ورزشی > جهان ورزش

واکنش پوپوویچ به حضورش روی نیمکت کانگوروها



واکنش پوپوویچ به حضورش روی نیمکت کانگوروها

به گزارش ایسنا، تونی پوپوویچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال استرالیا انتخاب شد و وظیفه دارد کانگوروها را به جام جهانی ۲۰۲۶ برساند. او جانشین گراهام آرنولد می‌شود که به دلیل کسب نتایج ضعیف کنار رفت. پوپوویچ که وسترن سیدنی را به قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۴ رساند، قراردادی دو ساله تا جام جهانی ۲۰۲۶ امضا کرده است.

پوپوویچ در صحبت‌هایی بعد از امضای قرارداد با استرالیا گفت: بسیار مفتخرم که این فرصت به من داده شد تا تیم ملی استرالیا را هدایت کنم. بی‌شک این یک لحظه بسیار غرورآفرین برای من و خانواده‌ام است. اینکه هدایت تیم ملی به من سپرده شود افتخاری بزرگ است. می‌خواهم صمیمانه از اتحادیه فوتبال استرالیا به خاطر اعتمادشان به توانایی‌هایم تشکر کنم. اعتماد آنها به من انگیزه می‌دهد تا بهترین عملکردم را در این نقش ارائه دهم.

او همچنین گفت: مسئولیت دشواری که دارم را درک می‌کنم. استرالیا تاریخچه‌ای غنی در فوتبال دارد و و هواداران پرشوری داریم و من متعهدم که این انتظارها را برآورده کنم. اطمینان زیادی به پیشرفت تیم دارم. ما با هم، خستگی‌ناپذیر برای پیشرفت و ادامه موفقیت‌های استرالیا در صحنه بین‌المللی کار خواهیم کرد. معتقدم که ما استعداد و عزم لازم را برای افتخارآفرینی داریم.

پوپوویچ عضو تیم استرالیایی بود که در جام جهانی ۲۰۰۶ به مرحله یک‌هشتم نهایی رسید. او دوران فوتبالش را با سیدنی‌یونایتد آغاز کرد و سپس یک دوره پنج‌ساله در ژاپن در تیم سانفرس هیروشیما و یک دوره پنج ساله در انگلیس با کریستال‌پالاس داشت.

استرالیا در شروع انتخابی جام جهانی برابر بحرین شکست خورد و در جاکارتا با اندونزی مساوی کرد و حالا در دو دیدار بعدی باید به مصاف چین و ژاپن برود. تنها دو تیم اول گروه‌ها به طور مستقیم راهی جام جهانی می‌شوند و تیم‌های سوم و چهارم به دور بعدی مقدماتی صعود خواهند کرد. این در شرایطی است که تیم‌های پنجم و ششم حذف خواهند شد.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه