آخرین اخبار

وینیسیوس نسخه دورتموند را پیچید/ رئال ۵-۲ دورتموند: جنون پادشاه دیوانه در برنابئو


به گزارش “ورزش سه”، سانتیاگو برنابئو یک شب باشکوه دیگر را تجربه کرد. افراد حاضر در این ورزشگاه جادویی منتظر تکرار نتیجه فینال فصل قبل چمپیونزلیگ بودند اما دورتموند در نیمه اول همه تصورات را تغییر داد. دو گل و برتری ۲-۰ در نیمه اول. اما مقابل رئال! در نیمه دوم تیم کارلو آنچلوتی به بازی بازگشت و با زدن ۵ گل یک شب به‌یادماندنی دیگر در برنابئو خلق کرد.

ویدئو: 356536

ترکیب دو تیم:

رئال مادرید: کورتوا، رودیگر، میلیتائو، واسکز، مندی، مودریچ، والورده، بلینگام، رودریگو، امباپه، وینیسیوس

دورتموند: کوبل، اشلوتربک، سوله، ریرسون، بن‌سبعینی، سابیتزر، انمچا، مالن، برانت، گیتنس، گیراسی

بازی در دقایق ابتدایی پایاپای بود و دو تیم توان زیادی برای تهدید جدی دروازه یکدیگر نداشتند اما بازی هر چه به پایان نیمه اول نزدیک‌تر شد، دو تیم هجومی‌تر شدند تا اینکه در بین دقایق ۳۰ تا ۳۴، دورتموند توسط مالن و گیتنس موفق به زدن دو گل شد تا رئال و تماشاگران برنابئو را به بهت فرو ببرد.

بازیکنان فوراً جلو کشیدند تا قبل از پایان نیمه اول نتیجه را جبران کنند اما روی موقعیتی عجیب، ضربات آنها دو بار پیاپی به تیرک دروازه برخورد کرد و در نهایت بازنده به رختکن رفتند.

۴۵ دقیقه پر از جادو آغاز شد. گل پشت گل و همه آنها از سوی رئال مادرید! دیوار دورتموند ناگهان فرو ریخت و نوری شاهین که تیمش را برای حفظ نتیجه عقب کشیده بود، نمی‌دانست چه کاری انجام دهد که شکست تیمش سنگین‌تر نشود!

این شب ماندگار برای مادریدی‌ها از ضربه سر رودیگر روی سانتر امباپه آغاز شد. سپس امباپه در گل دوم هم تاثیرگذار ظاهر شد و وینیسیوس تیر دوم را به پیکره دورتموند وارد کرد.
بازی ۲-۲ بود و از شدت حملات رئال کم شده بود اما ناگهان واسکز از راه رسید و حساب کار را ۳-۲ کرد.

در حالی‌که دورتموند دیگر حرفی برای گفتن نداشت و شکست را پذیرفته بود، پادشاه اروپا قدرت‌نمایی را ادامه داد. دو گل دیگر از وینیسیوس در دقایق پایانی رئال را پنج گله کرد و یک کامبک عجیب دیگر را رقم زد.

شکست ۲-۰ به پیروزی ۵-۲ تبدیل شد و رئال پس از شکست در هفته دوم، یک پیروزی روحیه‌بخش به دست آورد تا با انگیزه بسیار به مصاف ال‌کلاسیکو و تیم آماده هانسی فلیک برود.


گل‌ها:

وینیسیوس نسخه دورتموند را پیچید/ رئال ۵-۲ دورتموند: جنون پادشاه دیوانه در برنابئو

در دقیقه ۳۰ با پاس زیبای گیراسی، مالن در مقابل دروازه کورتوا را تسلیم کرد و بازی را ۱-۰ کرد.

2098980

دورتموند به یک گل راضی نبود و ۴ دقیقه پس از گل اول، مالن از سمت راست حرکت کرد و پاسش به تیر دو را گیتنس به تور دروازه چسباند.

2098981

در شصتمین دقیقه بازی، با سانتر کیلیان امباپه، رودیگر با یک ضربه سر بازی را ۲-۱ کرد.

2098982

سه دقیقه از گل اول گذشته بود که کیلیان امباپه در محوطه جریمه صاحب توپ شد و دفع توپ مدافع دورتموند در مقابل دروازه به وینیسیوس رسید و او حساب کار را ۲-۲ کرد.

2098983

در دقیقه ۸۳ واسکز در سمت راست زمین به توپ رسید و از زاویه بسته، توانست کامبک رئال را تکمیل کند.

2098984

نوبت یک سولوگل فوق‌العاده از وینیسیوس رسیده بود. او از سمت چپ حرکت کرد و در ابتدای محوطه جریمه، ضربه‌اش را زد و گل چهارم را به ثمر رساند.

2098985

وینیسیوس اما دست‌بردار نبود. او باز هم به تنهایی به قلب دفاع دورتموند زد و در سمت چپ توپ را به طاق دروازه کوبل کوبید و بازی را در دقیقه ۳+۹۰، ۵-۲ کرد.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ورزش سه

نوشته های مشابه