رزمی

ورود کاراته به بحران جدید/ هم رئیس فدراسیون رفت هم مدیر تیم ملی



ورود کاراته به بحران جدید/ هم رئیس فدراسیون رفت هم مدیر تیم ملی

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که زمزمه‌های انتخاب یک سرپرست برای فدراسیون کاراته از هفته‌ها قبل مطرح شده بود، وزارت ورزش و جوانان تصمیم گرفت در فاصله کمتر از یک ماه تا رقابت جام جهانی، این تصمیم را عملی کند و در نهایت یک سرپرست آن هم فردی از استان گیلان، را برای جایگزینی سید حسن طباطبایی انتخاب کند.

هومان عسگری فردی که در انتخابات ۲۲ اسفندماه سال ۱۴۰۱ این فدراسیون موفق به اخذ رأی از مجمع نشده بود، به نتیجه انتخابات به دلیل به دلیل طی نشدن فرآیند اطلاع رسانی حضور در مجمع به مراجع قضائی شکایت کرد و در نهایت پس از دو سال انتخابات فدراسیون کاراته ابطال شد. بر همین اساس تغییر در رأس فدراسیون بواسطه اجرای قانون در دستور کار وزارت ورزش قرار گرفت.

این موضوع پنجشنبه گذشته با حضور رئیس فعلی فدراسیون کاراته در وزارت ورزش به وی ابلاغ شد. خبری که در محافل کاراته دست به دست شد تا به تبریز و محل اردوی تیم ملی رسید و پس از آن سعید نیکوخصلت به عنوان مدیر سازمان تیم‌های از سمت خود استعفا داد.

وی در صفحه شخصی خود با تشکر از اعتماد سید حسن طباطبایی نوشت: با توجه به کناره گیری ایشان از فدراسیون کاراته و از طرفی نهایی مسیر تیم‌های اعزامی به جام جهانی و اشرافیت کادر فنی بر امور پیش‌رو، با اجازه از جامعه اساتید و قهرمانان خوب کاراته کشور، به دلیل مشغله‌های دانشگاهی و اجتماعی از ادامه خدمت در سازمان تیم‌های ملی کناره‌گیری می‌نمایم.

نیکو خصلت در ادامه این نوشته آورده است: حجم کاری در سازمان بسیار زیاد و غیرقابل پیش‌بینی بود ولی به دلیل قولی که به دکتر طباطبایی داده بودم نتوانستم کناره‌گیری کنم و در حال حاضر با آرزوی موفقیت برای مدیریت جدید فدراسیون به امور معوقه‌ای که در این مدت برایم انباشته شده، خواهم پرداخت. از کادر فنی، اساتید فن، قهرمانان و متخصصین امر کاراته، مسئولین هیأت‌ها و پرسنل و مدیریت فدراسیون بسیار آموختم و در این مدت با دوستان و مربیان بسیاری که از لحاظ فنی و و اخلاقی غنی بودند آشنا شدم.

مدیر سازمان تیم‌های افزود: در طول این ۱۱ ماه حدود ۳۰ درصد برنامه‌های مد نظر پیاده‌سازی شد. برنامه‌ها مبتنی بر کاهش اردوهای فرسایشی و استفاده بهینه از ظرفیت مربیان سازنده و مسابقات تدارکاتی با رویکرد علمی بودند که این برنامه‌ها به دلیل عادت به رویه‌های قبلی، همواره با مقاومتی نسبی در برخی سطوح مختلف کاراته مواجه شدند. در این مدت سه رویداد رسمی را پشت سر گذاشتیم که گل سرسبد نتایج، نایب قهرمانی آسیا در رده‌های پایه بخش دختران و پسران و قهرمانی آسیا در بخش امیدهای دختران و پسران بود و همچنین رده‌ی سومی مردان در آسیا و نایب قهرمانی بانوان جهان در رده‌ی امید بود و البته نتایجی غیرقابل قبول و یا دور از انتظاری نیز رقم خورد.

در بخش پایانی سخنان نیکوخصلت آمده است: به احترام مربیان یا بازیکنانی که به نوعی نتوانستند اعزام شوند بنده نیز زحمت امور اجرایی مربوط به خود را در اعزام‌ها به همکاران دیگر سپردم و در سه اعزام تدارکاتی روسیه، آسیایی فیلیپین و جهانی ایتالیا حضور نیافتم. در این مدت گاهاً” در نحوه گزینش کادر فنی و بازیکنان ابهاماتی به وجود آمد و به نوعی موجب دلخوری مربیان و قهرمانان و والدین شد. امیدوارم با تجارب به دست آمده، در آینده بیشتر به عدالت نزدیک‌تر شویم. موفقیت کاراته کشور با حرکتی علمی‌، همدلی و احترام به یکدیگر بدون ورود به زوایایی زندگی شخصی یکدیگر دور از دسترس نیست و امیدوارم در پررنگ‌تر کردن بخش خصوصی و توانمند کردن مربیان سازنده رویکردهای اساسی را در آینده شاهد باشیم.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه