سایر ورزش ها

واکنش رئیس انجمن موج سواری به اتفاقات حاشیه ای سفر به دانمارک


علیرضا رستمی عزت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت فعلی این رشته در ایران اظهار کرد: انجمن ورزش‌های موج سواری سال ۱۳۹۵ توسط بنده تأسیس شد که در این مدت موفق شدیم عضویت فدراسیون جهانی را به دست بیاوریم و کارهای بزرگی را برای این رشته نوپا در کشور انجام دادیم.

رئیس انجمن ورزش‌های موج سواری ایران ادامه داد: یکی از اقدامات خوب ما دعوت از دو مدرس خارجی خوب جهت آموزش به مربیان و ورزشکاران به ایران بود که با موفقیت این کار صورت گرفت. در کنار این برای اولین بار موفق شدیم یک بانوی ایرانی را با حجاب کاملاً اسلامی که مصوب شده بود به مسابقات برون مرزی اعزام کنیم. خوشبختانه در همین مدت کوتاه اقدامات خوبی داشتیم. انجمن ما فعالیت خود را در ایران فقط در همان ۲ سالی که کشور درگیر کرونا بود تعطیل کرد که البته این اتفاق برای سایر فدراسیون‌ها نیز رخ داد. در ۶ سال گذشته که فعال بودیم واقعاً کارهای بزرگی انجام دادیم.

وی در مورد حواشی به وجود آمده برای تیم ملی استندآپ پدل در مسابقات جهانی دانمارک و عدم اطلاع رسانی فدراسیون و انجمن از رسانه‌ای کردن نتایج این تیم گفت: برای دومین بار است که تیم ملی استندآپ پدل ایران در مسابقات جهانی شرکت کرده است. سال گذشته این رقابت‌ها به میزبانی فرانسه برگزار شد و امسال هم میزبان آن دانمارک بود. برای ۱۱ ورزشکار درخواست ویزا کرده بودیم که متأسفانه برای ۴ ورزشکار ما از سوی کشور میزبان ویزا صادر نشد و در نهایت با ۷ ورزشکار راهی مسابقات شدیم.

واکنش رئیس انجمن موج سواری به اتفاقات حاشیه ای سفر به دانمارک

رستمی عزت اضافه کرد: طاها نیرومند، مریم آقایی، وانیا نجاتی زاده، سینا عابدی، امیر ابوالحسنی، ادنا قانونی و صوفیا نادری ملی‌پوشان ایران در این دوره از مسابقات بودند که موفق شدند در نهایت بین ۴۱ کشور جایگاه بیست و دوم را به دست بیاورند. سال گذشته هم موفق شدیم در رده نوزدهم این مسابقات قرار بگیریم. همه این موارد و عملکرد ملی‌پوشان برای ما مایه افتخار است.

وی ادامه داد: استندآپ پدل در کل یک رشته نوپا در ایران است و برخی از نقدها که گفته شده افرادی را بردیم که اصلاً ورزشکار نبودن باید عرض کنم این صحبت‌ها صحت ندارد. تمام ورزشکاران ما جوان هستند و کم تجربه و علاوه بر این از زمان تأسیس این رشته در کشور بیشتر از ۸ سال نمی‌گذرد. ما که نمی‌توانیم ۵۰ سال صبر کنیم تا یک ورزشکار با تجربه باشد و او را اعزام کنیم تا دوستان راضی شوند که ما ورزشکار اعزام کردیم. مگر شخصی که فقط چند سال است فعالیت در این رشته را آغاز کرده ورزشکار نیست؟

نایب رئیس کنفدراسیون موج سواری آسیا تاکید کرد: ما به هر شکل تلاش می‌کنیم اخبار فعالیت‌های خودمان را از طریق صفحه‌ای که در فضای مجازی (اینستاگرام) داریم حداقل هفته‌ای یک بار اطلاع رسانی کنیم. عمدی در کار برای عدم اطلاع رسانی نتایج نبوده است. در این مدت ما درگیر اخذ ویزا برای شرکت در مسابقات جهانی دانمارک و بلافاصله مسابقات آسیایی چین بودیم و فدراسیون هم شاید چون به تازگی مجمع انتخاباتی خود را پشت سر گذاشته هنوز فرصت لازم برای انجام یکسری کارهای لازم را پیدا نکرده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر تیم ملی استندآپ پدل برای شرکت در مسابقات آسیایی در کشور چین حضور دارد، گفت: ما همین که از دانمارک برگشتیم مجبور بودیم برای رویداد دیگری راهی چین شویم و در حال حاضر هم تیم ملی و شخص بنده که مسئول برگزاری این رقابت‌ها هستم در این کشور هستیم. سال ۲۰۱۹ موفق شدیم اولین مدال طلای آسیا را به دست بیاوریم و هدف مان این است که این افتخار را مجدد تکرار کنیم.

واکنش رئیس انجمن موج سواری به اتفاقات حاشیه ای سفر به دانمارک

رستمی عزت خاطر نشان کرد: عربستان بسیار در تلاش است که این جایگاه را از ایران بگیرد. در همین راستا یک مدرس طراز اول را از کمبریج انگلیس و یک مربی خوب انگلیسی را به خدمت گرفته است؛ علاوه برای این مشغول ساخت ۳ استخر ویژه برای توسعه این رشته در کشورشان هستند. همه این اقدامات در شرایطی از سوی عربستان انجام می‌شود که ما سواحل مکران را داریم که می‌توانیم در آینده نزدیک اتفاقات خوبی را در جهت توسعه این رشته و البته با حمایت مسئولان رقم بزنیم.

رئیس انجمن ورزش‌های موج سواری ایران ادامه داد: در غرب آسیا و آسیای میانه ایران بعد از ژاپن مدعی اصلی به حساب می‌آید حفظ این جایگاه به شدت برای ما اهمیت دارد. لبنان، هنگ کنگ، افغانستان، امارات و کویت هم به تازگی و برخی از آنها مانند افغانستان و لبنان فقط با یک ورزشکار فعالیت خود را در میادین بین‌المللی آغاز کردند. تلاش ما این است که بتوانیم این مسیر پیشرفت را به خوبی طی کنیم البته اگر حواشی اجازه دهد.

وی افزود: زمانی که ما زیر مجموعه فدراسیون دریایی و ساحلی که البته الان منحل شده است؛ بودیم اتفاقات خوبی برای رشته موج سواری رخ نداد. آن زمان ما این شانس را داشتم که از طریق وایلد کارت و برای اولین بار راهی بازی‌های المپیک شویم اما سرپرست فدراسیون آن زمان به دلایل شخصی مانع این کار شد. معتقدم آن کم کاری خیانت بزرگی در حق این رشته و ورزشکارانش بود.

واکنش رئیس انجمن موج سواری به اتفاقات حاشیه ای سفر به دانمارک

رستمی عزت در پاسخ به این پرسش چرا تیم ملی به جای اقامت در دانمارک راهی سوئد شده و در یک خانه شخصی اقامت داشته و از ورزشکاران هم برای اعزام به این رویداد مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان دریافت شده است؟ گفت: همه این صحبت‌ها شایعه‌ای بیش نیست. من مثل پدر این خانواده و رشته نوپا هستم مگر می‌توانم به ورزشکارانم که مانند فرزندانم هستند سخت بگیریم؟ تیم ملی ما در مسابقات جهانی دانمارک در جایی اقامت داشت که غذای حلال و رستوران ایرانی داشته باشد و اکثراً مسلمان نشین باشد. فاصله بین محل اقامت ما تا مکان برگزاری مسابقات به اندازه کرج تا استادیوم آزادی بود.

او در پایان خاطر نشان کرد: در مورد مبلغ دریافتی هم باید عرض کنم که ما انجمن هستیم و اکثراً اعزام‌ها در انجمن‌ها اینگونه است که فدراسیون حمایت خاصی ندارد یا ورزشکار و مربی خودش هزینه سفر را می‌دهد و یا اسپانسر این کار را انجام خواهد داد. فدراسیون بودجه بزرگی ندارد که بتواند از نظر مالی ما را حمایت کند و این کاملاً طبیعی است. سال گذشته که ما زیر مجموعه فدراسیون دریایی و ساحلی بودیم فدراسیون ۱۲۰ میلیون تومان پول از من برای اعزام به مسابقات فرانسه گرفت که هنوز هم آن را به من پس نداده است. من در همه این ۸ سال هرگز برای خودم کار نکردم هر کاری که بوده برای آینده ایران بوده است. من زمانی به هدفم می‌رسم که پرچم کشورم در میادین بزرگ مانند المپیک به اهتزاز دربیاید.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه