۱۶ بر ۱۲ به سود دانشگاه آزاد خاتمه یافت، اعتراضات زیادی به داوری داشت و بارها و بارها فیلم مبارزات بازبینی شد. در این مبارزه دانشگاه آزاد به لطف پیروزی کاتاروهای خود هم در انفرادی و هم تیمی موفق شد سه امتیاز مسابقه را آن خود کند. علی زند در کاتای انفرادی، زند، شهرجردی و فراز مهر در کاتای تیمی برای دانشگاه آزاد صاحب پیروزی شدند. در کومیته هم علی مسکینی تنها مبارز پیروز این تیم بود. علیرضا و مهدی شهگل، حمیدرضا اسمعیلی، محمد صالح فارسی، کیوان بابان و سامان حیدری نیز مردان پیروز رعد پدافند بودند.

نتایج کامل بازی‌های هفته نخست:

مرحله اول:
هشتمین خورشید صفر – پاس فراجا ۲۸
آوای رزم WMMF صفر- دانشگاه آزاد اسلامی ۲۸
توسعه نیشکر خوزستان ۱۳ – رعد پدافند هوایی همدان ۱۵

مرحله دوم:
آوای رزم WMMF صفر – بیمه تعاون ۲۸
توسعه نیشکر خوزستان ۱۲ – پاس فراجا ۱۶
رعد پدافند هوایی همدان ۱۲ – دانشگاه آزاد اسلامی ۱۶

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه