آخرین اخباراخبار ورزشی > فوتبال ايران

پرسپولیس چیزی دارد که بقیه تیم‌ها ندارند | زمین فوتبال متخصص می‌خواهد نه باغبان!



پرسپولیس چیزی دارد که بقیه تیم‌ها ندارند | زمین فوتبال متخصص می‌خواهد نه باغبان!

همشهری‌آنلاین – علی‌اصغر درویش- تیم پرسپولیس در یک بازی نفسگیر مقابل تیم سرسخت چادرملو به پیروزی رسید تا تیم گاریدو با یک بازی کمتر از سپاهان شانس صدرنشینی داشته باشد.
تیم پرسپولیس در حالی به این برد لحظه آخری دست پیدا کرد که بازی در ورزشگاه تختی برگزار شد و در پایان بازی خیلی از بازیکنان از کیفیت زمین چمن ورزشگاه ناراضی بودند موضوعی که پیشکسوت پرسپولیس و کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با همشهری به آن اشاره کرده است.

*پرسپولیس در روزی که نمایش دلچسبی نداشت به یک پیروزی مهم رسید. هواداران پرسپولیس خیلی دوست دارند تیمی که مقابل الاهلی بازی کرد را ببینند اما در چند بازی اخیر این اتفاق نیفتاد. دلیلش چیست؟

یک شرایط وحشتناکی که تیم پرسپولیس پیدا کرده این است که آلاخون و بالاخون شده و یک روز اینجا بازی می‌کند و یک روز جای دیگر. شرایط زمین شرایط خوبی نبود و چمن بلندی داشت، همه اینها در روند بازی یک تیم تاثیر می‌گذارد. هر هفته یک جا بازی کنی، نمی‌توانی ثبات لازم را داشته باشی، سرعت بازی در این چمن نمی‌توانی تعیین کنی چون استاندارد آن به هم خورده به همین دلیل سرعت بازی پرسپولیس کم شده بود و ناهماهنگی به وجود می‌آید و ضرب‌آهنگ خوبی که در بازی الاهلی دیدیم در این چند بازی اخیر ندیدیم به همه اینها مصدومیت بازیکنان را هم اضافه کنید.

*یک جاهایی از دقایق بازی به نظر می‌رسید به پای بازیکنان پرسپولیس وزنه وصل شده بود و انگار خیلی سنگین بودند. مشکلی که فرشاد پیوس هم در دربی به آن اشاره کرده بود.

دقیقا همه اینها مشکلات زمین بازی است. به همین خاطر شادابی و هارمونی را در پرسپولیس نمی‌بینیم و این برای تیم‌های بزرگ هم به همین شکل خواهد بود و یکی از دلایل مهم عدم هماهنگی تیم‌ها نه فقط پرسپولیس است. چرا در زمین‌های خوب عالی بازی می‌کنیم ولی وقتی به این زمین‌ها می‌آییم گرفتار می‌شویم. آیا معجزه می‌شود؟ آن آدمی که مسئول زمین بازی است باید متخصص چمن باشد، بداند که چمن را به چه اندازه کوتاه کند، چه میزان آب به چمن بدهد و سرعت توپ در این چمن چقدر باشد، باغبان نیست که گل بکارد و دو ماه بعد بیاید بگوید کود دادیم و بلند شده است.

*با این وضعیت زمین‌های شهر قدس و تختی بهتر نیست پرسپولیس به قزوین برود؟

اصلا بندرعباس بروند بازی کنند، فرقی نمی‌کند فقط یک جا به صورت ثابت بازی کنند و بدانند استاندارد آن زمین چیست آخر نمی‌شود که هر روز یک جا بازی کنند و این بی‌عرضگی فدراسیون فوتبال و مجری برگزار کننده مسابقات فوتبال است، آنها باید رسیدگی کنند.

*وی ای آر هم که به بازی نرسید و شاید اگر پرسپولیس به برتری نمی‌رسید تصمیم داور روی آفساید اشتباه میلاد محمدی می‌توانست در پایان بازی حسابی جنجال به پا کند چون در موقعیت تک به تک قرار گرفته بود.

متاسفانه چه چیز در فوتبال ما سر جایش است که وی ای آر سر جایش باشد. وقت خودمان را تلف می‌کنیم و بقیه را هم سرکار گذاشتیم.

*با همه این تفاصیر چه تحلیلی فنی از بازی پرسپولیس دارید؟

تیم چادرملو ۱۰ نفره دفاع می‌کرد و مقصر هم نبود چون زور این تیم به پرسپولیس نمی‌رسید، ‌ مجبور به سبک بازی دفاعی بود و دفاع این تیم هم تا لحظات آخر بازی منطقی بود ولی ۹۰ دقیقه را نمی‌شود کامل دفاع کرد ویک جا جواب می‌دهد و یک جا جواب نمی‌دهد. شرایط زمین خوب نبود که بتوانی پاس در عمق بدهی و به همین خاطر پرسپولیس مجبور شد روی هوا بازی کند و مسبب این شد که با یک اتفاق به گل برسد یعنی فوتبال ما به خاطر امکاناتی که داریم به جای روند رو به جلو به عقب می‌رود.

*یاسین سلمانی سرانجام به ترکیب پرسپولیس رسید. نمایش این بازیکن چطور بود؟

بازیکن بسیار خوبی است اما چون مصدوم بوده کمی از شرایط آرمانی فاصله دارد و نیاز دارد که هفته به هفته بازی کند تا بتواند به پرسپولیس کمک کند.

*عملکرد کدام بازیکن پرسپولیس را بهتر دیدید؟

همه بازیکنان خوب بودند و زحمت کشیدند و نتیجه آن گل دقیقه پایانی بود که پرسپولیس به آن رسید.

*عملکرد گاریدو را بعد از ۶ هفته چطور می‌بینید؟

به نظر من گاریدو خوب کار کرده است.

*پرسپولیس در آسیا چقدر شانس دارد؟

خیلی سخت است.

*شانس قهرمانی پرسپولیس چقدر است؟

شانس پرسپولیس از همه تیم‌ها بیشتر است چون پرسپولیس یک هویتی برای قهرمانی دارد که خیلی از تیم‌ها ندارند.

*تیم ملی باید به مصاف ازبکستان برود. پیش‌بینی شما از این بازی چیست؟

تیم ملی بازی بسیار سختی در پیش دارد.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه