اقتصادی > تولید و تجارت

وزارت صمت به سیاست‌گذاری باز می‌گردد



وزارت صمت به سیاست‌گذاری باز می‌گردد

به گزارش ایسنا، مراسم تودیع و معارفه معاونت معادن و صنایع معدنی وزارت صمت و رئیس هیات عامل ایدرو، عصر امروز سه‌شنبه (۱۷ مهرماه)، با حضور «سیدمحمد اتابک» وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مدیران وزارت‌خانه و نمایندگان تشکل‌های صنعتی و معدنی برگزار شد.

اتابک در این مراسم، عملیات وعده صادق ۲ و نماز جمعه نصر آن را موجب افزایش سرمایه اجتماعی و همگرایی در جامعه توصیف و اظهار کرد: با وجود شرایط سخت کشور، اما روحیه عمومی جامعه در سطح بالایی قراردارد و این مسئله تاب و توان کشور را افزایش داده است.

وی با تکریم خدمات ارزنده معاونان سابق وزارت صمت، افزود: تلاش می‌کنیم با تعریف استراتژی صنعتی، وزارت صمت به سطح سیاست‌گذاری بازگردد و در بخش اجرا کمترین میزان دخالت را داشته باشد.

وزیر صمت، نگاه به سازمان‌های توسعه‌ای را به منزله دستگاهی برای خلق و افزایش ثروت کشور برشمرد و ادامه داد: نباید برای سازمان‌های توسعه‌ای سازمان‌های موازی ایجاد شوند، زیرا ایجاد چنین نهادهای موازی، موجب ناکارآمدی سازمان‌های توسعه‌ای می‌شود.

وی با بیان اینکه شرایط امروز کشور استفاده از مزیت‌های موجود برای عملیاتی کردن برنامه هفتم توسعه است، تاکید کرد: ما در وزارت‌خانه سیاست‌گذار هستیم و سازمان‌های توسعه‌ای چون ایدرو متولی پیشبرد پروژه‌ها خواهند بود.

اتابک همچنین با سپاس از زحمات «بابک احمدی»، از «فرشاد مقیمی» رئیس جدید ایدرو خواست در موضوع هوش مصنوعی و نوسازی صنایع با تمرکز بیشتری عمل کند.

وی در ادامه با اشاره به تغییر ساختار وزارتخانه و ادغام معاونت حمل و نقل در معاونت صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات و قدردانی از زحمات «احمد آقایی» در مدت تصدی سمت معاونت حمل و نقل، خاطرنشان کرد: وزارت صمت نباید وارد مباحث اجرایی شود و باید به سیاست‌گذاری بپردازد.

وزیر صمت با قدردانی از زحمات «رضا محتشمی‌پور» در مدت تصدی سمت معاونت معدنی این وزارتخانه، به سوابق و تجربه بالای «وجیه‌الله جعفری» در حوزه معدن اشاره و تصریح کرد: شرایط و انتظار حاکمیت از بخش معدن با گذشته تفاوت بسیاری کرده و معدن را بالاتر از نفت می‌دانند که این مساله می‌تواند فرصت و تهدید را با هم به همراه داشته باشد.

گفتنی است، «سیدمحمد اتابک» وزیر صنعت، معدن و تجارت، روز گذشته (دوشنبه ۱۶ مهرماه) در احکامی جداگانه، «وجیه‌الله جعفری» را به سمت معاونت معدنی وزارت صمت و «فرشاد مقیمی» را به سمت رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منصوب کرده بود.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه