سایر ورزش ها

پاداش مدال نقره ناهید کیانی طلا پرداخت خواهد شد



پاداش مدال نقره ناهید کیانی طلا پرداخت خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بعد از برگزاری سی و سومین دوره بازیهای المپیک پاریس صبح امروز سه شنبه برگزار شد. سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک پس از این جلسه به تشریح موارد مطرح شده و مصوبات آن پرداخت.

وی در ابتدای این نشست گفت: این جلسه به بهانه سی و نهمین جلسه هیات اجرایی بود. گزارشی از نتایج کاروان ارائه شد. همه از نتایج مطلع هستند دومین نتیجه تاریخ المپیک ایران بعد از ۲۰۱۲ لندن است که پیام مقام معظم رهبری هم برای تقدیر و تشکر از عملکرد ورزشکاران را در پی داشت. ایران در این رویداد صاحب ۱۲ مدال شد که اگر بیشتر از ۱۳ مدال می شد تاریخ سازی دیگری اتفاق بیافتد.

سیدمناف هاشمی افزود: ما می توانستیم اولین های بسیاری هم داشته باشیم. ۸ مدال کشتی بسیار با ارزش بود. چهار ورزشکار تکواندو داشتیم و هر چهار نفر مدال گرفتند و این اولین بار بود که صد در صد یک رشته مدال آورد. رنکینگ ما هم بیست و یکم بود که باز هم می‌توانست بهتر باشد اما این دومین نتیجه ما بود. این جایگاه خوب بود و امیدوار شدیم.

وی از توجه بیشتر به برخی رشته های ورزشی و اهدا پاداش به چند چهره حاضر در المپیک خبر داد و گفت: برای آقای علیپور در سنگنوردی پاداش ویژه در نظر گرفتیم. همچنین پاداش مدال طلا را به خانم ناهید کیانی که نقره گرفتند اهدا خواهیم کرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به برگزاری نشست های ستاد بازی های آسیایی ناگویا ژاپن و بازی های المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس گفت: این ستاد فعال شده تا برنامه های مد نظرمان را بررسی کنیم. حقوق های ورزشکاران را هم در نظر گرفته ایم و امیدواریم بتوانیم برای المپیک بعدی چند رشته را اضافه کنیم تا وضعیت جایگاه ایران در رنکینگ نهایی بهتر شود. 

مناف هاشمی در ادامه از کشتی و تکواندو به عنوان دو رشته موفق در المپیک نام برد و خاطرنشان کرد: در برخی رشته ها هم پیشرفت خوبی کردیم و ملی پوشان عملکرد خوبی داشتند. در ژیمناستیک، سنگنوردی و شمشیربازی ورزشکاران ما خوب کار کردند. چند رشته هم رکوردهای بهتری داشتند اما نیاز به کار بیشتر دارند. خیلی ها از دوچرخه سواری انتقاد می کنند در حالی که این ورزشکار ما از ۲۷۳ کیلومتر عبور کرد و به خط پایان رسید. 

دبیرکل کمیته ملی المپیک ادامه داد: شنا و  دوومیدانی شرایط متوسطی داشتند که البته دلایل مختلفی داشت. ما باید بتوانیم انتخابات فدراسیون ها را سر موقع برگزار کنیم تا مدیران بتوانند با پیش بینی برنامه هایشان پاسخگوی نتایج هم باشند. تیراندازی و وزنه برداری همیشه مدال آور بودند و انتظارت جامعه از آنها در این دوره بیشتر بود.

ادامه دارد…

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه